(x) Februárban a TV2 és a TV2 Csoport továbbra is piacvezető egész napra vonatkozóan a teljes lakosság körében. A kábelportfólió két legújabb csatornája, a február 17-én indult Moziverzum és a Jocky TV is sikeres kezdést tudhat magáénak.
Februárban a TV2 mind csatorna, mind csoport szinten növekedni tudott az előző év azonos időszakához képest mindhárom főbb célcsoportban. A legnagyobb növekedést a teljes lakosság körében érte el mind a TV2, mind pedig a TV2 Csoport. Így a teljes lakosság körében az egész napot vizsgálva a vetélytárs RTL január után februárban is alul maradt mind csatorna, mind csoport szinten a nézettségi versenyben (TV2 4+ SHR: 10,9%; TV2 Csoport: 23,9% / RTL Klub 4+ SHR: 10%; RTL Csoport 4+ SHR: 20,6%). A csoport eredményeket tekintve a teljes lakosság körében a hónap minden napján jobb eredményeket ért el a TV2 Csoport, mint az RTL Magyarország.
A TV2 csatorna és csoport szinten a legnagyobb növekedést a teljes lakosság körében érte el: teljes napon a fő csatorna 5,8%-kal (0,6 %ponttal) növekedett, csoport szinten még ennél is jobban erősödött; 6,2%-kal (1,4% ponttal) az előző év azonos időszakához képest. (18-59: TV2 1,2%-kal növ., a csoport 0,5%-kal) (18-49: TV2/Csoport: +5,3% / +2,8%-kal növ.) az előző év azonos időszakához képest.
A TV2 legnépszerűbb műsora továbbra is az Exatlon Hungary (Febr. SHR: 4+ / 18-59 / 18-49: 14,8% / 13,8% / 15,8%)). Az extrém sport-reality mindhárom főbb célcsoportban főműsoridős csatornaátlag fölött teljesített az elmúlt hónapban. Az Exatlon Hungary 20 februári adásából 16 maga mögé utasította a 18-49-es korcsoportban a műsorsávján belül futó Barátok közt című sorozatot.
A Mokka februárban is piacvezető, a teljes lakosság körében 16,1%-os közönségarányt ért el, ami adásonként átlagosan 150 ezer nézőt jelent, ami közel háromszorosa konkurensének, az RTL Klub csatornán futó Reggelinek. A 18-59-es korcsoportban is jelentős a Mokka előnye, 12,4%-os közönségarányt produkált februárban, amely nézőszámban közel kétszeresét hozta a konkurens csatorna műsorának.
Február hónapban a TV2 Csoport kábelcsatornái együttesen mindhárom korcsoportban (4+, 18-59, 18-49) teljes napon magasabb közönségarányt értek el, mint az RTL Magyarország kábelcsatornái, a teljes lakosság körében ez a főműsoridő sávjára is igaz. A TV2 Csoport február 17-én két új csatornát is indított. A Moziverzum és a Jocky TV is sikeresen kezdést tudhat magáénak. A február 17-től 28-ig tartó időszakban az új csatornák indulásától számítva a kábelcsatornák toplistájában 18-49-es célcsoportban a Moziverzum 10., míg a Jocky TV a 17. helyen nyitott az egész napos adatokat vizsgálva. A Moziverzum a kiemelt kereskedelmi célcsoportokban (18-49/18-59) 1,5 ill. 1,3%-os közönségarányt ért el, s ezzel maga mögé utasította a legtöbb hazai filmcsatornát (pl.: AXN, Paramount, RTL Gold, Film Cafe). A klasszikus sorozatok otthona, a Jocky TV is sikeresen indult, hiszen bekerült a 25 legnézettebb hazai kábelcsatorna közé a kiemelt kereskedelmi célcsoportban (18-59-ben 23. legnézettebb csatorna). Az új csatornák mellett a MOZI+ ismét kiemelkedő nézettséget ért el, a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban is a második legnézettebb kábelcsatorna volt februárban. (x)
Nézettségi adatok forrása: Nielsen Közönségmérés, valósidejű nézettségi adatok alapján, 2019. február 1-28. között