- Hirdetés -

A TV2 behúzta a múlt hetet

|

- Hirdetés -

Az RTL-nek jobban fekvő célcsoportnál is nyert a TV2. A heti eredmény szempontjából a szombat estének volt kulcsszerepe.

A mögöttünk álló hét a TV2-nek feküdt jobban. A csatorna teljes napon nagyjából ugyanazt hozta mint egy héttel korábban. Főműsoridőben viszont a 18-59 éveseknél és teljes lakosságnál 1,5-1,5 százalékponttal, a 18-49 éveseknél pedig 1,6 százalékponttal erősödtek. Ezzel párhuzamosan az RTL Klub az esti sávban, a 18-49 éveseknél 2 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 1,8 százalékpontot, a teljes lakosságnál pedig 1,3 százalékpontot vesztett a korábbi héthez viszonyítva. Így mindhárom célcsoportnál a teljes nap mellett a főműsoridőt is behúzta a TV2, még ha csak 0,2 százalékponttal is (a 18-49 és a 18-59 éveseknél is ennyi volt az előnyük).

A komplett csatornaportfóliókat nézve a TV2 Csoport nyerte a hetet az RTL Magyarország előtt. Teljes napon, főműsoridőben, a 18-49-es és 18-59-es célcsoportoknál és a teljes lakosságnál is. A TV2 Csoport a legnagyobb előnyt teljes napon és a teljes lakosságnál érte el, 26 százalékot tett ki a heti share-jük az RTL Magyarország 17,3 százalékával szemben, azaz 8,7 százalékpont volt a differencia. A legkisebb különbséget a 18-59 éveseknél és főműsoridőben mérték, a TV2 Csoport itt 27,2 százalékot, az RTL Magyarország 25,2 százalékot hozott össze, azaz kerek 2 százalékpontot tett ki a különbség.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,5 16,7 15,7
RTL Klub 15,3 14,6 15,5

 

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,4 13,1 11,5
RTL Klub 9,3 8,6 9,4

 

A többi csatornaportfóliót is nézve, múlt héten az MTVA számított a harmadik legerősebb szereplőnek. A teljes lakosságnál ez nem nagy újdonság, mert ott hagyományosan jól teljesítenek, viszont az elmúlt héten a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél is harmadikok voltak. Ebben nagy szerepe volt az M4 Sportnak, ami főműsoridőben a teljes lakosságnál a hét negyedik legnézettebbje, főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportoknál pedig az ötödik legnézettebb csatornája volt (az RTL Klub és a TV2 mellett csak a Mozi+ és a Film+ előzte meg a sportcsatornát).

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,6 26,0 24,9
RTL Magyarország 19,3 17,3 18,8
MTVA 7,3 11,0 6,3
AMC Networks 5,3 5,0 5,3
Paramount Global 4,7 3,8 5,5
Network4 3,9 4,3 2,9
Antenna Entertainment Group 3,2 2,5 3,1
Warner Bros. Discovery 2,5 3,2 2,5

 

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 19,2% / 18,9% (17,6% / 16,5%)
Tények Plusz – 15,2% / 15,4% (14,9% / 14,2%)
Séfek séfe – 14,7% / 15,3% (14,4% / 15,2%)
Bezár a bazár – 6,8% / 7,1% (6,9% / 7,1%)

RTL Klub
Híradó – 19,5% / 17,6% (20,6% / 19,2%)
Fókusz – 16% / 15,8% (17,6% / 18,4%)
Keresztanyu – 13,7% / 13% (14,8% / 14,6%)
Nyerő páros – 15,7% / 16,5% (17,3% / 17,7%)

A napi műsorok terén a 18-49 és a 18-59 éveseknél elért heti átlag közötti különbség általában bőven egy százalékponton belül szokott alakulni. Magyarán egész hasonlóan teljesítenek a műsorok ennél a két célcsoportnál. Az RTL Híradó kapcsán viszont – nem először – meglepően nagy, közel két százalékpontos differenciát látni. Érdekes módon a 18-59 éveseknél erősebb a hírműsor, mint a fő csapásirányuknak számító 18-49 éveseknél. Előbbinél, ha szűken is, de nyerték a hetet, viszont a 18-49 éveseknél jobb átlagot produkált a Tények.

