- Hirdetés -

A Toyota vezeti a hazai újautópiacot

|

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 16.150 új autó értékesítésével, 13,6%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az év első tizenegy hónapjának eladásait vizsgálva, ami több, mint a másfélszerese a második helyen álló márka eladásainak. A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautópiacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert autómárka előnye és 15.8%-os részesedéssel áll az első helyen. A személyautó és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva, az előbbin toronymagasan, 13,4%-os részesedéssel (a kivonásokkal tisztított piacon 15,8%-os részesedéssel) áll élen a Toyota. A haszongépjármű piacon 14,3%-os részesedéssel a második helyre lépett előre (a kivonásokkal tisztított piacon 16,2%-os részesedés) a világelső japán autómárka. Ha a magyarországi újautópiacot a magán és vállalati vásárlók szerint bontva vizsgáljuk, a Toyota a magánpiacon 19,9%-os, míg a flottapiacon 11,4%-os részesedéssel áll az első helyen.

A világszinten is legnépszerűbb autómárkának bizonyuló Toyota minden valószínűség szerint Magyarországon is megőrzi majd piacvezető pozícióját 2023-ban. A részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert környezettudatos japán autómárka ugyanis 17,4%-al növelte értékesítéseit a gyakorlatilag stagnáló (0,9%-al lassuló) magyarországi újautópiacon, ezzel tizenegy hónap után piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 2,1 százalékponttal javítva, 13,6%-os részesedéssel áll az első helyen, a kivonásokkal tisztított újautópiacot pedig 15,8%-os részesedéssel (17,6%-os értékesítés növekedés és 1,4 százalékpontos részesedés javulás) dominálja.

A személyautó piacon meg sem közelítik a versenytársak, a legnagyobbat azonban a haszongépjármű piacon lépett előre a Toyota

A személyautó piacot külön vizsgálva ott 13.365 új autó értékesítésével, 1,7 százalékpontot javítva, 13,4%-os részesedéssel áll az első helyen a Toyota, legközelebbi versenytársához képest közel 30%-al több autót értékesítve, aminek oka, hogy a Toyota 10,3%-al több személyautót adott el mint egy évvel ezelőtt, miközben a piac 3,7%-al zsugorodott. A kivonásokkal tisztított személyautó piacon még magasabb, 15,8%-os a Toyota részesedése, előnye pedig közel 40%-ra hízik.

Az igazán megdöbbentő azonban a márka kishaszongépjárműpiaci előretörése: a január és november között Magyarországon gazdára találó 2785 új Toyota kishaszongépjármű 4,6 százalékpontos bővüléssel 14,6%-os piaci részesedést jelent, abszolút értékben pedig a Toyota 70,1%-al adott el több új kishaszongépjárművet mint egy évvel ezelőtt, miközben a piac csupán 16,6%-al bővült. Ennek eredményeképp a Toyota a kishaszongépjármű piacon előrelépett a második helyre, a kivonásokkal tisztított piacon pedig előnye az immáron harmadik helyen álló márkához képest még meggyőzőbb a Toyota 16,6%-os részesedése okán.

A magánvásárlók és a flottavásárlók szerint egyaránt a Toyota a legjobb választás

Nincs népszerűbb márka a Toyotánál a flottavásárlók körében, ahol 10.001 új autó értékesítésével, 11,4%-os részesedéssel áll az első helyen, ám így az első számú márkának számít a magánvásárlók körében is, ahol 6.149 darabos értékesítéssel, 19,9%-os részesedéssel vezeti a magyarországi eladásokat. A teljes magyarországi kishaszongépjármű és haszongépjármű piacon egyébiránt 74%-ot tesznek ki a flottapiaci eladások, a Toyota esetében ez csupán 61,9%.

Elképesztő lendületben a magyarországi története során először négyszámjegyű értékesítést produkáló Lexus

A Toyota prémium márkája, a Lexus még ennél is látványosabb mértékben növekedett: a környezetbarát luxusautómárka eladásai 52,7%-al, növekedtek az év első tizenegy hónapjában az előző év azonos időszakához képest, a teljes prémium piacon így 1028 új autó értékesítésével a 5,7%-os részesedést szerzett (1,6 százalékpontos növededéssel), a kivonásokkal tisztított prémium piacon pedig 6,1%-os részedést ért el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...