- Hirdetés -

A tanulás fontosabb lett a karriernél

|

Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak a cégek küldik kötelező tanfolyamokra a dolgozókat, hanem a munkavállalók is igénylik, hogy tanuljanak, fejlődjenek – és ebben a vállalat is támogatást nyújtson. A K&H HR szakértője szerint ennek az az oka, hogy a biztonságérzet és az önkiteljesedés elérésében is komoly szerepet játszik, hogy mennyire piacképes, jövőtálló a tudásunk. A több napos-hetes tanfolyamok mellett pedig egyre inkább teret nyernek a mikrolearning képzések, vagyis amikor kisebb, fókuszált egységekben lehet elsajátítani egy-egy új ismeretet.

Úgy tűnik, fontosabb lett a munkahelyi tanulás a karriernél. A Randstad legutóbbi, 2024-es Workmonitor kutatása alapján a munkahelyi fejlődési lehetőségek között a tréningek, képzések kerültek az első helyre, miközben a karrier megvalósítása csak a második helyen szerepel a munkahellyel szemben támasztott igények szempontjából – generációtól függetlenül. A tanulás, fejlődés lehetősége azonban a cégek többségénél még hiányos. A megkérdezettek csupán 46 százaléka jelezte, hogy vállalata segítséget nyújt a jövőálló tudás megszerzésében – holott a dolgozók közel negyede akár fel is mondana ennek hiányában.

„A cégek többségénél még mindig az anyagi juttatások és a munka-magánélet egyensúlyának biztosítása áll a fókuszban, és nem fordítanak kellő figyelmet arra, hogy a képzési lehetőségek is a munkáltatói csomag részét képezzék. Holott, ha lehetőséget biztosítunk a tanulásra, az új tudás és képességek megszerzésére, az a cég számára is előnyös, mert egyre képzettebbek lesznek a dolgozói. Az egyéneknek pedig biztonságérzetet nyújt, hogy a rendkívül gyorsan változó gazdasági és technológiai környezetben az új képességek elsajátítása és a technológiák naprakész ismerete biztosítja, hogy a munkájukra és tudásukra szükség lesz a jövőben is” – mondta el Medvey Leila, a K&H HR vezetője.

„Van azonban még egy komoly értéke a munkahelyi fejlődési lehetőségnek – legyen szó akár képzésekről, akár egy új csapatban vagy szakterületen való munkavégzésről. Mégpedig az, hogy az új ismeretek, emberek, projektek inspirálnak, sikerélményt, lehetőséget adnak arra, hogy új területeken is kiteljesedjünk – vagyis összességében elégedettebbek, boldogabbak, motiváltabbak lesznek a munkatársak. A K&H-nál ezért lehetőséget nyújtunk arra, hogy a kollégák nemcsak felfelé, de vertikálisan, vagyis oldalirányba is építhessék karrierjüket, bármikor kipróbálhassák magukat másik szakterületen: 2023-ban munkatársaink 22 százaléka váltott pozíciót a cégen belül” – hangsúlyozta Medvey Leila.

„A képzéseket illetően pedig folyamatosan újítunk és bővítünk, hogy munkavállalóink is lépést tarthassanak a fejlődéssel. Éves szinten 7 napot töltenek valamilyen képzésen a kollégák, ami meghaladja a piaci sztenderd 3-5 napos átlagot. Ezen belül pedig már nem csak e-learningeket biztosítunk, hanem érdekes szakmai előadásokon, kerekasztal beszélgetéseken vehetnek részt, olyan témákban, mint a mesterséges intelligencia, a fenntarthatóság vagy a generációs kommunikáció, amelyek nemcsak a szakmai, vezetői, hanem a magánéleti döntéseikben is nagy segítséget nyújtanak. A pénzügyi és IT szakmai képzések mellett pedig olyan, a mindennapi életünkben is rendkívül praktikus képességfejlesztő tréningeket szervezünk, mint például az időgazdálkodás, vagy a stresszkezelés” – tette hozzá a szakértő.

Sok kicsi is sokra megy

Akár szakmai, akár egyéb képzésekről legyen szó, megfigyelhető a mikrolearning előretörése – vagyis az elsajátítandó ismeretek kisebb tanegységekre osztása, amellyel fókuszáltan és időhatékonyan elsajátítható egy-egy új ismereti anyag. A bank esetében erre szolgál a „tudásmorzsák” képzési program, amelyben a munkatársak praktikus és gyorsan elvégezhető e-learning anyagokon keresztül sajátíthatják el a mindennapi életet segítő, praktikus ismereteket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...