A BrandMania kalandja a mesterséges intelligenciával

Mennyire fejlett a mesterséges intelligencia már most, milyen feladatokat tudnak átvenni a robotok az emberektől és hogyan valósulhat meg a testreszabott tömegtermelés – többek között ennek járt utána a BrandMania stábja. A műsorból az is kiderült, hogy miért vezetett be új márkastratégiát a Vodafone és hogyan lehet jól csinálni az arculatváltást.

 

Zürichben, a Google Európai Kutatóközpontjában járt a BrandMania stábja, ahol Emmanuel Mogenet-től többek között azt is megtudták, hogy milyen szerepet játszik a gépi tanulás a cég életében. A szakember egyben meg is nyugtatott mindenkit, most még igencsak gyerekcipőben jár a mesterséges intelligencia, az alapvető agyi funkciókat és felismeréseket tudják reprodukálni a gépek, de ez még messze van a komplex emberi gondolkodástól.

 

A gyártósorok mellett már megszoktuk a robotokat, azonban ha más formában is, de már az irodákban is megjelennek. A tanulási képességgel rendelkező algoritmusok egészen új lehetőséget nyitnak meg például a döntéshozatali folyamatokban. Arató Márk, az SAP Hungary kommunikációs vezetője arról beszélt, hogy az ilyen megoldásoknak köszönhetően akár hangutasítással is lehet információkat lekérni a vállalati rendszerekből.

 

Jakab Roland, az Ericsson Magyarország ügyvezető igazgatója pedig nem csak arról szólt, hogy az 5G-s hálózat miben lesz más, mint amit most ismerünk, de rávilágított arra is, hogy a felhőből irányított gyártási rendszerek révén elérkezik a testreszabott tömegtermelés korszaka.

 

Az idén is több jelentős márka váltott arculatot, a BrandMania stábja a műsor második részében azt járta körbe, hogyan lehet ezt jól megcsinálni. Az új márkastratégiát bevezető Vodafone hazai márkaigazgatója, Baráth Péter az ehhez kapcsolódó kampányról, illetve a váltás okairól beszélt a műsorban. Sas István egyetemi tanártól pedig a jó arculatváltás titkait tudhattuk meg, többek között azt, hogy a régi elemeket megőrizve kell újat építeni.

A műsorban megszólalt még többek között Dózsa Imre, a UPC Közép-Kelet-Európa regionális kommunikációs igazgatója, illetve Polyák György, az RTL Klub kreatív promo producere, aki az idén 20 éves csatorna arculatváltásáról beszélt.

 

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vagy vasárnap az RTL II-n, illetve ide kattintva.