- Hirdetés -

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

|

- Hirdetés -

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője. A műsor második felének vendége Knapcsek Katalin, a KNK kommunikációs ügynökség ügyvezetője volt, vele a kreativitás és az MI sokat vitatott kapcsolatát, valamint a szakma utánpótlását vesézték ki a műsorvezetők.

16 évvel ezelőtt hobbiból indult a Sorozatwiki, melyen ma már hazai és külföldi sorozatokkal kapcsolatos híreken túl forgatási beszámolókat, nézettségi adatokat, interjúkat és újabban podcastokat is találunk. Az oldalt még gimnazistaként elindító Kenderessy Szabolcs főszerkesztő elmondása alapján 2016-ra már főállású munkává vált számára az oldal, ma pedig 4-5 fős szerkesztőség dolgozik a tartalmaikon.

A Televíziós Újságírók Díjának megalapítása is hozzájuk fűződik, idén 11. alkalommal adták át az elismerést különböző kategóriákban, az évek során ez az esemény is egyre nagyobb rendezvénnyé nőtte ki magát, már a második év „nagyobbat szólt”, mint amire számítottak. „Az elmúlt 4-5 évben ez lett a legnagyobb díjátadó televíziós körökben”.

A 14 kategória győzteseit a zsűriben ülő szakújságírók választják ki, akik ismerik a televíziózás világát, és a kérés feléjük, hogy „kritikai szempontok alapján vizsgálják meg, hogy az előző években mik voltak a legminőségibb szórakoztató műsorok és sorozatok”, a műsorvezetők az elmúlt évben milyen teljesítményt nyújtottak. A színészek pedig egy adott produkcióban nyújtott kiemelkedő munka alapján kerülhetnek be a szavazásba. Annak ellenére, hogy csak a gálán derülnek ki a nyertesek, mindig nagy számban vesznek részt az eseményen a jelöltek, de az is jól jelzi a díj értékét szakmai körökben, ahogyan a Básti Juli, Molnár Piroska és Kálloy Molnár Péter szintű színművészek beszélnek az elismerésről köszönőbeszédeikben.

Szóba került a beszélgetésben a saját gyártású műsorok száma és aránya a tévécsatornákon belül, Kenderessy szerint 2016 környékén következett be egy változás, ekkor ugyanis az összes vezető csatornán megnőtt a saját gyártások száma. Ez egészen 2020-ig tartott, „ekkor a covid és a válság miatt elkezdett csökkenni”, de szerencsére a szám az elmúlt másfél évben visszatért a korábbi szintre, sőt: idén ősszel a TV2 és az RTL három-három saját műsort indít majd, amire korábban nem volt példa.

A műsor második részének vendége a 10 éves KNK ügyvezetője, Knapcsek Katalin volt, akivel a téma a kommunikációs ügynökségek múltja, de főként jövője körül forgott. A KNK indulásakor fel sem merült, most pedig „felszabadítja a kreativitásukat” a mesterséges intelligencia használata, elmondása szerint a legtöbb tevékenységükben jelentős szerepet játszik ez az eszköz. A kreatív csapat például képeket készíttet vele, de ez nem azt jelenti, hogy ne dolgoznának grafikusokkal is, Knapcsek szerint „attól jó egy kreatív ügynökséget csinálni, hogy sokfajta dolgot kipróbálhat az ember”. De jól használható az MI a szövegírás, elemzések területén, bár az előbbiről legtöbben úgy vélik, hogy „lehet, de nem az igazi”.

Mi a helyzet az utánpótlással? A KNK dolgozóinak átlagéletkora a szakember szerint nem éri el a 32-t, a legtöbb kollégája Z generációs, akik „nagyon okosak és tehetségesek, és jó velük együttműködni”. Jellemformálónak tartja, hogy a fiatalok „beállnak eléd a tárgyalóba és közlik, hogy nincs igazad”, de ebben nem lát problémát. Fontosnak tartja, hogy döntési lehetőségeket biztosítson számukra, valamint támogassák egymást a csapaton belül. Persze mindig van versenyhelyzet, de úgy tartja, ez előre kell, hogy vigyen, ne pedig támadólag hasson.

Mik ma a legnézettebb televíziós műfajok Magyarországon? Megunták-e a vetélkedőket a nézők? Miben más egy Z generációs munkavállaló, mint idősebb kollégái? Mit várnak el ma a fiatalok egy pozíciótól? A válaszok elhangzanak a Business Lounge legújabb adásában, ami itt hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...

Régóta várt funkciót tesz elérhetővé a Wolt

Mostantól a Wolt magyarországi felhasználói egyszerre két, ugyanazon a környéken található étteremből vagy üzletből is rendelhetnek - egyetlen szállítási díjért.A funkciót először Helsinkiben tette elérhetővé a Wolt, a napokban pedig elkezdte kiterjeszteni azt Magyarországra,...

Felpörögtek az önkéntes pénztárak

Igen eredményesen kezdték az évet a hazai önkéntes nyugdíj- és egészségpénztárak, amelyek mind az összesített taglétszám, mind a tagi és munkáltatói befizetések tekintetében jelentős előrelépést mutattak fel az első negyedévben. A nyugdíjkasszák ismét reálhozamot...

Jó hír a repülővel utazóknak

Több fintech megoldás után ezúttal egy insurtech szolgáltatással teszi egyszerűbbé a pénzügyek intézését az Erste. A pénzintézet repülőjárat-késésbiztosításával az ügyfelek 16 ezer forint szabadon felhasználható kompenzációt kapnak azonnal, ha a gépük 60 percnél többet...

Különleges kampány az 1 százalékért

A legfrissebb adatok szerint tíz adózóból csupán négy rendelkezik adója 1%-áról. A Kuckó Önkéntes Program (Szintlépés Alapítvány) most arra hívja fel a figyelmet, hogy bármennyire aprónak tűnik a felajánlás összege, rengeteget jelent a gyermekotthonban...

Flash Award: megvannak a shortlistesek

A Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MaReSz) 2024-ben is meghirdette a rendezvényszervező és -szolgáltató szektor szereplői számára 2023-ban alapított Flash Award díjpályázatot. A zsűri 36 shortlistes pályázatot választott ki, a győzteseket május 28-án mutatják...

Megtriplázta nyereségét a Telekom

Az idei első negyedévben több mint 220 milliárd forintra növelte árbevételét a Magyar Telekom, a bővülésben meghatározó szerepet játszott a mobil üzletág. A cég nyeresége hatalmasat nőtt, majdnem háromszorosa lett az egy évvel korábbinak....

Többmilliós büntetést kapott a TV2

Hibás korhatári besorolás miatt 2,75 millió forintos bírságot rótt ki a TV2 médiaszolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület heti ülésén a Bochkor című rádióműsort és a Mozi+ egyik filmjét is...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...

Régóta várt funkciót tesz elérhetővé a Wolt

Mostantól a Wolt magyarországi felhasználói egyszerre két, ugyanazon a környéken található étteremből vagy üzletből is rendelhetnek - egyetlen szállítási díjért.A funkciót először Helsinkiben tette elérhetővé a Wolt, a napokban pedig elkezdte kiterjeszteni azt Magyarországra,...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...