A cookieless megoldások használata az online hirdetési piacon kulcsfontosságú azon fogyasztók esetében, akik nem érhetők el „hagyományos” cookie-kkal. A Teads úttörő szerepet játszik egy olyan cookieless környezet megteremtésében, amely letesztelt, hatékony és folyamatosan fejlesztett megoldásokra épülő szolgáltatást kínál a hirdetők számára. Hol állunk jelenleg és mi zajlik a háttérben? (x)
A Teads cookieless módszerei már most olyan lehetőséget biztosítanak a márkák számára, amelyek segítségével felelősségteljesen szólíthatják meg azokat a fogyasztókat, akiket a korábban használt cookie-kal már nem lehet elérni. Sőt, már a kiadók teljes inventory-ja is monetizálható ezzel a megoldással. A hirdetői visszajelzések alapján a bevételek maximalizálásában a jövőben kulcsszerepet játszanak majd a fenntartható technológiák. Ennek megfelelően egyre nő azok száma, akik már idén felkészültek a cookieless világra és nem várnak 2023-ig.
A cookieless világ első lépéséhez 2016-ig kell visszalépnünk: ebben az évben az Apple eltávolította a harmadik féltől származó cookie-kat a Safari böngészőből az IOS 9 rendszer alatt futó készülékek esetén, ami a vállalatot anélkül emelte az adatvédelem bajnokává, hogy az negatív hatást gyakorolt volna üzleti folyamataira. Ezt a trendet 2019-ben a Firefox, 2020-ban a Microsoft Edge és a Chrome esetén a Google is követte. Ugyanebben az évben azt is bejelentették, hogy 2023-ra teljesen megszüntetik a 3rd party cookie-kat és helyüket egy új paradigma veszi át.
A Teads mérései alapján Magyarországon jelenleg magas a cookie használat aránya (78%). Ennél nagyobb arányú (90%) használatról csak India, Brazília, Egyiptom, Marokkó, Libanon és Dél-Korea esetében beszélhetünk.
Jelenleg a Teads az egyetlen olyan cég a világon, amely rendszeresen és nyíltan kommunikálja a cookieless megoldásairól szóló információkat. Dedikáltan erre a célra alakult csapata minden nap árgus szemekkel figyeli az online térben zajló mozgásokat. Főként unique userek, böngészési insightok, célcsoportok, felhasználói mozgások és a fogyasztott tartalmak adataiból próbálják leszűrni azokat az aktuálisan friss mintákat, amelyek segítséget nyújthatnak a minőségi cookieless targetálás kiszolgálásához. E munka nehézségét az adja, hogy az adatminta, amit a nap végére felfedezünk és gyakran tényként kezelünk, az másnapra teljesen átalakul. A legapróbb mozgások, kattintások és látogatások egyaránt olyan befolyásoló tényezők, amelyek megkövetelik az állandó figyelmet és felülvizsgálatot. A cookieless világ állandó változásaiból, a naponta felbukkanó új információkból kifolyólag nehéz a feladata a szakértői csapatnak. A cookieless világban való barangolása során a Teads cookieless csapatának ugyanakkor nagy segítséget nyújt a Google, amellyel jó pár éve direkt kapcsolatot ápolnak.
A Teads egyik legújabb a cookie használatot célzó kutatásából* az is kiderül, hogy a legtöbb kiadót már elérte a „cookie tudatosság”: mindössze 6 százalékuk mondta csak, hogy "alig vagy egyáltalán nem ismeri a cookie-kat". Ezzel szemben 33 százalékuk "jól ismeri az új kezdeményezéseket és azok előnyeit/hátrányait", ugyanakkor 44 százalékuk "még nem ismeri az új megoldásokat". A stratégia kérdésében a kiadók 70 százaléka szeretné az első féltől származó adatait cookie-k helyettesítésére használni, a kontextuális célzás pedig 64 százalékuk számára nagyon fontos. Már most a kiadók egyharmada hajlandó megosztani az első féltől származó adatait az AdTech szolgáltatókkal azért, hogy biztosítsa az inventory-juk minél nagyobb mértékű, folyamatos monetizálását. A kiadók kevésbé aggódnak az URL-ek és az egyedi azonosítók megosztása miatt; 58 százalékuk egyetért ezzel.
Az internet napról napra egyre jobban áthatja az életünket, ami azt jelenti, hogy különböző webol-dalak egyre több szenzitív adatot gyűjtenek vagy éppen mi gyűjtjük azokat. A felhasználók biztonságos kapcsolatot szeretnének a vállalatokkal, amelynek részét képezi az is, hogy az adataikkal ne éljenek vissza. A digitális marketing cookieless jövője gyorsan közeledik és ehhez minden vállalatnak alkalmazkodnia kell.
A Teads azt tűzte ki céljául, hogy 2022 végére többet tudjunk és kommunikáljunk a cookieless világ naponta változó, sok esetben rejtelmes szegleteiről. A témában vállalt központi szerepe pedig lehetőséget biztosít arra, hogy partnerein és az együttműködő reklámtechnológiai szereplőkön keresztül az egész iparággal (a hirdetőktől a kiadókig) kommunikáljon a kérdéskörről. A folyamatban résztvevők cégek vélekedése szerint a cookie-k helyettesítése több kezdeményezés kombinációja lesz majd és nem kell semmilyen csodára vagy mindent egy lapra feltevő megoldásra gondolni. (x)
Receptek a sütimentes világhoz – Előadás az idei Digital Media Hungary-n
Az idén május 10–11-e között megrendezett siófoki Digital Media Hungary konferencián a Teads kép-viseletében Sas Dóra (Head of Business Development) a Teads cookieless megoldásáról fog előadást tartani. Az előadás időpontja május 11., 12.05-kor a Sárga teremben.
Teads Hungary kapcsolat:
Kolba Gergely és Magyar Tamás
sales-hu@teads.com
*Forrás: https://www.werbewoche.ch/en/digital/2022-03-03/teads-studie-zur-cookielosen-zukunft-publisher-ohne-konkrete-loesungen/