- Hirdetés -

A TV2 behúzta a múlt hetet

|

- Hirdetés -

Az RTL-nek jobban fekvő célcsoportnál is nyert a TV2. A heti eredmény szempontjából a szombat estének volt kulcsszerepe.

A mögöttünk álló hét a TV2-nek feküdt jobban. A csatorna teljes napon nagyjából ugyanazt hozta mint egy héttel korábban. Főműsoridőben viszont a 18-59 éveseknél és teljes lakosságnál 1,5-1,5 százalékponttal, a 18-49 éveseknél pedig 1,6 százalékponttal erősödtek. Ezzel párhuzamosan az RTL Klub az esti sávban, a 18-49 éveseknél 2 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 1,8 százalékpontot, a teljes lakosságnál pedig 1,3 százalékpontot vesztett a korábbi héthez viszonyítva. Így mindhárom célcsoportnál a teljes nap mellett a főműsoridőt is behúzta a TV2, még ha csak 0,2 százalékponttal is (a 18-49 és a 18-59 éveseknél is ennyi volt az előnyük).

A komplett csatornaportfóliókat nézve a TV2 Csoport nyerte a hetet az RTL Magyarország előtt. Teljes napon, főműsoridőben, a 18-49-es és 18-59-es célcsoportoknál és a teljes lakosságnál is. A TV2 Csoport a legnagyobb előnyt teljes napon és a teljes lakosságnál érte el, 26 százalékot tett ki a heti share-jük az RTL Magyarország 17,3 százalékával szemben, azaz 8,7 százalékpont volt a differencia. A legkisebb különbséget a 18-59 éveseknél és főműsoridőben mérték, a TV2 Csoport itt 27,2 százalékot, az RTL Magyarország 25,2 százalékot hozott össze, azaz kerek 2 százalékpontot tett ki a különbség.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,5 16,7 15,7
RTL Klub 15,3 14,6 15,5

 

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,4 13,1 11,5
RTL Klub 9,3 8,6 9,4

 

A többi csatornaportfóliót is nézve, múlt héten az MTVA számított a harmadik legerősebb szereplőnek. A teljes lakosságnál ez nem nagy újdonság, mert ott hagyományosan jól teljesítenek, viszont az elmúlt héten a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél is harmadikok voltak. Ebben nagy szerepe volt az M4 Sportnak, ami főműsoridőben a teljes lakosságnál a hét negyedik legnézettebbje, főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportoknál pedig az ötödik legnézettebb csatornája volt (az RTL Klub és a TV2 mellett csak a Mozi+ és a Film+ előzte meg a sportcsatornát).

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,6 26,0 24,9
RTL Magyarország 19,3 17,3 18,8
MTVA 7,3 11,0 6,3
AMC Networks 5,3 5,0 5,3
Paramount Global 4,7 3,8 5,5
Network4 3,9 4,3 2,9
Antenna Entertainment Group 3,2 2,5 3,1
Warner Bros. Discovery 2,5 3,2 2,5

 

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 19,2% / 18,9% (17,6% / 16,5%)
Tények Plusz – 15,2% / 15,4% (14,9% / 14,2%)
Séfek séfe – 14,7% / 15,3% (14,4% / 15,2%)
Bezár a bazár – 6,8% / 7,1% (6,9% / 7,1%)

RTL Klub
Híradó – 19,5% / 17,6% (20,6% / 19,2%)
Fókusz – 16% / 15,8% (17,6% / 18,4%)
Keresztanyu – 13,7% / 13% (14,8% / 14,6%)
Nyerő páros – 15,7% / 16,5% (17,3% / 17,7%)

A napi műsorok terén a 18-49 és a 18-59 éveseknél elért heti átlag közötti különbség általában bőven egy százalékponton belül szokott alakulni. Magyarán egész hasonlóan teljesítenek a műsorok ennél a két célcsoportnál. Az RTL Híradó kapcsán viszont – nem először – meglepően nagy, közel két százalékpontos differenciát látni. Érdekes módon a 18-59 éveseknél erősebb a hírműsor, mint a fő csapásirányuknak számító 18-49 éveseknél. Előbbinél, ha szűken is, de nyerték a hetet, viszont a 18-49 éveseknél jobb átlagot produkált a Tények.

A TV2-n a Séfek séfe nagyjából hozta a csatorna főműsoridős átlagát, az RTL Klubon a Nyerő páros az átlagnál jobb – de az előző hetinél rosszabb – eredményt ért el. A Keresztanyu pedig elmaradt az RTL-es csatornaátlagtól.

A két legnézettebb televízió közötti heti verseny tulajdonképpen a hétvégén dőlt el. A korábbi hetekben az X-Faktornak köszönhetően a szombatot lazán nyerte az RTL Klub. Múlt héten viszont a TV2 szombaton is Sztárban sztár leszeket adott. Ezt a 18-49 éveseknél ugyan verte az X-Faktor, de egész sok nézőt is elvitt tőlük a TV2-s műsor középdöntője. A X-Faktor share-je 28 százalékot tett ki a 18-49 éveseknél, a Sztárban sztár leszeké pedig 16,3 százalékot. Egy héttel korábban – érdemi versenytárs nélkül – még 36,6 százalékos share-rel futott az X-Faktor. A Sztárban sztár leszek vasárnapi adása 27,5 százalékot ért el a 18-49 éveseknél, az RTL-en a Tehetség első látásra erejéből viszont csak 9,7 százalékra futotta.

A hét legnézettebb műsora így a Sztárban sztár leszek vasárnapi adása volt a teljes lakosságnál, a 18-59 és a 18-49 éveseknél is. A teljes lakosságnál ez volt az egyetlen műsor, ami megugrotta az egymilliós szintet, egészen pontosan 1,19 milliós nézőszámot értek el. A 18-59 éveseknél a műsor nézettsége 618 ezer, a 18-49 éveseknél 439 ezer volt.

Az X-Faktornak most a második hely sem jött össze, ugyanis mindhárom célcsoportnál a múlt hétfői Magyarország-Olaszország meccs bizonyult a második legnézettebbnek. A teljes lakosságnál ez 932 ezer, a 18-59 éveseknél 618 ezer, a 18-49 éveseknél 439 ezer nézőt jelentett.

Az X-Fakor a 18-49 és a 18-59 éveseknél végzett a harmadik helyen 404 ezres, illetve 487 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál viszont csak az ötödikek voltak 750 ezres nézettséggel, mert egy Tények és egy Tények Plusz adás is befurakodott eléjük.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 618 988 27,2
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 561 646 28,4
X-FAKTOR RTL KLUB 487 262 23,5
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 407 786 22,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 405 698 19,6
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ M4 SPORT 339 444 24,0
TÉNYEK TV2 315 651 18,1
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 306 146 17,8
HÍRADÓ RTL KLUB 304 900 17,3
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 300 988 21,5

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 1 192 474 27,8
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 932 834 24,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 817 528 19,9
TÉNYEK TV2 779 148 25,6
X-FAKTOR RTL KLUB 750 768 19,7
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 671 174 19,0
HÍRADÓ RTL KLUB 649 872 22,0
KERESZTANYU RTL KLUB 599 966 14,7
SÉFEK SÉFE TV2 599 277 15,4
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ M4 SPORT 587 099 22,5

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 439 495 27,5
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 415 719 30,0
X-FAKTOR RTL KLUB 404 591 28,0
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 302 088 23,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 279 016 19,8
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ M4 SPORT 245 548 24,6
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 226 982 19,1
SÉFEK SÉFE TV2 218 972 16,8
TÉNYEK TV2 215 649 18,3
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 203 584 20,8

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....