Erősen kezdett az RTL Klubon a Házasság első látásra, de a legnézettebb műsornak A Nagy Duett bizonyult. A köztévénél egy meccs és egy török sorozat vonzotta a legtöbb nézőt.
Az elmúlt héten kicsit csökkent az RTL Klub és a TV2 közönségaránya közötti különbség, ugyanakkor ez az alapvető erőviszonyokat nem érintette. Az RTL Klub a 18-59 éveseknél és főműsoridőben 4,3 százalékpontos, teljes napon pedig 2,1 százalékpontos előnyt tudott felmutatni.
Az RTL Klub még a 18-59-es célcsoportban is megnyert minden napot és csak egyetlen estét buktak el. Ez pedig a vasárnap volt, amikor a TV2 főműsoridőben 16,2 százalékos, az RTL Klub 14,7 százalékos közönségarányt produkált. Ugyanakkor a teljes napot még vasárnap is behúzta az RTL Klub – 9,7 százalékos share-t értek el a TV2 9,2 százalékával szemben.
A heti adatok így néznek ki:
18-59 évesek, főműsoridő
RTL Klub – 16%
TV2 – 11,7%
18-59 évesek, teljes nap
RTL Klub – 11,1%
TV2 – 9%
A főműsoridős toplistán a két piacvezetőt a Film+ követi 4,1 százalékkal, majd Mozi+ (3,8%), Cool (3,4%), SuperTV2 (3,3%) a sorrend. Erős hete volt az M4 Sportnak is, mert 2,6 százalékos share-t hoztak össze.
A teljes napon kicsit más a sorrend, mert ugyan szintén a Film+ (4,2%) áll a harmadik helyen, de őket a Mozi+ (3,8%), SuperTV2 (3,3%), Cool (3,3%) csatornák követik.
A korábbi héten lecsúszott az első helyről a TV2-n sugárzott A Nagy Duett, múlt vasárnap azonban kicsit erősítettek. A 18-59 éveseknél 59 ezer, a teljes lakosságnál 72 ezer új nézőt szereztek. Ezzel pedig a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is az első helyen végeztek.
A 18-59 éveseknél ez 468 ezer nézőt jelent. Második helyre az RTL Klubon debütáló Házasság első látásra futott be. Az új műsor legnézettebb – szerdai – adása 372 ezer nézőt vonzott.
A teljes lakosságos toplistán A Nagy Duett 1,04 millió nézővel áll az élen, majd az RTL Klub műsorai következnek: Híradó (807 ezer), Barátok közt (764 ezer) és Házasság első látásra (761 ezer) sorrendben.
A kereskedelmi célcsoportnál az M4 Sport szállította a közmédia legnézettebb heti műsorát, ami a május 2-i Bajnokok Ligája meccs volt. A teljes lakosságnál az MTVA legnézettebb műsora viszont nem egy meccs, hanem a Végtelen szerelem című török sorozat volt, ami 406 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél (RTL Klub, TV2)
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál (RTL Klub, TV2)
Heszler Róbert
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 (néhány adatnál az RTL)
Megjegyzés: a top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek. Az adatok nem foglalják magukban az időeltolásos tévézést.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.