A 2024-es lesz az az év, amikor az 5G eléri a régen várt fejlettségi szintjét – állítja Igor Prerovsky. A Yettel Magyarország vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, hogy milyen lehetőségeket látnak a mesterséges intelligenciában és mit tanulhat a távközlési szektor a fintech forradalomból.
- Mi jelentette az idén a legnagyobb kihívást a Yettel számára?
- Az egyértelmű válasz a kedvezőtlen gazdasági környezet. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a B2B- és a B2C-szektort egyaránt érintő kihívások ellenére továbbra is folytatnunk kell a hálózatunk fejlesztésére és az 5G magyarországi kiépítésébe tervezett beruházásainkat, hogy a Yettel a legjobb választás legyen az ügyfelek számára, és hosszú távon is elégedettek legyenek a szolgáltatásainkkal.
- Néhány hónapja vette át a cég irányítását, milyennek látja a hazai távközlési piacot? Mennyiben más, mint a cseh?
- A telekommunikációs ipart inkább a fintech iparághoz hasonlítanám, ahonnan most érkeztem. Azt gondolom, a telkó sokat tanulhat a fintech forradalmából, ami az ügyfélközpontúságot helyezte a középpontba. Világszínvonalú hálózatunkon és versenyképes szolgáltatásainkon túl az igazi eredmény az lesz, ha az ügyfélélmény terén is szintet lépünk – nemcsak a mobilszolgáltatók, hanem a különböző más ágazatok –, mint például az ételkiszállítás, a banki szolgáltatások, a csomagszállítás népszerű szereplőihez hasonlítva is.
- A mesterséges intelligencia térhódítása volt talán az idei év egyik legizgalmasabb trendje. A Yettelnél milyen lehetőségeket látnak ebben a technológiában, hogyan tudják hasznosítani?
- A közelmúltban megrendezett B2B-nagyrendezvényünkön szakértőkkel világítottunk rá arra, hogy a mesterséges intelligencia jelentősen csökkentheti a költségeket és felgyorsíthatja a bonyolult mechanizmusokat is. Szektorunk nagy értéke a piacelemzési folyamatok felgyorsításában és a piacra lépési idő felgyorsításában rejlik, ami döntő üzleti előnyt is jelenthet.
- Az idei év jó néhány változást hozott a magyar távközlési piacon, jövőre mik lesznek a legfontosabb trendek a szektorban?
- Látjuk ügyfeleink egyre inkább érett digitális igényeit és a digitális ökoszisztéma folyamatos fejlődését Magyarországon. Ebben az összefüggésben a telekommunikációs iparágnak lehetősége van hatással lenni az ügyfelekkel folytatott interakciók és szolgáltatási ajánlatok teljes digitalizálására. Azt is látjuk, hogy a 2024-es lesz az az év, amikor az 5G eléri a régen várt fejlettségi szintjét, és a teljesen modernizált hálózatunkra egyre növekvő számú 5G-képes eszköz kapcsolódik. Amellett, hogy a lakossági ügyfeleinknek konvergens szolgáltatásokat, azaz a Yettel otthoni internetet és a Yettel TV-t kínáljuk, arra is összpontosítunk, hogy tovább építsük a B2B digitális szolgáltatásokat, amelyek mindegyikét a mobilhálózatunk szolgálja ki. Piaci szempontból üdvözöljük a kormány azon kezdeményezését, hogy eltöröljék a telekommunikációs szektort terhelő többletadókat, ezáltal beruházásokat ösztönző és kiszámíthatóbb környezetet teremtenek számunkra.