- Hirdetés -

A telkó sokat tanulhat a fintech forradalmából – interjú Igor Prerovskyval

|

A 2024-es lesz az az év, amikor az 5G eléri a régen várt fejlettségi szintjét – állítja Igor Prerovsky. A Yettel Magyarország vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, hogy milyen lehetőségeket látnak a mesterséges intelligenciában és mit tanulhat a távközlési szektor a fintech forradalomból.

- Mi jelentette az idén a legnagyobb kihívást a Yettel számára?

- Az egyértelmű válasz a kedvezőtlen gazdasági környezet. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a B2B- és a B2C-szektort egyaránt érintő kihívások ellenére továbbra is folytatnunk kell a hálózatunk fejlesztésére és az 5G magyarországi kiépítésébe tervezett beruházásainkat, hogy a Yettel a legjobb választás legyen az ügyfelek számára, és hosszú távon is elégedettek legyenek a szolgáltatásainkkal.

- Néhány hónapja vette át a cég irányítását, milyennek látja a hazai távközlési piacot? Mennyiben más, mint a cseh?

- A telekommunikációs ipart inkább a fintech iparághoz hasonlítanám, ahonnan most érkeztem. Azt gondolom, a telkó sokat tanulhat a fintech forradalmából, ami az ügyfélközpontúságot helyezte a középpontba. Világszínvonalú hálózatunkon és versenyképes szolgáltatásainkon túl az igazi eredmény az lesz, ha az ügyfélélmény terén is szintet lépünk – nemcsak a mobilszolgáltatók, hanem a különböző más ágazatok –, mint például az ételkiszállítás, a banki szolgáltatások, a csomagszállítás népszerű szereplőihez hasonlítva is.

- A mesterséges intelligencia térhódítása volt talán az idei év egyik legizgalmasabb trendje. A Yettelnél milyen lehetőségeket látnak ebben a technológiában, hogyan tudják hasznosítani?

- A közelmúltban megrendezett B2B-nagyrendezvényünkön szakértőkkel világítottunk rá arra, hogy a mesterséges intelligencia jelentősen csökkentheti a költségeket és felgyorsíthatja a bonyolult mechanizmusokat is. Szektorunk nagy értéke a piacelemzési folyamatok felgyorsításában és a piacra lépési idő felgyorsításában rejlik, ami döntő üzleti előnyt is jelenthet.

- Az idei év jó néhány változást hozott a magyar távközlési piacon, jövőre mik lesznek a legfontosabb trendek a szektorban?

- Látjuk ügyfeleink egyre inkább érett digitális igényeit és a digitális ökoszisztéma folyamatos fejlődését Magyarországon. Ebben az összefüggésben a telekommunikációs iparágnak lehetősége van hatással lenni az ügyfelekkel folytatott interakciók és szolgáltatási ajánlatok teljes digitalizálására. Azt is látjuk, hogy a 2024-es lesz az az év, amikor az 5G eléri a régen várt fejlettségi szintjét, és a teljesen modernizált hálózatunkra egyre növekvő számú 5G-képes eszköz kapcsolódik. Amellett, hogy a lakossági ügyfeleinknek konvergens szolgáltatásokat, azaz a Yettel otthoni internetet és a Yettel TV-t kínáljuk, arra is összpontosítunk, hogy tovább építsük a B2B digitális szolgáltatásokat, amelyek mindegyikét a mobilhálózatunk szolgálja ki. Piaci szempontból üdvözöljük a kormány azon kezdeményezését, hogy eltöröljék a telekommunikációs szektort terhelő többletadókat, ezáltal beruházásokat ösztönző és kiszámíthatóbb környezetet teremtenek számunkra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...