- Hirdetés -

A Duna Tv megverte az RTL Klubot és a TV2-t

|

- Hirdetés -

Ugyan csak egy este, de ez sem gyakori. Az RTL Klub egy filmmel szorongatta meg A Nagy Duett torkát és a Forma-1 is felkapaszkodott a nézettségi toplistára.

Szolgálati közleménnyel kezdenénk, ugyanis a 18-59 évesekre vonatkozó adatok helyett két hét után megint visszatérünk a 18-49-es nézőszámokhoz. Az ok egyszerű: most a TV2 nem publikált friss adatokat, így nem ismerjük a 18-59-es adatsort.

Náluk azután kötöttünk ki, hogy korábban meg az RTL nem publikálta a heti nézettségét. Végül is, amíg a kettő közül valamelyiktől van nézettségi adatunk, addig nincs baj, csak ez az eltérő kereskedelmi célcsoportok miatt nem ideális.

S ha igazán pozitívak akarunk lenni, akkor ez még mindig istenes mondjuk a kénköves poklot képviselő rádiós hallgatottsághoz képest. Ott párhuzamosan fut két kutatás és mindegyik szereplő olyan bontású adatsort lomizik elő ezekből, ami számára maximálisan előnyös. Szóval a tévés nézettségmérésre és adatközlésre egy szavunk nem lehet.

A lényegre térve: az RTL Klub és a TV2 viszonylatában a múlt hét eléggé hasonló volt a korábbi héthez képest. Mutatjuk, hogy miért:

19. hét / 18. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 16,7% / 16,2%
TV2 – 11,6% / 11,4%

Azaz a két csatorna közötti differencia 4,8-ról 5,1 százalékpontra nőtt, ami nem jelent érdemi változást. Az viszont már rendhagyó volt a múlt héten, hogy a TV2 nem tudta megnyerni a vasárnap estét és az RTL Klub sem nyerte meg mind a hét estét. A megoldás pedig az, hogy a szombatot behúzta a Duna Tv, de nagyon.

Szombat este a Duna Tv 16,8 százalékos közönségarányt produkált, amivel verték az RTL Klubot (12,5%) és a TV2-t is (10%). Vasárnap azt vártuk volna, hogy A Nagy Duett révén nyer a TV2, ehhez képest az RTL Klubé volt az este 19,5% vs. 15,9% arányban, azaz nem is kevéssel. Sőt, ez volt az RTL Klub legerősebb főműsoridős share-je a héten.

Az RTL Klub jó szereplése mögött az áll, hogy a 18-49 évesek körében kifejezetten magas nézettséget ért el a Vasember 3. című film, amire a kereskedelmi célcsoportból 348 ezren voltak kíváncsiak.

Ezzel a Vasember 3. vezeti a 18-49-es műsoros toplistát is. A múlt hét második legnézettebb műsora a Duna Tv-n sugárzott szombati Eurovíziós Dalfesztivál volt 335 ezer nézővel, majd a TV2-féle Nagy Duett következik 282 ezer nézővel.

papaijoci

Teljes lakosságnál egészen más a sorrend. A Vasember 3. láthatóan nem fogta meg annyira az 50 feletti nézőket, így a film a heti toplista tizedik helyére fért csak be 552 ezres nézettséggel.

A teljes lakosságnál a toplistát A Nagy Duett vezeti 1,02 millió nézővel, második a keddi RTL Híradó 808 ezres, harmadik a Eurovízió döntője 798 ezres nézettséggel.

Mind a 18-49 éveseknél, mind a teljes lakosságnál negyedik helyre futott be az RTL Klubon sugárzott Házasság első látásra című összeboronáló reality keddi epizódja. Ez szám szerint a kereskedelmi célcsoportnál 262 ezer, a teljes népességnél pedig 751 ezer nézőt jelent.

Az MTVA számára nemcsak az Eurovízió hozott nézettségi sikert, hanem a vasárnapi Forma-1 futam is. A M4 Sporton közvetített verseny a 18-49 éveseknél top 10-ben végzett a 194 ezer nézőjével. Ráadásul a teljes lakosságnál is a hét 12. legnézettebb műsorának bizonyult 509 ezres nézettséggel.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop201719het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop201719hetteljes

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön az AI SUMMIT – mindent megtudhatunk a mesterséges intelligenciáról

Barát vagy ellenfél? Láthatunk benne segítséget, de veszélyt is, annyi bizonyos, hogy senkit sem hagy hidegen: a mesterséges intelligencia itt van velünk, meg kell hát értenünk és fel kell rá készülnünk! Erre idén két...

Díjazták a sokszínű vállalatokat

Egyedülálló elismerésben részesültek azok a magyar vállalatok, melyek aktívan tesznek a nemek közötti egyenlőség eléréséért és célzott intézkedéseket vezettek be azért, hogy a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás elvei érvényesüljenek szervezetükben, és mindezt...

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Beütött a kánikula – tippek a hőség enyhítéséhez

A valaha mért legmelegebb júniust éljük, miután már 2024 első öt hónapja is melegebb volt minden korábbi év ugyanazon hónapjánál. Mindezt a jövő heti magyarországi előrejelzések is megerősítik: 36-37 fok várható. Ilyenkor csőstül kapjuk...

Nicolas Cage és Oz Perkins új filmje érkezik a mozikba

A szélsőséges szerepeiért imádott Nicolas Cage és a kortárs horror visszatérő színésznője, Maika Monroe macska-egér játékot űz Oz Perkins új horrorfilmjében, a Longlegs – A rémben.Lee Harkert (Maika Monroe), az ifjú és tehetséges FBI-ügynököt...

Erre érdemes figyelni a lakáshiteleseknek

Aki hitelfelvételben gondolkodik, annak gyakran merül fel a fejében a kérdés: hogyan védheti meg a családját egy esetleges váratlan életesemény esetén? Mi történhet akkor, ha az adós meghal, kiesik a jövedelme és a hitel...

Világméretű kezdeményezés a tiszta vízért

Három új ivóvíz kút épülhet Afrika vízkrízis sújtotta térségében a BWT tavaszi kezdeményezésének és a lelkes BWT közösségnek köszönhetően. A BWT, Európa vezető víztechnológiai vállalata az idei Víz világnapján nagyszabású kezdeményezéssel jelentkezett. Futásra invitálta...

Ami nélkül nem érdemes utazni

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint az év első öt hónapjában megkötött online utasbiztosítások díja naponta és személyenként 702 forint volt, ami mindössze 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új kreatív igazgató a Dentsunál

Erdei Zsófiát, a cég Creative Group Head-jét nevezete ki kreatív igazgatónak a Dentsu Creative Hungary.A vezető év elején igazolt át a Artifical Group-tól, a kreatív csapat vezetését pedig márciusban vette át és azóta azon...

Jön az AI SUMMIT – mindent megtudhatunk a mesterséges intelligenciáról

Barát vagy ellenfél? Láthatunk benne segítséget, de veszélyt is, annyi bizonyos, hogy senkit sem hagy hidegen: a mesterséges intelligencia itt van velünk, meg kell hát értenünk és fel kell rá készülnünk! Erre idén két...

Díjazták a sokszínű vállalatokat

Egyedülálló elismerésben részesültek azok a magyar vállalatok, melyek aktívan tesznek a nemek közötti egyenlőség eléréséért és célzott intézkedéseket vezettek be azért, hogy a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás elvei érvényesüljenek szervezetükben, és mindezt...

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Don't Miss

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...