- Hirdetés -

A zöld kommunikáció nemcsak trend, hanem szükségszerűség a vállalatok számára (x)

|

A fenntarthatóság ma már nem csupán egy választási lehetőség a vállalatok számára, hanem alapvető kötelezettség és egyben előny is, mert elősegíti a környezeti, társadalmi és gazdasági előnyök megszerzését. Ez az üzleti magatartás növeli a vállalatok versenyképességét, hírnevét és stabilitását. A zöld kommunikáció révén a vállalatok hatékonyan képesek bemutatni, hogy elkötelezettek a környezettudatos működés mellett, és alkalmazkodni tudnak a folyamatosan változó környezeti és társadalmi elvárásokhoz. (x)

A zöld kommunikáció kulcsfontosságú a vállalati stratégiákban. A fenntartható üzleti gyakorlatok hozzájárulnak a környezeti erőforrások megőrzéséhez és a környezeti hatások csökkentéséhez is. Azok a vállalatok, amelyek proaktívan kezelik a környezeti kockázatokat, illetve lehetőségeket, és erről rendszeresen kommunikálnak is, fenntarthatóbb növekedést érhetnek el, ami erősíti a versenyképességüket.

A zöld kommunikáció kulcsszerepet játszik a társadalmi felelősségvállalás és a vállalati hírnév építésében. Fontos, hogy a vállalatok átláthatóan és következetesen kommunikálják fenntarthatósági törekvéseiket, mivel ez növeli az ügyfelek, befektetők és a szélesebb közösség bizalmát. A hatékony zöld kommunikációval a vállalatok nemcsak elkötelezettségüket mutathatják be a fenntarthatóság iránt, hanem a piaci pozíciójukat is erősíthetik, kiemelve magukat a versenytársak közül. Mert nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani" – hangsúlyozza Langmár Zsuzsanna, üzleti kommunikációs szakértő, a Langmár Kommunikáció tulajdonosa.

A zöld kommunikáció a láthatóság és az átláthatóság kulcsa

A vállalatok számára ma már elengedhetetlen a fenntarthatósági törekvések és eredmények kommunikálása, mert segít bizonyítani, hogy elkötelezettek a környezeti és társadalmi felelősségvállalás mellett, és elszámoltathatók a vállalások teljesítése érdekében. Ez nemcsak javítja a vállalati imázsukat, de növeli a márkaértéküket is azon fogyasztók, üzleti partnerek és befektetők szemében, akik egyre inkább előnyben részesítik a fenntarthatóan működő cégeket.

Ez az a terület, ahol nem kell és nem is szabad szerénynek lenni. Jobb eldicsekedni a sikerekkel, mint a csődbe szerénykedni magunkat. Nem szabad alábecsülni a sikerek nyilvános ünneplésének erejét. Ez az, ami elválasztja a piaci vezetőket a többiektől. A cégek ezáltal nemcsak a márkaimázsukat erősítik, hanem a fenntartható fejlődés iránt elkötelezett közösség részeként is pozicionálják magukat" – mondja Langmár Zsuzsanna.

Átfogó stratégiára van szükség

A vállalatok számos hatékony módszert alkalmazhatnak a fenntarthatósági törekvéseik kommunikálására. Például készíthetnek részletes és átlátható fenntarthatósági jelentést, amely bemutatja a vállalat környezeti, társadalmi és gazdasági teljesítményét, valamint a fenntarthatósági célkitűzéseket és eredményeket. A legjobb, ha a vállalatok aktívan használják a weboldalaikat és a közösségimédia-platformokat is, hogy a zöld kommunikáció részeként minél több frissítést és bejelentést tegyenek közzé. Emellett célravezető, ha a fenntarthatósági üzeneteket az egyéb marketing és kommunikációs anyagaikban is megjelenítik, mint például a termékcsomagolásokon, hirdetésekben és sajtóközleményekben.

A zöld kommunikáció nem csupán a fenntarthatósági jelentések közzétételét jelenti, hanem egy átfogó stratégia részét képezi, amely magában foglalja az újító és fenntartható megoldások fejlesztését, valamint azok aktív promotálását a piaci és társadalmi szférákban” – tette hozzá a több mint 15 éves tapasztalattal rendelkező üzleti kommunikációs szakértő.

Őszinte, hiteles és következetes párbeszéddel a versenytársak elé

A sikeres zöld kommunikáció lehetőséget teremt arra, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársaik közül, megmutatva, hogy tevékenységük nemcsak gazdaságilag, hanem környezeti és társadalmi szempontból is értéket teremt. Ebben a kontextusban a kommunikáció nemcsak információátadás, hanem egyfajta párbeszéd is, amely ösztönzi a fogyasztókat és a partnereket a fenntarthatóság irányába való elmozdulásra.

„A vállalatoknak aktívan részt kell venniük ebben a diskurzusban, kihasználva minden lehetséges platformot a fenntarthatósági üzenetek terjesztésére. Ma már az is általános gyakorlatnak számít, hogy a cégek fenntarthatósági díjakra és elismerésekre pályáznak, amelyek további lehetőségeket kínálnak számukra ismertségük növelésére. A legfontosabb, hogy a fenntarthatósági kommunikáció őszinte, átlátható és következetes legyen, hogy a vállalat hitelesen közvetítse az elkötelezettségét a fenntartható fejlődés iránt” – zárta gondolatait a Langmár Kommunikáció ügyvezetője.

Bármennyire hihetetlennek tűnik, de még a piaci kihívások közepette is vannak sikersztorik! A válság rendszerint a fejekben van, és önbeteljesítő jóslatként működik. Ha egy vállalkozás eldönti, hogy mindent megtesz a magas színvonalú túlélésért, és ehhez igénybe veszi a PR (public relation = közönségkapcsolatok) eszközeit, akkor a siker borítékolható. Abban, hogy mindezt miként teheti meg, iránymutatást adhat a Langmár Kommunikáció Sikersztori a „válság” idején? Igen! című ingyenesen letölthető anyaga is. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...