- Hirdetés -

A programozást is alapvető képességgé kell tenni

|

- Hirdetés -

A 21. századi ember boldogulása érdekében az írás, az olvasás és a számolás mellé a programozást is be kell emelni az alapvető képességek közé – mondta Angela Merkel német kancellár vasárnap este a világ legnagyobb információs technológiai szakkiállítását, a hannoveri CeBIT-et megnyitó beszédében. A digitális gazdaság aktuális trendjeit és legfrissebb innovációit bemutató eseményen idén minden eddiginél nagyobb standdal vesz részt Magyarország.

 

A német kancellár kiemelte, hogy új világtörténelmi korszak bontakozik ki, amelyet a CeBIT idei díszvendég országában, Japánban az “5.0-ás társadalom” korának neveznek. Az embereket el kell vinni, be kell vezetni ebbe az új korszakba, de erre a politika egyedül nem képes, szüksége van a digitális technológiákat szolgáltató vállalatok segítségére, a többi között az oktatás új formáinak kialakításában, az “iskola digitalizációjában” – derül ki az MTI tudósításából.

 

Angela Merkel hozzátette azt is, hogy az államnak nagyon offenzív módon hozzá kell látnia a digitalizáció folyamatának előmozdításához, meg kell mutatnia az embereknek, hogy milyen többletértéket jelent az új korszak beköszönte. Így egyebek mellett fejleszteni kell a digitális közigazgatást és gondoskodnia kell az új technológiák nemzetközileg elfogadott szabványainak kidolgozásáról.

 

Abe Sindzó japán kormányfő beszédében kiemelte: Japán és Németország jövőjét is “három dolog határozza meg: az innováció, az innováció és az innováció”. Az innováció révén népességcsökkenés mellett is biztosítani lehet a stabil növekedést és fejlődést, és Japánnak az a szándéka, hogy a világ országai közül elsőként ezt bebizonyítsa. A jövő kérdéseire és problémáira a válasz az innováció, az újítás. A japánok meggyőződése szerint minél nagyobb a feladat, annál több innovációra van szükség. Éppen ezért Japán nem fél a mesterséges intelligenciától és attól sem, hogy a robotok és gépek feleslegessé tehetik az embert – mondta Abe Sindzó.

 

A hannoveri CeBIT a digitális gazdaság aktuális trendjeit és legfrissebb innovációit mutatja be. Önálló szakkiállításként 1986 óta rendezik meg a németországi Alsó-Szászország tartomány fővárosában.

 

Japán a CeBIT történetének legnagyobb – több mint hétezer négyzetméteres – nemzeti standjával és 118 kiállító céggel mutatkozik be díszvendégként. A kiállítók csaknem fele informatikai innovációval foglalkozó új, feltörekvő vállalkozás, startup cég.

 

A CeBIT-en 70 országból mintegy 3000 kiállító mutatja be termékeit és szolgáltatásait. A startup vállalkozások aránya történelmi csúcsra emelkedik, a 35 országból összegyűlő 350 fiatal vállalatnak egy külön csarnokot is biztosítottak, további bő 200 startup cég pedig más helyszíneken mutatkozik be. A kiállítás hétfőn nyitja meg kapuit és péntekig tart, a szervezők 200 ezer szakmai látogatóra számítanak.

 

Magyarország minden eddiginél nagyobb és látványosabb, 400 négyzetméteres alapterületű pavilont állít, bemutatja a magyar innovatív cégek teljesítményének eredményeit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A társadalmi vállalkozások taroltak a RESTART2021 versenyen

A hétvégén megrendezett RESTART2021 ötlet és startup verseny legjobbjai főként a társadalmi vállalkozás kategóriából kerültek ki. A díjazott projektek a szülők, a nők, az idősek gondjaira találtak kiváló megoldásokat. Mostanában a startup világ a környezettudatosság,...

Egészségesebbek lettek a Tesco sajátmárkás termékei

A Tesco az egészségesebb életmód támogatása érdekében egyre több alternatívát kínál az egészségesebb és fenntarthatóbb étkezésekhez. Legutóbb például több mint 300 sajátmárkás termékéből – beleértve a kekszeket, pékárukat, édességeket, szószokat és a margarinokat –...

Kevesebb az elégedett fiatal a munkahelyeken

Kevésbé érzik jól magukat a munkahelyükön a fiatalok. Legalábbis az idei második negyedévben 39 százalékra csökkent azoknak az aránya, akik megbecsültnek érzik magukat - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az eredmény a munkát...

