- Hirdetés -

A tengerparton vagyunk a legboldogabbak

|

- Hirdetés -

A magyarok 64 százalékát már az utazás tervezése is boldoggá teszi – derül ki a Kiwi.com felméréséből. A régióban vizsgált országokhoz hasonlóan mi is a tengerparton éljük át a legnagyobb boldogságot, de minket sokkal inkább feldob egy végigtombolt koncert, mint egy fine dining élmény.

A boldogság keresése az emberi lét egyik alapvető célja. 10 éve március 20-án ünnepeljük a boldogság nemzetközi napját, és idén ez alkalomból a Kiwi.com, a cseh utazási technológiai vállalat felmérést végzett Magyarországon és a régió országaiban, továbbá megkérdezte követőit is arról, hogy mi tesz minket boldoggá utazás közben. „A Kiwi.com-nál hiszünk abban, hogy az egyik legnagyobb szabadságunk az, hogy megválaszthatjuk, hol akarunk lenni, és szabadon felfedezhetjük a világot. Az utazás egyedülálló élményeket nyújt, amelyek mély boldogságérzetet adhatnak. Szeretnénk, ha az emberek ezt velünk ünnepelnék. Kíváncsiak voltunk arra, hogy követőinknek melyek azok a pillanatok és helyek, amelyeket a boldogsággal társítanak” – mondta Andrew Parker-Blagg, a Kiwi.com márka- és globális kommunikációs alelnöke. Egy magyar válaszadó a Facebook-on kiválóan megragadta az utazás és boldogság kapcsolatát. A válasza a következő volt: „Minden attól a pillanattól kezdve, hogy elhagyod az otthonodat, egészen addig a pillanatig, amíg hazatérsz. Az odaút, az érkezés, minden ott töltött nap”.

Boldogan tervezgető és bakancslistás helyeket kipipáló magyar nők

A Stem/Mark ügynökség által a Kiwi.com számára végzett felmérés megerősíti, hogy a válaszadók jelentős része előre megtervezi az utazását, hogy legyen mit várnia és miről beszélnie. Ez a magyarok 46%-ára igaz. A felmérés szerint a legtöbb embert már a nyaralás megtervezése is boldoggá teszi, ezen a téren kiemelkednek a magyarok (64%), különösen a nők. Hiszen míg átlagosan a régió válaszadóinak 55%-ára igaz ez, addig a magyar nők 73%-a mondhatja el magáról, hogy már attól libabőrös lesz, ha arra gondol, mit fog csinálni a nyaralása vagy miniszabija alatt. De nemcsak ebben emelkednek ki a magyar nők, hanem abban is, hogy ők élvezik a legjobban azt, ha az utazások után újabb és újabb helyeket pipálhatnak ki a bakancslistájukon. Összességében ez a válaszadók 31%-ára igaz, a magyar nők közül pedig minden másodikra.

Mráz Kata, pszichológus, a CGP Europe klinika vezetője az utazás tervezése, megélése kapcsán a következőket osztotta meg: „Minden utazás kimozdít a megszokottból és ennek számtalan jótékony hatása lehet ránk. Már maga az utazás tervezése is új helyzetek, kihívások elé állít bennünket, amelyekkel, ha sikerül megküzdenünk, akkor az növeli az önbizalmunkat. Az utazás nyitottabbá is tesz, hiszen más tájakkal, kultúrákkal ismerkedhetünk meg, és megfigyelhetjük, hogy mások hogyan kezelnek különböző helyzeteket.”

A napos strand tarol, ha a legboldogabb helyre gondolunk, de nálunk élen vannak a nyüzsgő nagyvárosok is

A Kiwi.com közösségi média követői különböző nyüzsgő városokat, például Szingapúrt, Las Vegast, Bostont és Velencét nevezték meg olyan helyekként, ahol meglepően boldogok voltak. A felmérés szerint azonban minden vizsgált országban 70% vagy annál is többen egy napsütötte tengerpartot választottak, ami a legjobban leírja a számukra legboldogabb helyet. A magyarok körében is ez a leginkább vágyott hely: 76%-unk kerül a tökéletes boldogság állapotába amikor napfürdőzhet a tengerparton. A hagyományos, csendes kisvárosok, a havas hegyek vagy virágos dombok és mezők is a boldogság helyszínei, és nálunk a 4. helyen a nyüzsgő nagyvárosok végeztek, ami a régió többi országában jóval hátrébb végzett a boldog helyek listáján. Nem véletlen azonban, hogy az élen a víz, hegyek, dombok, mezők szerepelnek, ha a boldog helyekre gondolunk. Mráz Kata, pszichológus is megerősítette, hogy a természetben eltöltött idővel sokat tehetünk a lelki egészségünkért, hiszen bizonyítottan csökkenti a stressz-szintünket.

Édes semmittevés vagy adrenalin túrák?

A Kiwi.com felmérése szerint az emberek hajlamosak a szabadidős és pihentető tevékenységeket a boldogsággal társítani, ilyenek például a tengerparton való napozás vagy a napfelkelték és naplementék nézése. Nincs ez másképp hazánkban sem. A magyarok körében is tengerparthoz kötődik a legboldogabbnak vélt élmény, pillanat. A nők 76, a férfiak 60%-a jelölte ezt meg, mindkét nemnél ez szerepel az első helyen. De míg a nők körében a második helyen az szerepel, hogy új helyről csodálhatják a naplementét (63%), addig a férfiak túrázás közben is kiemelten boldogok (57%). Szeretünk idegen város nyüzsgő piacán helyi ételeket is kóstolni: a magyar nők 44, a férfiak 35%-a írja le tökéletes pillanatként, amikor egy új ételbe haraphat egy addig ismeretlen piacon. Boldogabbak leszünk attól is, ha egy idegen ország festői útvonalán autózhatunk, és ahogy a Kiwi.com már korábbi kutatásából is kiderült: a magyarok nagyon élvezik, ha egy új város hangulatos kávézójának teraszán ülhetnek és olvashatnak. Messze mi szeretünk a legjobban koncerteken tombolni: míg a régióban minden 5. válaszadó jelölte meg a fesztiválhangulatot boldogságélményként, addig nálunk tízből hárman. A fine dining élménytől viszont mi várjuk legkevésbé a boldogságot: nálunk a válaszadók 13%-a jelölte meg ezt, míg összességében a régióból tízből hárman.

„Az emberek utazásainak okai éppoly változatosak, mint a nálunk foglalt úti célok. Legyen szó új kultúrák, új emberek megismeréséről, vagy egyszerűen csak arról, hogy a szeretteikkel a mindennapi élet zavaró tényezői nélkül kikapcsolódjanak, tudjuk, hogy mindenki a saját verzióját keresi annak, hogy mit jelent számára a boldogság. Ezért dolgozunk minden nap azon, hogy az olcsó utazás mindenki számára nyitott és elérhető legyen” - kommentálta Parker-Blagg a felmérés és a közösségi média válaszok eredményeit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...

Mentorprogrammal segítik a magyar e-kereskedőket

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....