
A Business Lounge október nyolcadikai adásában ismét az MI került terítékre, ezúttal a reklámfilmgyártás szempontjából. Erről Hidvégi Zoltán, az Umbrella Collective alapító ügyvezetője beszélgetett a műsorvezetőkkel. A reklámoknál, hirdetéseknél maradva pedig a perszonalizációt is körüljárták, méghozzá Mondovics Péter, a Mastercard cyber security és kereskedői kapcsolatokért felelős marketingvezetője segítségével.
A reklámok perszonalizációja a digitalizációval együtt jelent meg, már az e-mailek kiküldésekor felmerült az üzenetek személyre szabása, aminek oka egyszerű: reklámhatékonyság. “Olyan vásárlókat akarok célzottan elérni, akik majd az én portékámat megveszik, de azokat nem feltétlenül, akik nem szeretnék” - magyarázta a gondolatmenetet Mondovics Péter a Business Lounge-ban. Időközben azonban a gép intelligencia nagyot fejlődött, az MI-alapú modellek pedig egyre több adatponthoz férnek hozzá a felhasználókról, “és ezeket egyre hatékonyabban fűzik össze”. “Egy átlagos magyart napi szinten több mint négyezer reklámüzenet ér el és átlagosan 35 ezer döntést kell meghoznia”. Az említett modellek azonban nem veszik ki a kezünkből a döntés lehetőségét, de egyszerűsítettebb formában tálalják azokat, megkönnyítve az életünket. Nem biztos azonban, hogy minden felhasználó meg akar adni magáról egy csomó adatot - azonban sok választása nincs. “Évente több giga adatot hagyunk magunk után csak a hírportálokon” - mondja a szakember. Elmondása szerint ez egyszer meg fog változni, és tudatosabbak leszünk a döntéseinkben, megválogatjuk majd, hogy ki mit tudhat meg rólunk. Kutatásaik szerint egyébként a fogyasztók oldaláról a perszonalizáció nyitott fülekre talált, “76%-uk nagyobb valószínűséggel vásárol olyan kereskedőnél, ahol ez jelen van”.
Hidvégi Zoltán, a húszéves Umbrella Collective alapító ügyvezetője több mint két éve indította útjára az AI Lab-et, kockázatot vállalva, de úttörő módon. A műsor második részében elmondta: visszanézve úgy véli, jól tették, hogy már akkor elkezdték, sőt, bárcsak még hamarabb kezdtek volna bele. Mára már sok cég követi a példájukat, de azért elmondható, hogy kicsit megelőzték a korukat. “Én az AI miatt eddig embereket csak felvettem a céghez” - hangsúlyozza, utalva arra a félelemre, hogy a mesterséges intelligencia leválthatja a kreatív munkaerőt. Azt is kiemelte, hogy ha valaki a szakmája krémjéhez tartozik, nincs oka az aggodalomra, de ha tucatmunkát végez, akkor nagy eséllyel leváltja majd az MI. “Ezzel nem leszek népszerű, de vállalom”. Arról is beszélt a podcastban, hogy tudásuk nemzetközi szinten kiegyenlítő hatásként funkcionált, olyan piacokat is kinyitott, amiket azelőtt nem.
Mi a kapcsolat a perszonalizáció és a hitelesség között? Miért jelent versenyelőnyt a személyre szabott hirdetés? Milyen a munkamegosztás az ügynökség és a gyártó cég között? Hogy alakulnak majd az MI trendek a közeljövőben? Kiderül a Business Lounge legújabb adásából, ami itt érhető el.











