- Hirdetés -

A Teads nem vár 2023-ig a sütimentes világra (x)

|

- Hirdetés -

A cookieless megoldások használata az online hirdetési piacon kulcsfontosságú azon fogyasztók esetében, akik nem érhetők el „hagyományos” cookie-kkal. A Teads úttörő szerepet játszik egy olyan cookieless környezet megteremtésében, amely letesztelt, hatékony és folyamatosan fejlesztett megoldásokra épülő szolgáltatást kínál a hirdetők számára. Hol állunk jelenleg és mi zajlik a háttérben? (x)

A Teads cookieless módszerei már most olyan lehetőséget biztosítanak a márkák számára, amelyek segítségével felelősségteljesen szólíthatják meg azokat a fogyasztókat, akiket a korábban használt cookie-kal már nem lehet elérni. Sőt, már a kiadók teljes inventory-ja is monetizálható ezzel a megoldással. A hirdetői visszajelzések alapján a bevételek maximalizálásában a jövőben kulcsszerepet játszanak majd a fenntartható technológiák. Ennek megfelelően egyre nő azok száma, akik már idén felkészültek a cookieless világra és nem várnak 2023-ig.

A cookieless világ első lépéséhez 2016-ig kell visszalépnünk: ebben az évben az Apple eltávolította a harmadik féltől származó cookie-kat a Safari böngészőből az IOS 9 rendszer alatt futó készülékek esetén, ami a vállalatot anélkül emelte az adatvédelem bajnokává, hogy az negatív hatást gyakorolt volna üzleti folyamataira. Ezt a trendet 2019-ben a Firefox, 2020-ban a Microsoft Edge és a Chrome esetén a Google is követte. Ugyanebben az évben azt is bejelentették, hogy 2023-ra teljesen megszüntetik a 3rd party cookie-kat és helyüket egy új paradigma veszi át.

A Teads mérései alapján Magyarországon jelenleg magas a cookie használat aránya (78%). Ennél nagyobb arányú (90%) használatról csak India, Brazília, Egyiptom, Marokkó, Libanon és Dél-Korea esetében beszélhetünk.

Jelenleg a Teads az egyetlen olyan cég a világon, amely rendszeresen és nyíltan kommunikálja a cookieless megoldásairól szóló információkat. Dedikáltan erre a célra alakult csapata minden nap árgus szemekkel figyeli az online térben zajló mozgásokat. Főként unique userek, böngészési insightok, célcsoportok, felhasználói mozgások és a fogyasztott tartalmak adataiból próbálják leszűrni azokat az aktuálisan friss mintákat, amelyek segítséget nyújthatnak a minőségi cookieless targetálás kiszolgálásához. E munka nehézségét az adja, hogy az adatminta, amit a nap végére felfedezünk és gyakran tényként kezelünk, az másnapra teljesen átalakul. A legapróbb mozgások, kattintások és látogatások egyaránt olyan befolyásoló tényezők, amelyek megkövetelik az állandó figyelmet és felülvizsgálatot. A cookieless világ állandó változásaiból, a naponta felbukkanó új információkból kifolyólag nehéz a feladata a szakértői csapatnak. A cookieless világban való barangolása során a Teads cookieless csapatának ugyanakkor nagy segítséget nyújt a Google, amellyel jó pár éve direkt kapcsolatot ápolnak.

A Teads egyik legújabb a cookie használatot célzó kutatásából* az is kiderül, hogy a legtöbb kiadót már elérte a „cookie tudatosság”: mindössze 6 százalékuk mondta csak, hogy "alig vagy egyáltalán nem ismeri a cookie-kat". Ezzel szemben 33 százalékuk "jól ismeri az új kezdeményezéseket és azok előnyeit/hátrányait", ugyanakkor 44 százalékuk "még nem ismeri az új megoldásokat". A stratégia kérdésében a kiadók 70 százaléka szeretné az első féltől származó adatait cookie-k helyettesítésére használni, a kontextuális célzás pedig 64 százalékuk számára nagyon fontos. Már most a kiadók egyharmada hajlandó megosztani az első féltől származó adatait az AdTech szolgáltatókkal azért, hogy biztosítsa az inventory-juk minél nagyobb mértékű, folyamatos monetizálását. A kiadók kevésbé aggódnak az URL-ek és az egyedi azonosítók megosztása miatt; 58 százalékuk egyetért ezzel.

Az internet napról napra egyre jobban áthatja az életünket, ami azt jelenti, hogy különböző webol-dalak egyre több szenzitív adatot gyűjtenek vagy éppen mi gyűjtjük azokat. A felhasználók biztonságos kapcsolatot szeretnének a vállalatokkal, amelynek részét képezi az is, hogy az adataikkal ne éljenek vissza. A digitális marketing cookieless jövője gyorsan közeledik és ehhez minden vállalatnak alkalmazkodnia kell.

A Teads azt tűzte ki céljául, hogy 2022 végére többet tudjunk és kommunikáljunk a cookieless világ naponta változó, sok esetben rejtelmes szegleteiről. A témában vállalt központi szerepe pedig lehetőséget biztosít arra, hogy partnerein és az együttműködő reklámtechnológiai szereplőkön keresztül az egész iparággal (a hirdetőktől a kiadókig) kommunikáljon a kérdéskörről. A folyamatban résztvevők cégek vélekedése szerint a cookie-k helyettesítése több kezdeményezés kombinációja lesz majd és nem kell semmilyen csodára vagy mindent egy lapra feltevő megoldásra gondolni. (x)

Receptek a sütimentes világhoz – Előadás az idei Digital Media Hungary-n

Az idén május 10–11-e között megrendezett siófoki Digital Media Hungary konferencián a Teads kép-viseletében Sas Dóra (Head of Business Development) a Teads cookieless megoldásáról fog előadást tartani. Az előadás időpontja május 11., 12.05-kor a Sárga teremben.

 

Teads Hungary kapcsolat:

Kolba Gergely és Magyar Tamás

sales-hu@teads.com

 

*Forrás: https://www.werbewoche.ch/en/digital/2022-03-03/teads-studie-zur-cookielosen-zukunft-publisher-ohne-konkrete-loesungen/

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...

A 24.hu-n mutatják be a Compact TV új dokumentumfilm-sorozatát

A sorozat hét szereplőn és hét történeten keresztül mutatja be, hogyan látják a világot a mai huszonévesek. Mind más háttérrel és életfelfogással rendelkeznek, ám sok szempontból nagyon hasonló kérdésekkel találják szembe magukat a felnőtté...

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....