- Hirdetés -

A TV2 júliusban is stabilan őrzi piacvezető helyét (x)

|

Az idei év második felét is hatalmas fölénnyel kezdte a TV2 Csoport: az év első hét teljes hónapjára vonatkozóan a piacvezető csatornacsalád előnye mindhárom kiemelt célcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) számottevő volt a teljes nap tekintetében, csatorna-, kábelportfólió- és csoportszinten egyaránt. Júliusban közel öt éve nem látott rekordot ért el a Mokka, s a délutáni idősáv egyik török sorozata háromszor akkora részesedést hozott a TV2 számára, mint az RTL Klub azonos idősávban futó műsora. (x)

Az elmúlt hónapok sikereinek köszönhetően a TV2 továbbra is jelentős fölénnyel vezet a nézettségi versenyben legfőbb vetélytársával, az RTL Klubbal szemben. A TV2 hír- és infotainment műsorainak is volt mit ünnepelnie júliusban. Július 28-án a Mokka közönségaránya a 18-59 éves korcsoportban rég nem látott magasságba szökött, ugyanis 24,2 százalékot ért el, amire 2015 szeptembere óta nem volt példa, míg a Tények a hónap legnézettebb műsora lett a teljes lakosság körében. A főműsoridőt közvetlenül megelőző délutáni idősáv török sorozatai is kiemelkedő eredménnyel futottak a TV2-n, a Kegyetlen város júliusi epizódjai háromszor akkora átlag részesedést tudtak elérni a 18-59 évesek körében, mint az RTL Klub azonos idősávjában látható műsorok.

A 18-59 éves korcsoportban, teljes napra vonatkozóan a TV2 az év első hét hónapját tekintve 9,2 százalékos részesedést mondhat a magáénak, míg az RTL Klub 8,6 százalékos közönségaránnyal és jelentős lemaradással fut neki az elkövetkező hónapoknak. Csoportszinten is kimagasló a TV2 Csoport előnye a 18-59 éves célcsoportban, ugyanis hazánk piacvezető tévés csatornaportfóliója 23,7 százalékos részesedést szerzett az év első hét hónapjára vonatkozóan, ami 2,2 százalékponttal magasabb az RTL Magyarország által elért közönségaránynál (egész napra vonatkozó Live + As Live adatok, időszak: 2020.01.01-07.31.).

 

 

A júliusi hónapban igencsak elhúzott vetélytársa mellett a TV2, hiszen a 18-59 éves korcsoportban egész napra vonatkozóan 7,8 százalékos részesedést szerzett, míg az RTL Klubnak 6,1 százalékkal kellett beérnie. A csoportszintű adatokat tekintve is jelentős különbség mutatkozik a két csatornaportfólió júliusi teljesítménye között a TV2 Csoport javára: a 18-59-es célcsoportban a TV2 csatornái együttesen 22,8 százalékos részesedéssel zárták a júliust, míg az RTL Magyarország csatornaportfóliója 3,0 százalékponttal alacsonyabb közönségarányt, 19,8 százalékot ért el. A TV2 esti hírműsora, a 18 órakor kezdődő Tények július 7-i, keddi epizódjával (AMR: 680.731 fő, SHR: 24,3 százalék) a hónap legnézettebb műsora lett a teljes lakosság körében (AMR szerinti rangsor).

A júliusi hónap valamennyi este 6 órakor kezdődő Tények adását összevetve az RTL Klub Híradóinak ugyanezen idősávban futó megjelenéseivel ugyancsak a TV2 hírműsora került ki győztesen a teljes lakosságot figyelembe véve: a Tények átlag nézettsége ezen a célcsoporton (A4+) 623.899 fő volt, míg az RTL Klub Híradójáé 557.679 fő. A műsorok részesedéseit tekintve a Tények 22,7 százalékos értékével szemben az RTL Klub Híradója 20,2 százalékot tudott hozni a teljes lakosságot illetően (Live + As Live adatok, időszak: 2020.07.01-07.31.) A Tények Plusz júliusi adásai – ugyancsak a teljes lakosság körében – 17,8 százalékos átlag részesedést értek el, az RTL Klub ugyanezen idősávja viszont csupán 12,4 százalékos közönségarányt hozott tudni a legfőbb vetélytársnak.

A TV2 reggeli infotainment műsorainak is volt mit ünnepelnie júliusban, ugyanis július 28-án a Mokka részesedése a 18-59 éves korcsoportban rég nem látott magasságba szökött, 24,2 százalékot ért el, amire 2015 szeptembere óta nem volt példa (a Mokkával azonos idősávban az RTL Klub Reggeli című műsora 6,6 százalékos részesedéssel futott). A Mokkacino pedig ugyanezen a napon eddigi második legmagasabb közönségarányát érte el 2019. október 14-i indulása óta: 16,3 százalékot zsebelt be, miközben az RTL Klub azonos idősávja csupán 2,6 részesedéssel százalékos teljesített a 18-59-es célcsoportban.

A főműsoridőt közvetlenül megelőző délutáni idősáv (16-18h) török sorozatai júliusban is kiemelkedő eredménnyel futottak a TV2-n, toronymagasan megelőzve az RTL Klub azonos sávban futó sorozatait. A Kegyetlen város júliusi epizódjainak átlag részesedése 9,0 százalék volt a 18-59 éves korosztályban, míg ugyanezen idősávban az RTL Klub műsorai mindössze 3,0 százalékos közönségarányt hoztak a konkurensnek, azaz a TV2 ebben az idősávban háromszor akkora részesedést tudott szerezni, mint az RTL Klub. A Remények földje című drámasorozat még ennél is magasabb, 10,0 százalékos átlag részesedéssel zárta a júliust, messze lekörözve az RTL Klub azonos idősávjában futó sorozatokat, melyeknek átlag közönségaránya 4,7 százalék volt a 18-59 éves korcsoportban.

A TV2 Csoport kábelcsatornái közül remekül teljesített júliusban az Izaura TV, ami a 18-59 éves korcsoportban 1,4 százalékos közönségaránnyal zárta a hónapot, s ezzel idei eddigi legmagasabb havi részesedését könyvelhette el a teljes napra vonatkozóan. (x)

Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás, Live + As Live adatok

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...