- Hirdetés -

A vállalati szektorban is hódítanak a megosztásos megoldások

|

- Hirdetés -

A fenntarthatóság iránti növekvő igény miatt egyre népszerűbbek a közösségi alapú szolgáltatások. A Start it @K&H, Magyarország legnagyobb nagyvállalati inkubátorának tapasztalatai szerint a startupok előszeretettel alkalmazzák ezeket a sharing, azaz megosztás típusú megoldásokat, mely a személyszállítás és a vendéglátás után olyan új szektorokat is kezd meghódítani, mint a divat és az egészségügy. A trend azonban a startup világ mellett a vállalati szektor jelenét és jövőjét is felforgathatja: bizonyos szektorokban akár az összesített bevételek felét is az ilyen megoldásokkal foglalkozó cégek generálhatják 2025-re.

A környezetvédelem iránti igény, a digitális platformok és eszközök robbanásszerű fejlődése nagymértékben hozzájárult a fogyasztói szokások átalakulásához. Az okostelefonoknak és mobilinternetnek köszönhetően az átlagember hozzászokott, hogy szinte bármit, bármikor elérhet, lefoglalhat, kikölcsönözhet, megvehet, ráadásul nem is feltétlenül egy cégtől, hanem egy másik fogyasztótól: gondoljunk csak az Airbnb, az Uber vagy a Lyft sikereire. Ezeknek a megosztáson alapuló megoldásoknak köszönhetően könnyebben kivitelezhető, hogy csak akkor használjuk az adott eszközt vagy szolgáltatást, amikor szükségünk van rá. A mai fogyasztói társadalomban ugyanis ez az egyetlen mód, amivel valóban elkerülhető a túlfogyasztás és felhalmozás, és nem utolsó sorban komoly költségcsökkentő hatása is van, ami a jelenlegi gazdasági környezetben egyre fontosabbá válik.

A közösség ereje

A sharing economy, azaz a megosztáson alapuló, közösségi gazdaság lényege, hogy egy online platformon keresztül közvetlenül kommunikálhatunk a másikkal, és megtalálhatjuk azt a szolgáltatást vagy terméket, amire szükségünk van, illetve tulajdonosként bérbe adhatjuk vagy eladhatjuk eszközeinket. Ez a 2000-es évek elején indult mozgalom mára külön iparággá nőtte ki magát és új kapukat nyitott meg elsősorban a startupok előtt.

„A startupok rendkívül fogékonyak a fenntarthatóság és környezetvédelem iránt, emellett a technológia mesterei. Ezek a tényezők alapjaiban határozzák meg a sharing economy szemléletét, így nem véletlen, hogy számos csapat beépíti üzleti modelljébe, ami nem csak a fogyasztóknál, de a befektetőknél is előnyt jelenthet. A Start it @K&H programban jelenleg három csapat használ valamilyen sharing típusú megoldást, az alkalmi elektromos eszközök, az iskolai jegyzetek és az üres hátizsákok tárolókapacitása terén. Véleményünk szerint a nem is olyan távoli jövőben pedig már nem csak a hagyományos iparágakat, hanem olyan új szektorokat is elérhetnek a startupok, mint a divat vagy egészségügy a közösségi gazdaságon keresztül” – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Aki kimarad, lemarad

A sharing típusú megoldások népszerűsége a startupok mellett a vállalatok jelenét és jövőjét is nagymértékben átformálhatja. Ezt támasztja alá a PwC tanulmánya is, amely szerint 2013-ban azon 5 iparágban – közösségi finanszírozás, online távmunka, lakásmegosztás, autómegosztás, online zene és videó streamelés –, amelyben a „sharing economy” üzleti modell leginkább jelen van, 15 milliárd dollár bevételt értek el a vállalatok. Becslések szerint 2025-re ez több mint húszszorosára, 335 milliárd dollárra nőhet, így a vizsgált piacok bevételének felét a „sharing economy” modellt követő cégek fogják uralni.

Így lehet csökkenteni a költségeket

Az erőforrások nem hatékony felhasználása nem csak fenntarthatósági kérdéseket vet fel, de súlyos költségnövekedést is okozhat, ami a jelenlegi gazdasági folyamatok és energiaárak következtében még inkább hangsúlyossá válik. A sharing economy számos iparágban rávilágított erre a problémára, ösztönözve a cégeket a meglévő eszközeik megosztására. „Az a szektor, amelyik nem alkalmazkodik ehhez az új és gyorsan változó gazdasági környezethez, komoly nehézséggel nézhet szembe, hiszen már most is jól érzékelhető, hogy a közösségi gazdaság nem csak az elmúlt 10 évet, de a következő éveket is felforgathatja” – hangsúlyozta a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...

Jótékony akcióban a Sláger FM és a Sláger TV

December 13-án az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve Luca-napi Adománygyűjtést szervez a két csatorna azonos időben, élő adásban. Egymásnak adják majd a kilincset hazánk előadói és a 95.8 Sláger FM, valamint a Sláger TV műsorvezetői a december 13-ai...

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Már novemberben is megdobta a VB a sportoldalak látogatottságát

Bár a katari foci VB csak november 20-án rajtolt el, a hazai sportoldalak múlt havi látogatottsági számain már éreztette hatását – derül ki a DKT novemberre vonatkozó elemzéséből. A napi átlagos egyedi látogatószám alapján...

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....