- Hirdetés -

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

|

- Hirdetés -

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota Európa második legnépszerűbb személyautómárkája lett. Miután az értékesítési sikerekben meghatározó szerepet játszott a piac legszélesebb a Toyota Yaris városi kisautótól a Lexus LC prémium sportkupéig terjedő, 20 modellből álló öntöltő hibrid elektromos kínálata, a Toyota Motor Europe sikeresen teljesítette az Európai Unió flottaszintű szigorodó széndioxid-kibocsátási határértékeire vonatkozó előírásokban foglaltakat.

A Toyota Motor Europe (TME) 2021-ben 1.076.300 Toyota és Lexus jármű értékesítéséről számolt be. A tavalyi évben így a világjárvány és az általános iparági félvezetőhiány ellenére a TME teljes piaci részesedése 0,4 százalékponttal, 6,4 százalékra nőtt, ami rekord a vállalat történetében – ez 2018 óta 1,4 százalékpontos növekedést jelent. Ez a teljesítmény először emelte a Toyota márkát Európában a második helyre az új személyautó-eladások rangsorában. A siker egyik kulcsfontosságú eleme a cég alacsony széndioxid-kibocsátású modelljei iránt rekordmagas vásárlói igényeknek tudható be, amely kiterjed az akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás elektromos, plug-in hibrid és hibrid járművek széles skálájára. A TME 623.777 példányszámban adott el hibrideket – amely 19 százalékkal haladja meg a korábbi év azonos adatát –, ezzel a teljes mix 58 százalékát, Nyugat-Európában pedig 70 százalékát tették ki ezek a modellek.

Decemberben a Toyota és a Lexus is számos új, elektrifikált modellt mutatott be, amelyek a karbonsemleges stratégia megvalósításának központi elemét képezik majd. A vállalat 2030-ig világszerte 30 akkumulátoros elektromos járművet kínál majd, amelyek minden szegmensre kiterjednek. Ezen időpontig a TME célja, hogy Nyugat-Európában legalább 50 százalékban zéró emissziós járműveket (ZEV) értékesítsen, míg a Lexus márka 100 százalékos ZEV-értékesítést céloz meg ugyaneddig. 2035 felé haladva a TME készen áll arra, hogy az EU-régióban nullára csökkentse a széndioxid-kibocsátást az új járművek tekintetében. Rövidebb távon a TME 2025-ig 10 modellre bővíti a ZEV termékkínálatát.

A márkák és az adott modellek teljesítménye

A Toyota 2021-ben 0,6 százalékponttal, 6,3 százalékra növelte részesedését a mainstream piacon, miközben az értékesítési volumen 9 százalékkal, 1.003.859 példányra nőtt. A márka legkeresettebb modelljei, a Corolla, a Yaris és a RAV4 tették ki az eladások 55 százalékát. A hibrid járművek összességében 58 százalékot (+5,0 százalékpont éves szinten), míg Nyugat-Európában 69 százalékot (+6,0 százalékpontos növekedés) tettek ki. A legfontosabb újdonságok közé tartozik a teljesen új Yaris Cross kompakt SUV. 2021 áprilisában jelentették be az új akkumulátoros elektromos bZ almárkát, amelynek tagjai a dedikált eTNGA platformra épülnek, míg 2021 decemberében máris jött a bZ4X SUV európai premierje.

A Lexus éves szinten 2 százalékkal növelte értékesítési volumenét, és 2,3 százalékos prémium piaci részesedést ért el. A márka legkeresettebb termékei, az UX, az NX és az RX adták az eladások 81 százalékát. Összességében a hibrid járművek tették ki a teljes európai eladások 61 százalékát, ami csak Nyugat- és Közép-Európát tekintve 96 százalékra nőtt. 2021 negyedik negyedévében a Lexus piacra dobta a második generációs NX-et, bemutatva a márka első plug-in hibrid járművét – az alaposan továbbfejlesztett hibrid modellváltozat mellett. A márka a közelmúltban bejelentette, hogy 2022 első felében bemutatják első, dedikált platformra épülő tisztán elektromos típusát, az RZ 450e-t. A Lexus ambiciózus növekedési tervei között szerepel, hogy 2025-ig 20 modellt dobnak piacra, aminek köszönhetően 130.000 eladott példánnyal számolnak, ezzel közel megduplázva a jelenlegi éves európai eladásokat.

