- Hirdetés -

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

|

- Hirdetés -

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató

 

- Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet?

- Egy ilyen váratlan krízis helyzet mindenre hatással van és megnehezíti a hosszú távú tervezhetőséget. Napi operatív szinten pedig nyilván hat a lelki állapotunkra és motivációnkra, munkavállalóként és fogyasztóként is.

- Vannak olyan kampányok, üzenetek, amin változtatni kell? Sokan azt mondják, hogy a háborús hírek elvisznek minden tekintet. Hogy lehet így most reklámokkal, üzenetekkel jelen lenni?

- Az aktuálpolitika vagy egy-egy jelentős esemény mindig magára vonja a figyelmet. Egy márka kommunikációja azonban hosszú távú stratégia alapján készül. Természetesen figyelembe veszünk olyan tényezőket, amelyek az üzeneteink értelmezésében aktuálisan eltérést okozhatnak a tervekhez képest. A mostani válsághelyzetben a Heineken mint vállalat, és a dolgozók is jelentős lépéseket tesznek, hogy a nehéz helyzetbe került embereket segítsék.

- A tavaly vagy korábban elkezdett innovációk a tervezett ütemben érkeznek a piacra vagy lehetséges átütemezés?

- Az idei innovációink mindegyike a piacon van már, hiszen kiemelten fontos, hogy a nyári szezonra kiépüljön a stabil disztribúció. Idén a legnagyobb dobásunk a Heineken márka innovációja, a Heineken Silver, amely mind kategóriáját tekintve (session lager), mind a kommunikációs megközelítésben teljesen újat hoz a hazai piacra. Emellett készültünk új ízekkel a Gösser Natur Zitrone alkoholmentes radler portfólóban: görögdinnye-lime és málna-rebarbara. Emellett a Soproni Óvatos Duhajt is erősítjük egy mango ale variánssal.

- Mi a legfontosabb prioritás most a cég számára a márkaépítésben?
- Bármelyik márkáról legyen is szó, a cél, hogy olyan releváns, hiteles üzeneteket tudjunk közvetíteni, amelyekkel a fogyasztók jól rezonálnak. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a Sopronival piacvezető márkaként a piacon elsőként vállaltuk, hogy sörünket hazai árpából, és részben már hazai komlóból is készítjük. Az ehhez hasonló valódi értékek, valódi üzenetek azok, amik igazán építeni tudják a márkákat, ennek látjuk az eredményét a fogyasztói visszajelzésekből és a piaci eredményekből is.

- Elég nagy a verseny ezen a piacon is, mire számítasz a folytatásban?

- Igen, Magyarország egy különösen izgalmas piac sör szempontból, a kiélezett verseny örök. Innovációs fronton talán a legerősebb a verseny, ki a gyorsabb, ki talál be jobban, ki az aki mellé lő. Ez minden évben benne van a pakliban. A másik nagy kihívás most a HoReCa csatorna átalakulása, a COVID utáni időszak átrendeződései, megváltozott univerzum, koncentrálódott forgalom, más fogyasztói szokások.

- Már messze nem csak a lager söröktől habzik ez a piac. Rengeteg az íz, és egyre szélesebb az alkoholmentes vagy csökkentett alkoholtartalmú szegmens. Miben van még bőven lehetőség?

- Az alkoholmentes piacban mindenképpen, legyen szó a 0.0%-os lager sörökről, vagy a radlerekről. Globális trend, hogy a fogyasztók egyre egészségtudatosabbak, szívesebben választanak a mesterséges üdítők helyett természetes alternatívát, valamint alkoholmentes sört sem ciki már inni, a sörfogyasztók is szívesen választják ezt olyan alkalmakkor, amikor nem tudnak vagy nem akarnak hagyományos alkoholtartalmú sört fogyasztani. Emellett a prémium alkoholos termékek piaca is folyamatosan növekszik, a fogyasztók igénylik a magas minőséget és a változatosságot.

- Talán az idén nyáron végre újra lesznek nagy fesztiválok. Várjátok már? Nagy kiesést jelentett ez számotokra az elmúlt években a forgalmat tekintve. VOLT fesztivál nem nagyon volt Soproni nélkül.

- Én személy szerint és üzleti szempontból is nagyon várom a fesztiválokat.😊 Azt gondolom, hogy a kényszerszünet után mind kiéheztünk már arra, hogy újra a VOLT fesztiválon koccinthassunk a kedvenc Soproninkkal! Csapolt sör mennyiségben sem elhanyagolhatóak ezek a fesztiválok, de a pozitív élmény, felszabadult állapot, amit itt kaphatnak a fogyasztók nem igazán hozható más aktivitásokkal.

- Ennél is nagyobb lehetett a kiesés a HoReCa szektorban, de úgy tűnik, mintha éledezne az ágazat. Milyen reményekkel mentetek neki az évnek ebben a szegmensben?

- Nagyon optimistán és persze kihívásokkal. Az újraépülés lassú folyamat és nem feltétlenül ugyanonnan ugyanúgy folytatódik ahol abbahagytuk. Az eddiginél is fontosabb, hogy jó kapcsolatot ápolva a HoReCa partnereinkkel megtaláljuk azt, hogyan tudjuk a fogyasztókat visszacsábítani, a forgalmukat, forgalmunkat növelni.

- Lehet olyan 2022, mint amilyen 2019 volt?

- Azt gondolom, hogy két egymást követő év sem lehet ugyanolyan sosem. A pozitív változásokra fókuszálunk, egyre erősödik a fogyasztói tudatosság, a fenntarthatóság iránti igény, ezt igyekszünk kielégíteni a Heineken Hungária prémium portfóliójával és fenntarthatósági törekvéseinkkel, mint a hazai alapanyagok, vagy a PET kivezetése a teljes kínálatunkból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....