A webes vállalkozások költik a legtöbbet televíziós hirdetésekre az Egyesült Királyságban, a teljes tévés reklámbevétel közel 15 százaléka nekik köszönhető. Az Amazon például csak a múlt évben 21 százalékkal növelte tévés reklámköltését.
A Thinkbox elemzése szerint az Amazon az Alexa hangvezérelt digitális asszisztens angliai népszerűsítéséhez kapcsolódó kampány miatt emelte meg látványosan tévés büdzséjét, aminek köszönhetően a Procter&Gamble és a Reckitt Benckiser mögött a harmadik legnagyobb hirdető volt a televíziós piacon.
A Nielsen adatai szerint egyébként az öt legnagyobb hirdetési kategóriában toronymagasan vezetnek az online vállalkozások, amelyek összköltése tavaly 760 millió font volt a televízióban, ez 7 százalékos bővülést jelentett éves összevetésben. A második legnagyobb hirdetési kategória az élelmiszer volt 534 millió fonttal, ugyanakkor a legnagyobb fejlődést a lista ötödik helyén található pénzügyi szolgáltatások kapcsán mérték, ezek tévés népszerűsítésére tavaly 378 millió fontot költöttek az Egyesült Királyságban, ami éves szinten 18 százalékos előrelépést jelent.
A Thinkbox elemzése szerint a televízióban egyébként 867 új vagy visszatérő márka jelent meg reklámmal a szigetországban a múlt évben. A teljes televíziós reklámpiac az Egyesült Királyságban 5,11 milliárd fontos volt tavaly.