TME összefoglaló 2021. január-december:

Összes eladás: 1,076,300 (+8.4% előző évhez képest)

Piaci részesedés: 6,4% (+0.4% előző évhez képest)

Összes hibrid eladás: 623.777 (+19% előző évhez képest)

Hibrid mix: Nyugat-Európa: 70% - Kelet-Európa: 24% - Egyben: 58%

Toyota összefoglaló 2021. január-december:

Összes Toyota eladás: 1.003.859 (+9% előző évhez képest)

Legkelendőbb modellek: Corolla modellcsalád (208.028); Yaris (179.383); RAV4 (161.266)

Legkelendőbb hibridek: Yaris Hybrid (143.595); Corolla Hybrid modellek (166.811); Toyota C-HR Hybrid (112.757)

Összes hibrid eladás: 579.698 (+19% előző évhez képest)

Hibrid mix: Nyugat-Európa: 69% - Kelet-Európa: 26% - Egyben: 58%

Lexus összefoglaló 2021. január-december:

Összes Lexus eladás: 72.441 (+2% előző évhez képest)

Legkelendőbb modellek: UX modellcsalád (21.144); NX modellcsalád (19.493); RX modellcsalád (18.346)

Legkelendőbb hibridek: UX Hybrid (17.261); NX Hybrid (14.255); RX Hybrid (5.718)

Összes hibrid eladás: 44.079 (-1% előző évhez képest)

Hibrid mix: Nyugat-Európa: 91% - Kelet-Európa: 8% - Egyben: 61%

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Reálértéken 10 százalékkal csökkent a média reklámbevétele

A nominális értéket tekintve ugyan kis mértékben nőttek tavaly a reklámköltések Magyarországon, azonban reálértéken számolva már 10 százalékot meghaladó csökkenést lehetett tapasztalni – derül ki a Magyar Reklámszövetség friss jelentéséből. A teljes kommunikációs költést...

Pénzt spórolhatnak a cégek a digitalizációval

Infláció, recesszió, válság: napjaink gazdasági problémái minden szervezet életére hatással vannak. Jelentős kihívás a szervezetek számára a költségek racionalizálása, a hatékonyabb működés, a gyorsabb és produktívabb munka. A digitalizáció mindezek megvalósításához hatékony megoldásokat biztosít...

Tillával érkezik a TV2 új vetélkedője

Április 3-án rajtol a TV2 új vetélkedője az Ütős Ötös. A műsorvezető Till Attila lesz, a vetélkedőben ismert emberek családtagjaikkal, barátaikkal vagy hozzájuk közel álló személyekkel, 5 fős csapatokban küzdenek meg az akár 10...

Vidéki rádiókról döntött a Médiatanács

Véglegesítette egy veszprémi helyi rádiós pályázat felhívását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület ugyanezen az ülésen hatósági szerződéskötést kezdeményezett a Debrecen 94,4 MHz körzeti frekvencia pályázatán nyertes szolgáltatóval.Véglegesítette a Médiatanács...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

Húszmillió euróból épül új gyár Ukrajnában

Az Unilever 20 millió eurós befektetéssel új gyártóüzemet épít Ukrajna Kijev régiójában. A beruházás célja, hogy támogassa a vállalat növekvő ukrajnai üzletágait, illetve demonstrálja hosszú távú elkötelezettségét az ország iránt. Az építkezés idén kezdődik,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Otthonról is megnézheted az idei Oscar-díjas filmeket

Az Oscar-díj a filmipar legrangosabb díja, és mint minden évben, hétfőn hajnalban a Filmakadémia idén is értékelte a tavalyi év legszínvonalasabb filmes teljesítményeit. A különböző, Magyarországon is elérhető streamingszolgáltatóknak köszönhetően már számos friss Oscar-díjas...
Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságért kampányol az UniCredit

Az UniCredit Bank kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ami az üzleti döntések során is fontos szerepet játszik. A pénzintézet harmadik éve futó fenntarthatósági kampányában ismét néhány olyan ügyfelét mutatja be, akiknek finanszírozást biztosít és...

Új eszköz az energiapazarlás csökkentésére

Akár 20 százalékkal is csökkenthető az épületek energiapazarlása a Schneider Electric „EcoStruxure Building Operation 2023” megoldásának alkalmazásával. A társaság új rendszerei azon túl, hogy támogatják az épületek energiahatékony működtetését, a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében is...

Prágában már lehet hidrogént tankolni

Az ORLEN Unipetrol finomító és petrolkémiai vállalatcsoport új típusú üzemanyaggal, hidrogénnel bővítette csehországi ORLEN Benzina töltőállomás-hálózatának kínálatát. A magyarországi ORLEN töltőállomásokat üzemeltető vállalat személygépkocsik, teherautók és buszok kiszolgálására is alkalmas hidrogén-töltőállomást helyezett üzembe a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....