- Hirdetés -

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

|

- Hirdetés -

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a fenntartható fejlődés követelményeinek való megfelelés szintén központi szerepet tölt be. Az egyetem ezúttal a Budapesti Francia Intézettel együttműködve, a „legzöldebb” Olimpiai Játékokhoz kapcsolódva, 2024. május 15-én kerekasztal beszélgetést szervezett.

A fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontokon túl a sport szerepének fontossága is meghatározó, közös kapcsolódási pont az ünnepi játékokhoz az üzleti iskola értékrendje szerint. A kerekasztal beszélgetés központi témája is ehhez köthető, amelynek során az esemény nívós panelistái fejtették ki álláspontjukat arról, hogy milyen szerepe van a sportnak a vezetői készségek kialakulásában. Az ESSCA külföldi és hazai menedzsmentje mellett többek között az Accace Hungary, valamint a Morgan Stanley Hungary elsőszámú vezetői is megosztották tapasztalataikat a nemzetközi szintű konferencián.

A hasonló mentalitás összeköt

Egy 2020-as felmérés szerint 102 megkérdezett vezetőből 102 sportolt. A fiatalon versenyzők szerint a mozgás örökös fejlődésre, céltudatosságra, hitre, alázatra, kitartásra és csapatmunkára tanít. Ezek a képességek pedig gyakran juttatják őket későbbi szakmai pályafutásuk során vezetői székbe.

A csapattársakból lett kollégák jellemzően hasonlóan gondolkodnak. A rendszeres testedzés pedig kiváló gyógymódja a szakmai elakadások és a stressz kezelésének.

„Számomra a sport segít csökkenteni a feszültséget és energiát ad az új kihívásokhoz. A cégen belüli sporttevékenységet pedig felhasználjuk csapatépítésre, a munka felgyorsítására.” – hangsúlyozta Nemecz István, az Accace Hungary ügyvezető igazgatója.

Zöld olimpia – Fenntartható egyetem

A 115 éve alapított, stabil értékrenddel bíró ESSCA School of Management stratégiájának kiemelkedő eleme a minőségi oktatás mellett a vezetői készségek kialakítása. Az egyetem nagy hangsúlyt fektet arra, hogy értékeit, a kulturális sokszínűséget, a vibráló diákéletet, a szakmaiságot, a fenntarthatóság iránti elköteleződését, valamint a sporteseményeket ötvözze a mindennapjaiban. A sportmindset, vagyis a vezetői attitűd mozgással, a közös játék örömével való kialakítását számos programjával támogatja. Az évente megrendezett sportnapon a környezettudatos alternatívák megismertetése is fókuszba kerül.

„Az ESSCA-nál vizsgáljuk, hogy miként lehet a sport katalizátora azon elkötelezett és felelősségteljes vezetők képzésének, akik tisztában vannak a saját társadalmi hatásukkal. A társadalmi felelősségvállalás kérdését úgy integráljuk a sport által is vezérelt menedzsmentbe, hogy azzal változást inspirálhassunk a társadalomban.” – jelezte Dr. Jean Charroin, az ESSCA School of Management főigazgatója.

„Az ESSCA School of Management mindig mérték- és irányadó volt az oktatási piacon, hiszen kiemelt figyelmet fordít arra, hogy aktuális szakmai kérdéseket és összefüggéseket vizsgáljon, azokra ráirányítsa a figyelmet, és az elemzések eredményeit megossza más intézményekkel is. Az innovatív szemléletű ESSCA budapesti Kampusza idén útnak indított egy konferenciasorozatot, melynek keretében a Mesterséges Intelligencia hatását és lehetőségeit vizsgálják a világ számos pontján. Ebben a hónapban pedig a párizsi olimpiai játékok tiszteletére - a Budapesti Francia Intézettel együttműködve - izgalmas és inspiráló kerekasztal beszélgetést szervez arról, hogy a sport miként befolyásolja a vezetői készségeinket és szemléletünket.” – emelte ki Dr. Deli-Gray Zsuzsa, az ESSCA Budapest igazgatója.

„A Budapesti Francia Intézet, az ESSCA-val együttműködve örömmel szervezi meg a "Hogyan befolyásolja a sport a vezetői készségeket" című kerekasztal beszélgetést. Az ESSCA több mint 30 éve az intézet egyik stratégiai partnere a francia-magyar kapcsolatok erősítésében és a francia eredmények népszerűsítésében a régióban. Mivel idén Franciaországban rendezik meg az olimpiai játékokat, szerettük volna francia-magyar szemszögből kiemelni a sport szerepét a vezetői készségek fejlesztésében.” – hangsúlyozta, Gianmarco Gallott, a Francia Intézet Tudományos és egyetemközi együttműködési attaché-ja.

Éljen a sport, ami kialakítja a vezetői attitűdöket!

Az olimpiai ötkarikás játékok történetében először maratoni tömegfutást is rendeznek. Az eseményen elszánt amatőrök is megmérettethetik magukat.

„Véleményem szerint sok párhuzamosság található a sport és a vállalati kultúra között. A professzionális sportra összpontosítva azonban nem veszik figyelembe a sport, mint tömegek szabadidős tevékenységének sajátosságait.” – figyelmeztetett Dr. David Ranc, az ESSCA professzora.

