- Hirdetés -

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

|

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált.

Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek három pillére a klímavédelem, a digitalizáció és a sokszínűség, esélyegyenlőség nem változott, a 2023-as év elején a vállalat felülvizsgálta ezirányú stratégiáját és a megváltozott körülményekre még pontosabb számítások mentén határozta meg vállalásait. Emellett az éghajlatváltozás mérséklésére irányuló átmenetre vonatkozó részletes tervet is elkezdte a vállalat kidolgozni, mellyel összességében a scope 1-2-ben 80%-os üvegházhatású gáz kibocsátás csökkentést tud majd elérni 2030-ig.

„Folyamatosan változó világunkban a siker és a fenntartható működés kulcsa az, hogy minél gyorsabban reagáljunk és alkalmazkodjunk. Változásokból és kihívásokból pedig a 2023-as évben sem volt hiány. Gondoljunk csak a minden piaci szereplőt egyaránt érintő drasztikus energiaár-emelkedésre az egyre fokozódó energiaigények kielégítése mellett. A folyamatos változások folyamatos alkalmazkodást kívánnak meg. Ennek jegyében 2023-ban megújítottuk fenntarthatósági stratégiánkat, ám három pillérünk – a klímavédelem, a digitalizáció és a befogadó, sokszínű munkahely - továbbra is változatlan maradt, ahogy az is, hogy a fenntarthatóság terén továbbra is a vezető vállalatok között kívánunk maradni Magyarországon.” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

2023-as eredmények:

Klímavédelem terén kiemelendő, hogy a Magyar Telekom a Csoport teljes villamosenergia-felhasználását már 2021 óta teljes mértékben megújuló energiából fedezi, fennmaradó kibocsátásait pedig minden évben kompenzálja. 2023-ban kilencedik alkalommal vásárolt hitelesített kibocsátás-csökkentési egységeket.

A vállalat saját energiahatékonyságának növelése mellett 2023-ban feltérképezte azt is, milyen további termékeket és szolgáltatásokat tud nyújtani, mely az éghajlatváltozás mérséklését vagy az ahhoz való alkalmazkodást segíti elő. Ezek egy része tesztelési fázisban van, ilyen az energiamenedzsment megoldás is, melyet elsőként a saját székház működésénél vizsgált.

A körforgásos gazdaságra vonatkozó törekvéseket szem előtt tartva Magyarországon első távközlési szolgáltatóként a Magyar Telekom 2023 októberétől felújított telefonokat is forgalmaz. Amellett, hogy ezek a készülékek az újakhoz képest kedvezőbb áron érhetők el, az őket választó ügyfelek nem csak az eszköz élettartamát növelhetik, de egyúttal az elektronikai hulladék mennyiségét is csökkenthetik.

A digitalizáció terén tovább folytatódott az a hálózatmodernizációs program, amelynek köszönhetően 2023 év végére a gigabit-képes hozzáférési pontok száma országszerte meghaladta a 3,6 milliót. A Telekom vállalása, hogy 2027-ig 4,5 millió háztartásban és vállalatnál biztosít gigabit-képes hozzáférést.

Magyarország digitalizációját tovább segíti az 5G kiépítés minél gyorsabb megvalósulása. 2026-ig 99%-os lakosság-arányos kültéri 5G lefedettség biztosítását vállalta a Magyar Telekom, ez a szám 2023-ban már meghaladta a 65%-ot.

Nemcsak az infrastruktúra, hanem az emberek digitális készségfejlesztését is kiemelten kezeli a vállalat, és ebben a szellemiségben indult 2023-ban a Hello Szülő platform, valamint Netrevalók program is.

Az akadálymentes ügyfélélmény kapcsán is nagy előrelépést tett 2023-ban a Magyar Telekom azzal, hogy országszerte 29 kijelölt üzletében és a telefonos ügyfélszolgálaton is ingyenesen elérhetővé tette a KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatást, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével együttműködve.

A vállalat 2023-as fenntarthatósági tevékenységét és eredményeit a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) is elismerte: a BÉT Legek díját a Felelősségvállalás, Fenntarthatóság, Felelős Vállalatirányítási kategóriában a Magyar Telekom Nyrt. nyerte el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...