A telco szektorból igazolt nagyágyúkat a Frontira

A stratégiai design céghez Demeter Judit, a Vodafone Design Lab korábbi vezetője, valamint Dr. Máder Miklós, a Telekom innováció menedzsmentjével foglalkozó vezetője csatlakozott.

 

A Kertész Judit és Ruszty László által vezetett ügynökség idén ünnepli ötödik születésnapját. Egyaránt dolgoznak ügyfelekkel Magyarországról és Európa más országaiból, olyan szektorokat érintve, mint a telekommunikáció, bank és biztosítás, idegenforgalom vagy energia. A 24 fős, közel 272 millió forintos árbevételű cég stratégiai partnere többek között a Mastercardnak, az MVM-nek, a Vodafone-nak és a Szállás.hu-nak.

 

A pandémia óriási lökést adott a digitalizációnak, ami várhatóan a közelgő recesszióra adott releváns válaszok egyike is lesz. Ezek a lökéshullámok a design érettségi szintet is elérték: összetettebb, rétegzett kihívások jutnak el az ügynökségekhez. Egyre nagyobb hatásfokon tud égni az a fajta kutatásra, mély megértésre és együttműködésre alapuló megközelítés, amit a Frontira és a hozzá hasonló design cégek képviselnek. A felcseperedő piacon pedig megnőtt az igény a komplex tudással felvértezett, holisztikus csapatok befogadására.

 

Demeter Judit service és business design területen szerzett 10+ éves szakmai múlttal a háta mögött csatlakozott a Frontirához. Judit 4 évnyi banki szektor tapasztalattal felvértezve érkezett 2015-ben a Vodafone-hoz, ahol többek között a mára már 14 főt számláló in-house design csapat kialakítása volt a feladata. Az ő nevéhez is fűződik az online only mobil előfizetés bevezetése, aminek a megtervezéséért egy RGB design díjat is bezsebelt. Új szerepkörében az omni-channel termékek és szolgáltatások tervezésére fog fókuszálni.

 

Amikor nem rendszereket épít, akkor a vásznon, rajzolással éli ki alkotói vágyait.

 

„Judit személyében egy olyan designerrel lett gazdagabb a csapat, aki azon túl, hogy a nagyvállalati digitális transzformáció sokat látott szakértője, holisztikus módon képes átlátni és rendszerezni a design döntések meghozatalához szükséges adatstruktúrákat„ – fűzte hozzá Ruszty László.

 

Máder Miklós az egyetemen kezdett el a data storytellingre és az insightok narrációjára szakosodni. 2011-ben szerzett adatelemzésből PhD fokozatot, amit aztán az MTÜ marketingkutatási főosztályvezetőjeként kamatoztatott. A Telekomnál töltött 13 éve alatt fejlesztési vezetője volt a ma már több tízezer ügyféllel bíró Okoswifi rendszernek.

 

A Frontira csapatát több szerepben, kvantitatív és ultimate senior kutatóként és team leadként is erősíti. Ezenkívül az EIT startup mentora és az ELTE államvizsga bizottságának tagja. Szabadidejében az Alpok négyezres csúcsait ostromolja, de több utat megmászott már a hegymászó körökben ikonikusnak számító El Capitan-on a Yosemite Nemzeti Parkban is.

 

„Mikinek rengeteg olyan stratégiai tudás van a tarsolyában, amit meghonosíthat a csapatban. Ezenkívül nagyon jó érzékkel bontja le és építi újjá azokat a működési keretrendszereket, amik a cégek növekedését gátolhatják – felgyorsítva így a szolgáltatások, termékek penetrációját.” – indokolta meg Máder érkezését Kertész Judit.

 

Csertán Ákos, a harmadik alapító tag nemrég külön utakra lépett, így már nem vesz részt a Frontira evolúciójának következő szakaszában. Egykori cégvezető társai sok sikert kívánnak neki az új kihívásokhoz.