Kockázatot vélt felfedezni Dr. Julien Jouny-Rivier, az ESSCA docense, abban, hogy a csapatsportok köré felépített marketingkampány során az egyént kiemelik a többiek közül. Ez veszélyeztetheti a kampány által közvetített értékek megértését, valamint az érintettekre gyakorolt hatást is a szakmai jövőjük szempontjából.

A sport felkészít a karrierre

Egy kutatásban megkérdezett felsővezetői pozíciót betöltő férfiak 86%-a sportolt fiatal korában. Ez felgyorsította karrierjük ívelését, amit azzal hálálnak meg, hogy a kiválasztási folyamatban pozitívumként értékelik a jelölt sportolói múltját. A sport víziót, álmokat, bátorságot, vakmerőséget és stratégiai gondolkodásmódot ad.

„A játékelmélet azt sugallja, hogy a harcművészetek jelentősen javítják a társadalmi interakciókat. A harcossá válás arról szól, hogy megtanulunk szembenézni a kudarccal. A harcoktató élete a tér ellenőrzéséről és a (többnyire) pozitív hatásra való törekvésről szól.” – fejtette ki Dr. Vaszkun Balázs, a Galloman Fordító és Tolmácsiroda ügyvezető igazgatója, az ESSCA volt diákja.

„2024 nemcsak olimpiai év. Budapest ad otthont a FIDE sakkolimpiának is, amely egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy átgondoljuk, milyen módon alakíthatja a sport és azon belül a sakk az üzleti sikereket. A sakk fejleszti a stratégiai gondolkodást, a mintafelismerést, az alkalmazkodóképességet és a nyomás alatti döntéshozatalt. A Morgan Stanley számos amatőr- és versenysakkozója elismeri a sakk erejét az ellenállóképesség, a kreativitás és az innováció kialakításában. Ez segít abban, hogy kitűnjünk a mai összetett üzleti környezetben.” – hangsúlyozta Dr. Fogarasi Norbert, a Morgan Stanley Hungary ügyvezető igazgatója, továbbá a FIDE Candidate Master sakkozója.

A vezetők és a munkatársak szakmai jólléte hozzájárul egy szervezet sikeres működéséhez, ebben pedig kulcsszerepe van a sportnak. A testedzés a karrier kezdetétől a végéig kitartást, célra fókuszáltságot fejleszt a művelőjében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....

Elmaradt a tévévásárlási láz

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak....

Fizetőfal a Ringier-nél, elindult a GLAMOUR Plusz

Elindította első fizetőfalas kiadványát a Ringier Hungary. A GLAMOUR Plusz három konstrukcióban kínál olvasnivalót és számos exkluzív lehetőséget előfizetőinek. A kizárólag a GLAMOUR Pluszra készülő szerkesztőségi anyagokon, interjúkon, vendégszerzők tartalmain felül zártkörű eseményekhez, premier előtti...

Csökken a magyar vállalkozások száma

Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki...

Balázsék miatt hatósági eljárást indította a Médiatanács

Hatósági eljárás indításáról döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a Rádió 1 Balázsék című műsorszámának egyik epizódjával kapcsolatban. A testület vizsgált egy, a TV2-n sugárzott kereskedelmi közleményt is, amelyet túl rövidnek és...

Magyar rendezőre emlékezik a filmcsatorna

A közelmúltban elhunyt András Ferencre emlékezik a Magyar Mozi TV.Június 22-én és 23-án, azaz szombaton és vasárnap késő délutántól egészen éjjel 11 óráig a kiváló rendező leghíresebb filmjeit vetíti a csatorna. Mindkét nap egy-egy...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTÉ-t választotta kommunikációs ügynökségének a frissen megalakult DANU, amely építészeti, várostervezési és digitális megoldásokat ötvöz jól ismert hazai szakemberek vezetésével. Egy cégben egyesítette több évtizedes hazai és nemzetközi szakértelmét az építőipari digitalizációs eljárásokban...

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Puskással kampányol a Szerencsejáték Zrt.

A Szerencsejáték Zrt. egy különleges kampányfilmmel és ahhoz kapcsolódó, többcsatornás marketingkampánnyal idézi fel Puskás Ferenc emlékét. A nemzeti lottótársaság ezzel vezeti be újabb futball témájú sorsjegyét a piacra. A Szerencsejáték Zrt. az idei nyári kontinenstornára...

Adatlopásoktól rettegnek a vásárlók

Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – mutat rá az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.Megnehezíti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ami nélkül nem érdemes utazni

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint az év első öt hónapjában megkötött online utasbiztosítások díja naponta és személyenként 702 forint volt, ami mindössze 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi...

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....

Elmaradt a tévévásárlási láz

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak....

Fizetőfal a Ringier-nél, elindult a GLAMOUR Plusz

Elindította első fizetőfalas kiadványát a Ringier Hungary. A GLAMOUR Plusz három konstrukcióban kínál olvasnivalót és számos exkluzív lehetőséget előfizetőinek. A kizárólag a GLAMOUR Pluszra készülő szerkesztőségi anyagokon, interjúkon, vendégszerzők tartalmain felül zártkörű eseményekhez, premier előtti...

Csökken a magyar vállalkozások száma

Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki...

Don't Miss

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...