- Hirdetés -

A vásárlási szokásainkat is átalakítja a fenntarthatóság

|

- Hirdetés -

A hazai banki ügyfelek 97%-a szerint a klímaváltozás valódi probléma, és 70%-uk szerint ez ellen kell leginkább tenni napjainkban – derül ki a Mastercard kutatásából. A felmérés szerint a bankok úgy segíthetnek az ügyfeleknek, ha komfortossá és láthatóvá teszik a fenntarthatósági törekvéseiket, hiteles megoldásokat nyújtanak, melyek könnyen illeszthetőek a mindennapjaikba.

A kutatásban megkérdezettek közel 40%-a váltott már környezetbarát termékre az elmúlt fél évben, emellett több mint harmaduk fizetett többet fenntartható termékért vagy szolgáltatásért. Ugyanakkor bizonytalanok abban, hogyan tudnak eleget és jól tenni a környezetért, mert kevés visszajelzést kapnak az egyéni törekvéseikről. A válaszadók közel 80%-a az őket körülvevő szolgáltatóktól várja, hogy segítse őket a zöldebb döntésekben.

A fenntarthatóság az ügyfelek pénzügyi döntéseit is egyre jobban befolyásolja: 65% akár váltana is fenntarthatóságot szem előtt tartó szolgáltatóra. Kevesen ismerik a saját bankjuk zöld intézkedéseit, de 80% vár konkrét lépéseket a bankjától: legyen karbonsemleges és a fenntartható értékekkel összhangban működjön.

„A bankok és pénzügyi szolgáltatók partnereként látjuk, hogy milyen komoly erőfeszítéseket tesznek a fenntarthatóságért. Szeretnénk segíteni őket abban, hogy mélyebben is rálássanak a folyamatosan növekvő ügyféligényekre és így hatékonyabb lépéseket tehessenek saját zöld szolgáltatásaik és azok kommunikációja terén” – mondta a kutatás kapcsán Rácz Anna, a Mastercard fenntarthatóságért felelős marketing szakértője.

Amikor azokról a környezeti problémákról kérdezték a résztvevőket, amitől a leginkább tartanak, legtöbben a levegő szennyezettségét, a gyakoribb természeti katasztrófákat, illetve a termőföldek csökkenő száma miatti lehetséges élelmiszerhiányt említették.

A környezettudatos szemlélet a magyar banki ügyfelek több mint harmadának vásárlási szokásait is befolyásolja. Az elmúlt 6 hónapban az ügyfelek közül 39% váltott azért egy termékre vagy szolgáltatásra, mert környezetbarátnak ítélte. 37% aktívan keresett ilyen terméket vagy szolgáltatást, 35% pedig a drágább terméket választotta azért, mert környezetbarátnak ítélte. Emellett többet fizetnének helyi termelőtől származó termékért (63%) vagy megújuló energiaforrásért (50%).

A kutatás során arról is megkérdezték a magyarokat, hogy mi az, ami megkönnyítené számukra, hogy környezettudatosabbak legyenek. A válaszadók 72%-a gondolja úgy, hogy segítené ebben, ha nyomon tudná követni, mivel tesz jót a környezetnek. Ugyanez az arány a Z generáció esetében 82%. 52% szeretne több környezetbarát termék vagy szolgáltatás közül választani, 49% pedig örülne, ha a környezettudatos termék vagy szolgáltatás könnyebben lenne elérhető.

 

A Z generáció több mint harmada (35%), mondta, hogy fizetne egy olyan applikációért, ami megmutatja a karbonlábnyomát, ez több mint a duplája az 50 és 60 év közöttiek arányának (17%).

Zöld segítség a banktól

A pénzügyeket tekintve is érdekes eredményeket hozott a kutatás. A hazai ügyfeleknek kevesebb, mint harmada véli úgy, hogy bankja tesz a környezetvédelemért, ugyanakkor csak 9%-uk ismeri saját bankja környezetbarát, fenntarthatóságot célzó termékeit, szolgáltatásait. Az ügyfelek közel 80%-a a banktól várja a környezettudatos magatartást pénzügyi kérdésekben: segítse és ösztönözze őket a fenntartható döntésekben és kínáljon nekik minél több fenntartható szolgáltatást.

Ma már az emberek számára a zöld bankolás nem csak papírmentességet jelent. A válaszadók 54%-a szeretné, ha a bankja kedvezményt adna a környezettudatos vásárlások után, 50% szeretne több környezetbarát banki terméket és szolgáltatást, 24% szeretne személyre szabott környezettudatos tanácsokat a költései alapján. Sőt, ha bankkártyákról van szó, az ügyfelek fele (51%) azt a megoldást választaná, hogy elsősorban a mobilbankjába érkező digitális kártyát kapjon, amely mellé a plasztik kártya csak opcionálisan választható. A csak digitális kártya, illetve csak plasztik kártya mellett voksolók aránya közel azonos (19, illetve 20%)

Ugyanakkor a hazai ügyfelek 82%-a egyetért azzal, hogy a digitális pénzügyi megoldások hozzájárulnak a környezet védelméhez. Ez magyarázat lehet arra, hogy 77%-uk digitálisan intézi az ügyeit. A digitális ügyintézés, habár elsősorban kényelmi szempont, szorosan összekapcsolódik más olyan tevékenységekkel is, melyet az emberek kifejezetten a környezetért tesznek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...

A HR-ben is jönnek a robotok

Az elmúlt időszak – főként a koronavírus-járvány hatásai miatt – évekkel gyorsította fel a digitalizációt. A HR terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén 23. éve osztották ki az üzleti élet egyik legrangosabb elismerését az arra érdemes vállalatoknak. Minden év novemberében újabb 10 vállalat veheti át az Üzleti Etikai Díjat.Az idei díjazottakkal együtt már 130 élő, működő...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Vadkeleti állapotok a service design piacon

A piacon jelenleg vadkeleti állapotok uralkodnak és „mindent is” megpróbálnak a szolgáltatócégek a Service Design címkével ellátni a kutatástól kezdve, a product design, ux-en át egészen a vállalati folyamatfejlesztésekig – mutatott rá Klenovszki János,...

Új kategóriák a Marketing Diamond Awards-on

Idén ismét meghirdeti a Marketing Diamond Awards versenyt a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyre ezúttal már tizennégy - köztük két vadonatúj - kategóriában várják a pályázatokat. Az érdeklődők január 09-ig adhatják le anyagaikat a...

Saját termékcsaláddal rukkolt elő Lilu

Lilut az egész ország műsorvezetőként ismerhette meg, de az utóbbi években a hazai szépségápolási trendeket diktáló véleményvezérek körében is feltűnt. Most saját termékcsaládjával jelentkezik, amely a magyar hölgyeket is bevezeti a tudatos testápolás világába. Kovalcsik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Téli varázsvilággal csábít a Westend

Az ajándékvásárlás mellett egy igazi téli kikapcsolódásért is érdemes elmenni a Westendbe. A Tetőkertben kialakított Winter Wonderland különleges elhelyezkedéséből adódó hangulatával és színes programjaival egészen az év végéig várja az érdeklődőket. Állandó elemként lesz...

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

A biogazdálkodást támogatja a dm

A dm vásárlói már megszokhatták, hogy a Black Friday napon árzuhanás helyett a jótékonyságra hívja fel a figyelmet a drogéria. Nem lesz ez másként idén sem, újra átszínezik ezt a napot, és a november...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....