- Hirdetés -

A Teads nem vár 2023-ig a sütimentes világra (x)

|

- Hirdetés -

A cookieless megoldások használata az online hirdetési piacon kulcsfontosságú azon fogyasztók esetében, akik nem érhetők el „hagyományos” cookie-kkal. A Teads úttörő szerepet játszik egy olyan cookieless környezet megteremtésében, amely letesztelt, hatékony és folyamatosan fejlesztett megoldásokra épülő szolgáltatást kínál a hirdetők számára. Hol állunk jelenleg és mi zajlik a háttérben? (x)

A Teads cookieless módszerei már most olyan lehetőséget biztosítanak a márkák számára, amelyek segítségével felelősségteljesen szólíthatják meg azokat a fogyasztókat, akiket a korábban használt cookie-kal már nem lehet elérni. Sőt, már a kiadók teljes inventory-ja is monetizálható ezzel a megoldással. A hirdetői visszajelzések alapján a bevételek maximalizálásában a jövőben kulcsszerepet játszanak majd a fenntartható technológiák. Ennek megfelelően egyre nő azok száma, akik már idén felkészültek a cookieless világra és nem várnak 2023-ig.

A cookieless világ első lépéséhez 2016-ig kell visszalépnünk: ebben az évben az Apple eltávolította a harmadik féltől származó cookie-kat a Safari böngészőből az IOS 9 rendszer alatt futó készülékek esetén, ami a vállalatot anélkül emelte az adatvédelem bajnokává, hogy az negatív hatást gyakorolt volna üzleti folyamataira. Ezt a trendet 2019-ben a Firefox, 2020-ban a Microsoft Edge és a Chrome esetén a Google is követte. Ugyanebben az évben azt is bejelentették, hogy 2023-ra teljesen megszüntetik a 3rd party cookie-kat és helyüket egy új paradigma veszi át.

A Teads mérései alapján Magyarországon jelenleg magas a cookie használat aránya (78%). Ennél nagyobb arányú (90%) használatról csak India, Brazília, Egyiptom, Marokkó, Libanon és Dél-Korea esetében beszélhetünk.

Jelenleg a Teads az egyetlen olyan cég a világon, amely rendszeresen és nyíltan kommunikálja a cookieless megoldásairól szóló információkat. Dedikáltan erre a célra alakult csapata minden nap árgus szemekkel figyeli az online térben zajló mozgásokat. Főként unique userek, böngészési insightok, célcsoportok, felhasználói mozgások és a fogyasztott tartalmak adataiból próbálják leszűrni azokat az aktuálisan friss mintákat, amelyek segítséget nyújthatnak a minőségi cookieless targetálás kiszolgálásához. E munka nehézségét az adja, hogy az adatminta, amit a nap végére felfedezünk és gyakran tényként kezelünk, az másnapra teljesen átalakul. A legapróbb mozgások, kattintások és látogatások egyaránt olyan befolyásoló tényezők, amelyek megkövetelik az állandó figyelmet és felülvizsgálatot. A cookieless világ állandó változásaiból, a naponta felbukkanó új információkból kifolyólag nehéz a feladata a szakértői csapatnak. A cookieless világban való barangolása során a Teads cookieless csapatának ugyanakkor nagy segítséget nyújt a Google, amellyel jó pár éve direkt kapcsolatot ápolnak.

A Teads egyik legújabb a cookie használatot célzó kutatásából* az is kiderül, hogy a legtöbb kiadót már elérte a „cookie tudatosság”: mindössze 6 százalékuk mondta csak, hogy "alig vagy egyáltalán nem ismeri a cookie-kat". Ezzel szemben 33 százalékuk "jól ismeri az új kezdeményezéseket és azok előnyeit/hátrányait", ugyanakkor 44 százalékuk "még nem ismeri az új megoldásokat". A stratégia kérdésében a kiadók 70 százaléka szeretné az első féltől származó adatait cookie-k helyettesítésére használni, a kontextuális célzás pedig 64 százalékuk számára nagyon fontos. Már most a kiadók egyharmada hajlandó megosztani az első féltől származó adatait az AdTech szolgáltatókkal azért, hogy biztosítsa az inventory-juk minél nagyobb mértékű, folyamatos monetizálását. A kiadók kevésbé aggódnak az URL-ek és az egyedi azonosítók megosztása miatt; 58 százalékuk egyetért ezzel.

Az internet napról napra egyre jobban áthatja az életünket, ami azt jelenti, hogy különböző webol-dalak egyre több szenzitív adatot gyűjtenek vagy éppen mi gyűjtjük azokat. A felhasználók biztonságos kapcsolatot szeretnének a vállalatokkal, amelynek részét képezi az is, hogy az adataikkal ne éljenek vissza. A digitális marketing cookieless jövője gyorsan közeledik és ehhez minden vállalatnak alkalmazkodnia kell.

A Teads azt tűzte ki céljául, hogy 2022 végére többet tudjunk és kommunikáljunk a cookieless világ naponta változó, sok esetben rejtelmes szegleteiről. A témában vállalt központi szerepe pedig lehetőséget biztosít arra, hogy partnerein és az együttműködő reklámtechnológiai szereplőkön keresztül az egész iparággal (a hirdetőktől a kiadókig) kommunikáljon a kérdéskörről. A folyamatban résztvevők cégek vélekedése szerint a cookie-k helyettesítése több kezdeményezés kombinációja lesz majd és nem kell semmilyen csodára vagy mindent egy lapra feltevő megoldásra gondolni. (x)

Receptek a sütimentes világhoz – Előadás az idei Digital Media Hungary-n

Az idén május 10–11-e között megrendezett siófoki Digital Media Hungary konferencián a Teads kép-viseletében Sas Dóra (Head of Business Development) a Teads cookieless megoldásáról fog előadást tartani. Az előadás időpontja május 11., 12.05-kor a Sárga teremben.

 

Teads Hungary kapcsolat:

Kolba Gergely és Magyar Tamás

sales-hu@teads.com

 

*Forrás: https://www.werbewoche.ch/en/digital/2022-03-03/teads-studie-zur-cookielosen-zukunft-publisher-ohne-konkrete-loesungen/

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordszámú pályázat érkezett az Európai Mobilitási Hét programjaira

Minden korábbinál több, 206 pályázatot nyújtottak be települések az Európai Mobilitási Hét programjaira a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. tájékoztatása szerint. A 180 millió forintos pályázati keretet idén az Energiaügyi Minisztérium biztosította, a támogatásokat vissza...

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....