A TV2-n a Séfek séfe nagyjából hozta a csatorna főműsoridős átlagát, az RTL Klubon a Nyerő páros az átlagnál jobb – de az előző hetinél rosszabb – eredményt ért el. A Keresztanyu pedig elmaradt az RTL-es csatornaátlagtól.

A két legnézettebb televízió közötti heti verseny tulajdonképpen a hétvégén dőlt el. A korábbi hetekben az X-Faktornak köszönhetően a szombatot lazán nyerte az RTL Klub. Múlt héten viszont a TV2 szombaton is Sztárban sztár leszeket adott. Ezt a 18-49 éveseknél ugyan verte az X-Faktor, de egész sok nézőt is elvitt tőlük a TV2-s műsor középdöntője. A X-Faktor share-je 28 százalékot tett ki a 18-49 éveseknél, a Sztárban sztár leszeké pedig 16,3 százalékot. Egy héttel korábban – érdemi versenytárs nélkül – még 36,6 százalékos share-rel futott az X-Faktor. A Sztárban sztár leszek vasárnapi adása 27,5 százalékot ért el a 18-49 éveseknél, az RTL-en a Tehetség első látásra erejéből viszont csak 9,7 százalékra futotta.

A hét legnézettebb műsora így a Sztárban sztár leszek vasárnapi adása volt a teljes lakosságnál, a 18-59 és a 18-49 éveseknél is. A teljes lakosságnál ez volt az egyetlen műsor, ami megugrotta az egymilliós szintet, egészen pontosan 1,19 milliós nézőszámot értek el. A 18-59 éveseknél a műsor nézettsége 618 ezer, a 18-49 éveseknél 439 ezer volt.

Az X-Faktornak most a második hely sem jött össze, ugyanis mindhárom célcsoportnál a múlt hétfői Magyarország-Olaszország meccs bizonyult a második legnézettebbnek. A teljes lakosságnál ez 932 ezer, a 18-59 éveseknél 618 ezer, a 18-49 éveseknél 439 ezer nézőt jelentett.

Az X-Fakor a 18-49 és a 18-59 éveseknél végzett a harmadik helyen 404 ezres, illetve 487 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál viszont csak az ötödikek voltak 750 ezres nézettséggel, mert egy Tények és egy Tények Plusz adás is befurakodott eléjük.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 618 988 27,2
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 561 646 28,4
X-FAKTOR RTL KLUB 487 262 23,5
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 407 786 22,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 405 698 19,6
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ M4 SPORT 339 444 24,0
TÉNYEK TV2 315 651 18,1
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 306 146 17,8
HÍRADÓ RTL KLUB 304 900 17,3
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 300 988 21,5

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 1 192 474 27,8
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 932 834 24,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 817 528 19,9
TÉNYEK TV2 779 148 25,6
X-FAKTOR RTL KLUB 750 768 19,7
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 671 174 19,0
HÍRADÓ RTL KLUB 649 872 22,0
KERESZTANYU RTL KLUB 599 966 14,7
SÉFEK SÉFE TV2 599 277 15,4
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ M4 SPORT 587 099 22,5

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 439 495 27,5
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 415 719 30,0
X-FAKTOR RTL KLUB 404 591 28,0
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 302 088 23,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 279 016 19,8
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ M4 SPORT 245 548 24,6
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 226 982 19,1
SÉFEK SÉFE TV2 218 972 16,8
TÉNYEK TV2 215 649 18,3
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 203 584 20,8

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...

Jó ügyért kampányol a Nestlé és a Tesco

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc...

Először nyerte el spanyol női rendező a San Sebastian-i filmfesztivál fődíját

Jaione Camborda nyerte el a San Sebastian-i nemzetközi filmfesztivál fődíját, az Arany Kagylót. A rendezvény 71 éves történetében első spanyol női rendezőként vehette át az elismerést. Az O Corno (Anyarozs) című naturalista dráma a nők...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakíthatják a vásárlásokat az üzenetküldő alkalmazások

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az...

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....