- Hirdetés -

A túlélésért küzdenek a bevásárlóutcák kereskedői

|

- Hirdetés -

Nem tudták kihasználni a gazdasági mentőcsomagokat a bevásárlóutcák kereskedői, derült ki a Bevásárlóutca menedzsment (BUM) aktuális felméréséből. A kereskedők összefogásával és érdekképviseletével foglalkozó menedzsmentcég azt tapasztalja, hogy míg Bécsben túlélnek, Budapesten továbbra is csődközeli helyzetben vannak a bevásárlóutcák, a legtöbb vállalkozás nem tudja igénybe venni az ígért támogatásokat. A BUM az osztrák mintát vizsgálva próbál segíteni a kereskedőknek, szerintük az újranyitás helyett továbbra is a túléléshez kell a legtöbb erőforrást biztosítani.

Szinte semmilyen támogatást nem tudtak eddig igénybe venni a bevásárlóutcák kereskedői, a legtöbben, mint pozitív tapasztalat kizárólag a bérletidíjak elengedéséről vagy halasztásáról számoltak be. A járulékok elengedése átmenetileg néhány vállalkozónak nyújtott segítséget, de a teljes bevételkiesések miatt így sem tudták megtartani az alkalmazottaikat. Van olyan vendéglátóegység, amely a 95 munkavállalóból 15-öt tudott megtartani, a dolgozók nagy része a fizetetlen szabadságok helyett a munkanélküli segélyt választotta.

„Azt tapasztaljuk, hogy a legtöbben a túléléssel és nem az újranyitással foglalkoznak. A kereskedők sorsa főleg azon múlik, hogy ki milyen vendégkörre épített a járvány előtti időszakban. Akik zömében turistákból éltek, azok pozitív becsléseik szerint is a tavalyi éves bevételük 30 százalékára számítanak 2020-ban. Sokan úgy vélik, hogy a korlátozások feloldása után sem lesz értelme kinyitni, mivel a turistákból és a helyiekből sem tudnak majd elegendő bevételt termelni a működéshez” – mondta el Antal Attila, a BUM igazgatója.

Mivel a bevásárló- és tematikus utcák mintája Bécsből származik, az utcák megmentéséhez is az osztrák intézkedéseket veszi alapul a vállalkozások érdekképviselete, akik a támogatáshoz és az újranyitáshoz is felhasználják a kinti gyakorlatot. A bécsi és hazai tematikus utcákat érintő támogatások összehasonlításának teljes változata a Bevásárlóutca menedzsment oldalán érhető el.

„Összességében Bécsben is óriási a munkanélküliség, dacára annak, hogy ott többféle támogatáshoz juthatnak a kereskedők. A bezárt egységek nem tudnak bevételt termelni, így hiába minimalizálják a keletkező költségeket, azt sem tudják fizetni a vállalkozások. Ugyanezt erősítették meg a budapesti tematikus utcák kereskedői is. Van azonban pozitív példa: a Bartók Béla Boulevard-t összefogó Kult11 egyesület a járványhelyzetet a vállalkozások és az utca online bemutatására használja. Ahol korábban kialakult már a kereskedők közötti együttműködés, értelemszerűen több lehetőségük lesz a vállalkozásoknak a járvány végén ” – tette hozzá Antal Attila.

Az #együttabartókért összefogás célja, hogy megmutassa, a Bartók Béla Boulevard most is ELEVEN. Az összefogásban a vállalkozók, a helyi önkormányzat és a lakosság is aktívan részt vesz. A Hello BBB sorozat lehetőséget ad a helyieknek és az utca kedvelőinek, látogatóinak arra, hogy jobban megismerjék kedvenc helyeik történetét és a mögöttük álló embereket.

A bécsi gyakorlatok vizsgálata alapján a szakértő szerint szükség lehet a jövőben a kereskedelmi és iparkamarai önkéntes tagság kiteljesedésére, mivel az osztrák fővárosban a kötelező tagság több felhatalmazást és ebből adódóan több anyagi segítséget is jelent a vállalkozásoknak. A szakértő szerint erre jó példa az ottani iparkamara és Bécs városának közös kríziskerete, amely likviditási hitelt és vissza nem térítendő támogatást jelent a tematikus utcáknak. Az itthoni vállalkozásoknak is tőketámogatásra, és további bértámogatásra van szüksége az újrakezdéshez, amíg a kereslet nem áll helyre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem tud kimenni a Hungaroringre? – Így követheti a Magyar Nagydíjat

Hamarosan újra együtt szurkolhat az ország, hiszen érkezik a Forma-1-es szezon a magyarok számára legfontosabb versenye: a száguldó cirkusz 39. alkalommal látogat el a Hungaroringre. Pénteken két szabadedzésen, szombaton egy utolsó tét nélküli tréningen...

