- Hirdetés -

A társadalmi vállalkozások taroltak a RESTART2021 versenyen

|

- Hirdetés -

A hétvégén megrendezett RESTART2021 ötlet és startup verseny legjobbjai főként a társadalmi vállalkozás kategóriából kerültek ki. A díjazott projektek a szülők, a nők, az idősek gondjaira találtak kiváló megoldásokat.

Mostanában a startup világ a környezettudatosság, a mesterséges intelligencia, a megújuló energia körül forog. A témában szinte minden héten látunk világmegváltó ötleteket, tehetséges fiatalokat és lelkes támogatókat. A Pozi.io alapítói most mégis egy olyan startup versenyt szerveztek, ahol a versenyzők a világmegváltás helyett egyszerű, mindennapi életünket segítő megoldásokkal nevezhettek. Az ötletgazdák olyan témákra koncentráltak, amelyeket eddig a startup ökoszisztéma jórészt figyelmen kívül hagyott. A nemzetközi mezőnyben az idősek, a kisgyermekek, vagy a bántalmazott nők problémái, a lelki egészség és az egészséges életmód is reflektorfénybe került.

A Babypurp szájpenész elleni gyerekcumit kínál, a Kontekt időseknek nyújt videós szolgáltatást televízión keresztül, a MINDiet a lelki egészség visszaállításával segít másokon, a Two4.all pedig például egy bloggal kombinált egészségtudatos webshopot tervez elindítani.

A RESTART2021 a Covid utáni újrakezdést támogató ötletekben is igen erős volt, hiszen konkrét célcsoportok valódi igényeire kínáltak szolgáltatásokat az ötletgazdák. A Flame az önkéntes tűzoltóknak tervezett mobil appot, míg az Atelierul meu az autószerelő műhelyek napi gondjait orvosolná. Természetesen érkeztek egészen meglepő ötletek is. Ezek közül talán a legérdekesebb egy mongóliai egyetemista projektje volt, amely a Góbi-sivatagban építene űrhajós kiképzést és turisztikai szolgáltatásokat nyújtó földi űrbázist.

„Az egyszerűség legtöbbször egy termék vagy szolgáltatás sikerének a kulcsa. Az életünk minden területén adódnak megoldandó hiányosságok. A Pozi.io innovátorai pont ezekre a kérdésekre adnak, valódi megoldásokat. Sokkal egyszerűbbnek látjuk egy ilyen projekt sikerre vitelét, mint a bonyolult, nagy szakértelmet igénylő startupokét. Szükség van mindkettőre, de mi most a kisebb léptékű, de igen fontos megoldásokat értékeltük.” – foglalta össze az esemény üzenetét Kovács Roland a Pozi.io CEO-ja.

A RESTART2021 főtámogatója az NDV Innovation Kft. volt, melynek tulajdonosa, Pap Csaba szerint hatalmas szükség van a működő megoldásokra: „A piac folyamatosan igényli az olyan ötleteket, amelyek jobbá, egyszerűbbé teszik az emberek életét. A most kiválasztott projektek hamarosan vállalkozások formájában, szolgáltatásokként jelennek meg, ebben kívánunk nekik segítséget nyújtani.”

A Pozi.io egy olyan folyamatosan bővülő, nemzetközi innovációs közösség, ahol már bárki megszervezheti a rendezvényeit. Lehetőséget biztosít akár már egy lokális meetup lebonyolításához is, de hamarosan akár nemzetközi konferenciák, határokon átnyúló hackathonok is bekerülnek majd az oldal rendezvény és verseny kínálatába. Az nemzetközi rendezvényeket már olyan nemzetközi támogatók is megjelentek, mint a Hackathons International, vagy a MediaSpace.global.

A közösség oldalán már mintegy 60 országból regisztráltak felhasználók, így a versenyben a magyar és az erdélyi versenyzőkön kívül, amerikai, német, finn, mongol, arab és indonéz csapatok is bejutottak a döntőbe. A zsűri elnöke, Ming Xia HO, az amerikai Draper Startup Network, képviselője volt, amely nemzetközi szervezetként szintén az országokon átívelő startup kapcsolatok felépítésén dolgozik. Ebbe a hálózatba már Magyarország is bekapcsolódott, többek között a most megvalósult rendezvénnyel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA