- Hirdetés -

A hétvégén duplázott az X-Faktor

|

Múlt héten az RTL Klub egy kicsit lerázta magáról a TV2-t. Megnyerte a hetet a szombati X-Faktor, a tehetségkutató vasárnapi adása pedig sok nézőt vitt el a Sztárban sztártól.

Erős hete volt az RTL Klubnak, a főműsoridős közönségarányuk a 18-49 évesek körében 1,7 százalékpontos növekedéssel elérte a 19,4 százalékot. Ezzel párhuzamosan a TV2 heti share-je 2,7 százalékponttal, 12,3 százalékra csökkent. A változás mögött két ok áll, egyrészt hétköznap nőtt a két csatorna közötti távolság a közönségarány terén, másrészt a vasárnapi X-Faktor révén a hét utolsó estéjét is megnyerte az RTL Klub.
Ez szám szerint úgy nézett ki, hogy a hétfőtől péntekig terjedő időszakban az RTL Klub 16,8 százalékos, a TV2 11,6 százalékos közönségarányt produkált. Szombaton 27,1 vs. 8,9 százalék arányban, vasárnap 23,5 vs. 18,2 százalék arányban volt erősebb az RTL Klub a TV2-nél.

39. hét / 38. hét / 37.hét   (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 19,4% / 17,7% / 16,4%
TV2 – 12,3% / 15% / 13,8%

Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (39. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 21% (20,5%)
Survivor – 21,1% (21,1%)
Éjjel-nappal Budapest – 16,9% (18,3%)
Barátok közt – 15,9% (15,9%)

TV2
Tények – 15,8% (17%)
Séfek séfe – 14,7% (14,8%)
Áll az alku – 14,2% (14%)
Tények Extra – 6,6% (7,8%)

A fenti adatokból látszik, hogy a – Drágám, add az életed kiesése miatt korábbi időpontra került – Tények Extra alatt gyengültek nagyot a TV2 hétköznap estéi. Ugyanakkor az is szembetűnő, hogy a Barátok közt sem a legerősebb időszakát éli. A 18-49 évesek körében az Éjjel-nappal Budapest több nézőt vonz a szappanoperánál. Igaz, a teljes lakosságnál továbbra is magasabb a Barátok közt nézettsége, mint az előtte futó műsoré.

A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a szombati X-Faktor volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A kereskedelmi célcsoportnál 482 ezres nézettséget produkált a műsor, ami egyébként kevesebb az egy héttel korábbi 595 ezernél. A teljes lakosságnál 1,21 millió nézőt ültetett a képernyők elé az X-Faktor, miközben a korábbi héten 1,41 millióan nézték a tehetségkutató válogatóműsorát.

A vasárnapi X-Faktor ahhoz képest nem teljesített sokkal rosszabbul, hogy a párhuzamosan a TV2-n futó Sztárban sztár miatt erős ellenfelük volt: a 18-49 éveseknél 448 ezer, a teljes lakosságnál 949 ezer nézőszámot produkált az X-Faktor.

A műsoros toplista második helyén végzett a Sztárban sztár. A műsornak a 18-49 éveseknél 335 ezer nézője volt, miközben egy héttel korábban még 520 ezer. A teljes lakosságnál is szívott el tőlük nézőket az X-Faktor, múlt vasárnap 994 ezres nézőszámmal futott a Sztárban sztár, egy héttel korábban még 1,33 millió nézőjük volt.

A köztévé legnézettebb múlt heti műsora a 18-49 éveseknél a vasárnap reggeli Forma-1 közvetítés volt, amire 167 ezren voltak kíváncsiak (a teljes lakosságból 398 ezren). A teljes lakosságnál azonban az autóversenyt megelőzte a Duna Tv-n sugárzott Hegyi Doktor című német sorozat, ami 498 ezer nézőt vonzott.

A kereskedelmi célcsoportnál még jól szerepelt az M3-on műsorra tűzött Angyalbőrben című sorozat is, a kedd esti epizódot a 18-49 évesek közül 82 ezren kísérték figyelemmel 6,2 százalékos közönségarány mellett. Ezzel egyébként megelőzték a Comedy Central heti listavezetőjét, a Tömény Történelmet, ami 77 ezres nézőszámot produkált, 6,5 százalékos share mellett.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop201739het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
hetitop201739hetteljes

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...