Újabb eljárás indul Balázsék miatt

Ismét a kiskorúak védelmére vonatkozó törvényi rendelkezések megsértése miatt indul eljárás a Rádió 1 Balázsék című műsorszámával szemben. A Médiatanács a román társhatósághoz fordul a Super TV2 egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt....

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 1. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Fontos ügy mellé állt az MBH Bank

Együttműködésre lépett az Együtt az Autistákért Alapítvány és az MBH Bank, aminek keretében a felek idén három népszerű nyári fesztiválon jelennek majd meg közösen, az érzékenyítés jegyében. A közös kitelepülések két meghatározó célja, egyrészről,...

A TARR lett a PAKSI FC új szponzora

„Újabb magyar cég támogatja egyedülálló filozófiánkat, klubmodellünket.” - jelentette be június 15-én a PAKSI FC. Új partnerük, a TARR Kft. egy száz százalékban magyar tulajdonú telekommunikációs szolgáltató vállalat, melynek céglogója megjelenik a csapat felszerelésén...

Meglepő adatok érkeztek a hazai munkaerőpiacról

Két megye kivételével az ország egész területén nőtt az álláshirdetésekre beérkezett jelentkezések száma 2024 második negyedében az előző év azonos időszakához képest – derül ki a Profession.hu elemzéséből. A legnagyobb emelkedés Jász-Nagykun-Szolnok, Heves és...

Kiderült, melyek a legfenntarthatóbb hazai éttermek

2024-ben a Dining Guide értékelése szerint az Év Fenntartható Étterme a Natura Hill Zebegény lett. Gyümölcs- és zöldségfogyasztásuk 90%-át saját forrásból származó biotermelésből tudják biztosítani, a teljes alkoholmentes italkínálatuk 100%-át saját alapanyagokból állítják elő,...

Nyakunkon a mesterséges intelligencia korszak, így érdemes felkészülniük a cégeknek

Alig van túl a vállalati szektor az agilis átálláson, az egyre szélesebb körben alkalmazott forradalmi technológiai megoldások máris újabb szemléletváltást sürgetnek. Az előrejelzések szerint a mesterséges intelligencia 2030-ra 15,7 billió dollárral növeli majd a...

Újabb kihagyhatatlan program borkedvelőknek

Hatvan borászat és száznyolcvan zenész részvételével rendezik meg az idei bor- és dzsessznapokat a debreceni Nagyerdőben augusztus 8-11. között. A nagyerdei Békás-tó partján hat hazai borrégió húsz borvidékének hatvan borászata kínálja majd legjobb borait, a...

Visszatér a Legyen Ön is milliomos!, Palik lesz a műsorvezető

Megújult formában tér vissza a világhírű kvízműsor, a Legyen Ön is milliomos! a TV2-re. A játékosok akár 50 millió forinttal is távozhatnak, ha helyesen válaszolnak a kérdésekre. A kvízjáték műsorvezetője Palik László lesz. A legendás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fontos hírek érkeztek az európai autópiacról

Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma júniusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint. A júniusban eladott személyautók száma...

Nem tud kimenni a Hungaroringre? – Így követheti a Magyar Nagydíjat

Hamarosan újra együtt szurkolhat az ország, hiszen érkezik a Forma-1-es szezon a magyarok számára legfontosabb versenye: a száguldó cirkusz 39. alkalommal látogat el a Hungaroringre. Pénteken két szabadedzésen, szombaton egy utolsó tét nélküli tréningen...

Újabb eljárás indul Balázsék miatt

Ismét a kiskorúak védelmére vonatkozó törvényi rendelkezések megsértése miatt indul eljárás a Rádió 1 Balázsék című műsorszámával szemben. A Médiatanács a román társhatósághoz fordul a Super TV2 egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt....

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 1. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Fontos ügy mellé állt az MBH Bank

Együttműködésre lépett az Együtt az Autistákért Alapítvány és az MBH Bank, aminek keretében a felek idén három népszerű nyári fesztiválon jelennek majd meg közösen, az érzékenyítés jegyében. A közös kitelepülések két meghatározó célja, egyrészről,...

Don't Miss

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...