Adománygyűjtő kampányt indított a Lidl

A hazai egészségügyi ellátás támogatása céljából október 25-étől elektromos kórházi ágyak vásárlására indított nagyszabású, országos szintű adománygyűjtő kampányt a Lidl Magyarország. A vállalat minden eladott Pilos 2,8%-os dobozos ESL magyar tej árából 5 Ft-ot...

Rengeteg pénzt hagytak a Facebooknál a hirdetők

Több mint harmadával nőtt a harmadik negyedévben a Facebook bevétele az egy évvel korábbihoz képest, a forgalom túlnyomó többsége reklámokból jött. A felhasználók száma már viszonylag lassan nő, a július-szeptemberi időszakban naponta átlagosan 2,81...

Keresik az ország legjobb játékait

Környezettudatosságra nevelő újdonságok és örökzöld társasjátékok mellett idén több kategóriában is versenybe szállnak az Ország Játéka címért a retro játékok – köztük az itthon is 14 éves múltra visszatekintő Bakugan – közölte a szervező...

Hátborzongató hétvégére készül az AMC és a Minimax

Izgalmas halloweeni hétvégével készül az AMC és a Minimax, hogy a család minden tagja együtt borzonghasson a képernyők előtt. A két csatorna a Direct One előfizetők számára külön meglepetéseket is tartogat. Az AMC október elejétől...

Dévényi Tiborral kampányol a tibi csoki

Dévényi Tibi bácsival erősít termékbevezető kampányában a tibi. A márka ügynökségi partnere a Human Telex Advertising & Event volt. A 2021-es ősz új lendületet ad a tibi csokinak is. Itt az ideje, hogy a csokiimádók...

Új marketingvezetővel erősít az Autsoft

2021 október közepétől Steiner Anita látja el az AutSoft marketingvezetői feladatait. Az új szakember jelentős tapasztalattal érkezik a nagyvállalati IT-szolgáltatások területéről az idén 10 éves, kiemelkedő kutatási hátterű és fenntartható digitális megoldásairól ismert hazai...

Egy svéd startuppal zöldít tovább a BMW

A BMW Group úgy tervezi, hogy sorozatgyártási folyamataihoz 2025-től olyan, akár 95 százalékkal alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt fog beszerezni, amely nem igényel fosszilis erőforrásokat, így például szenet sem. A BMW Group erre vonatkozóan...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Teljes átalakulás előtt az irodapiac

Az elmúlt pár év örökre megváltoztatta az irodahelyiségről alkotott véleményünket, hiszen a hagyományos íróasztal/fő megoldás már nem fenntartható, a folyamatosan változó igények és az elkerülhetetlen digitalizáció már nehezen kezelhető a hagyományos irodai környezetben. A...

A társadalmi vállalkozások taroltak a RESTART2021 versenyen

A hétvégén megrendezett RESTART2021 ötlet és startup verseny legjobbjai főként a társadalmi vállalkozás kategóriából kerültek ki. A díjazott projektek a szülők, a nők, az idősek gondjaira találtak kiváló megoldásokat. Mostanában a startup világ a környezettudatosság,...

Egészségesebbek lettek a Tesco sajátmárkás termékei

A Tesco az egészségesebb életmód támogatása érdekében egyre több alternatívát kínál az egészségesebb és fenntarthatóbb étkezésekhez. Legutóbb például több mint 300 sajátmárkás termékéből – beleértve a kekszeket, pékárukat, édességeket, szószokat és a margarinokat –...

Kevesebb az elégedett fiatal a munkahelyeken

Kevésbé érzik jól magukat a munkahelyükön a fiatalok. Legalábbis az idei második negyedévben 39 százalékra csökkent azoknak az aránya, akik megbecsültnek érzik magukat - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az eredmény a munkát...

Adománygyűjtő kampányt indított a Lidl

A hazai egészségügyi ellátás támogatása céljából október 25-étől elektromos kórházi ágyak vásárlására indított nagyszabású, országos szintű adománygyűjtő kampányt a Lidl Magyarország. A vállalat minden eladott Pilos 2,8%-os dobozos ESL magyar tej árából 5 Ft-ot...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egy svéd startuppal zöldít tovább a BMW

A BMW Group úgy tervezi, hogy sorozatgyártási folyamataihoz 2025-től olyan, akár 95 százalékkal alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt fog beszerezni, amely nem igényel fosszilis erőforrásokat, így például szenet sem. A BMW Group erre vonatkozóan...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

DATA