Trónok harca – A Hét Királyság igaz története címmel kulisszatitkokat felfedő bookazine-t adott ki a Marquard Media.
A kiadvány 138 oldalon keresztül ad átfogó képet a sorozat eddigi évadairól, amelynek segítségével a rajongók felkészülhetnek a záró szériára. Nemcsak a korábbi hét évad legfontosabb történéseit veszi górcső alá a magazin, hanem családfák segítségével rálátást enged a vérvonalakra, a házasságkötésekre és az elhalálozásokra is, megkönnyítve a szereplők közti eligazodást.
Rámutat a fantasy történet mögött húzódó valós történelmi eseményekre és összefüggésekre, körüljárja azokat a történelmi korokat, eseményeket és személyeket, akik megihlették a Trónok harca íróját. 13 olyan valódi történelmi eseményt, személyt mutat be, amelyek és akik hatással voltak az író fantáziájára. Martin például sokat merített az 1400-as években zajló rózsák háborújából, amelyben Lancaster és York háza versengett az angol koronáért. A hatalmat azonban nem csak erővel lehet megkaparintani.
A Trónok harca királyainak karaktereit a vikingek nagy királyai ihlették, akik pontosan tudták, hogyan kell egyben tartani egy birodalmat ármánykodás, politikai ügyeskedések és elrendezett házasságkötések kombinációjával. Kiderül, mi a párhuzam I. Margit, Skandinávia királynője és Cercei Lannister között, hogyan kapcsolható Itália őrült prédikátora a Harcos Hit vallási szektához, amely a 6. évadban veszi át az irányítást Királyvár felett. Fény derül arra is, milyen kínzóeszközöket alkalmaztak az ókorban és a középkorban, és ezek közül melyek azok, amelyek a sorozatban is viszontláthatók.
Végül, de nem utolsósorban, a magazin szerzői több tudományág elemzésére támaszkodva kísérletet tesznek annak megjóslására, hogy a befejező évad végén ki kerül majd a Vastrónra.
„Büszkeséggel tölt el, hogy ennek a népszerű sorozatnak a mélyebb megértéséhez mi is hozzájárulunk. A Trónok harca – A Hét Királyság igaz története kiadványban nemcsak szórakoztatjuk az olvasókat és a sorozat rajongóit, hanem olyan mély és részletes információkkal és tudással gazdagítjuk őket – főleg a középkor történéseiről – amelyeket csak hosszabb kutatómunka kapcsán tudnának egy helyen megtalálni. Ezzel a kiadvánnyal tovább színesítjük a portfóliónkat, és eltökélt szándékunk a jövőben is hasonlóan érdekes és izgalmas tartalmakkal, szolgáltatásokkal meglepni olvasóinkat” – fogalmaz Pastyik Renáta, a Marquard Media portfólióigazgatója.
A kiadvány április 12-től 3 hónapon keresztül érhető el az újságárusoknál, hiper- és szupermarketekben, benzinkutakon, illetve online.