- Hirdetés -

Adóváltozásokat hozott a 2020-as év

|

- Hirdetés -

A kisvállalati adó mértéke 13-ról 12 százalékra, a kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás áfakulcsa pedig 18-ról 5 százalékra csökkent január elsejétől, miközben a négy- vagy többgyermekes anyák az év elejétől szerzett kereső jövedelmük után SZJA-mentességet kapnak. Emellett az év elejétől az adóhivatal újabb adminisztrációcsökkentő és tájékoztatási szolgáltatásokat is bevezetett.

A Gazdaságvédelmi Akcióterv elemeit tartalmazó nyári és őszi adócsomagok számos pontja lépett életbe az új év kezdetekor, néhány fontosabb módosítást emel ki a BDO Magyarország alábbi összegzése.

13 helyett 12 százalék lett a kisvállalkozói adó (KIVA) kulcsa. A lépés azoknak a vállalkozásoknak a döntését is befolyásolhatta, akiknek az egyszerűsített vállalkozói adó (EVA) év végi kivezetése nyomán határozniuk kellett arról, hogy a jövőben milyen adózási forma alatt folytatják tevékenyégüket. Azok a társas vállalkozók, akik nem éltek a KIVA választásának lehetőségével a társasági adózás szabályai szerint adóznak az idei évben. Az egyéni vállalkozókra alapesetben a vállalkozói SZJA szabályai vonatkoznak.

A hazai idegenforgalom versenyelőnyének növelése érdekében január elsejétől 18-ról 5 százalékra csökkent a kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás áfakulcsa.

Életbe lépett a Családvédelmi Akcióterv új adóalap-kedvezménye is. Ennek értelmében a négy vagy több gyermeket nevelő anyáknak a 2019. december 31-ét követően, kereső tevékenység során megszerzett jövedelmük után nem kell személyi jövedelemadót fizetniük.

Az év elejétől 7500-ról 7710 forintra emelkedett az egészségügyi szolgáltatási járulék havi összege. Ezt a járulékot annak kell fizetnie, aki semmilyen más jogcímen, és szociális rászorultság alapján sem jogosult egészségbiztosítási szolgáltatásra.

Új adóhivatali szolgáltatások

2020. január elsejétől az általános forgalmi adó alanyai utólagosan, önellenőrzéssel csökkenthetik adóalapjukat behajthatatlan követeléseik nettó összegével. Ennek egyik feltétele, hogy a csökkentést tervező adózó vevője ne szerepeljen a nagy összegű adóhiánnyal vagy nagy összegű adótartozással rendelkező adózók listáján az érintett ügylet teljesítési időpontjában és az azt megelőző egy évben. A NAV új lekérdezési felületet hozott létre, amelyen 2015. január 1-jei időpontra visszamenőleg biztosítja ezen adatok elérhetőségét.

A NAV ezentúl közvetlenül értesíti mindazokat a munkavállalókat, akiknek munkáltatójáról ellenőrzés során kiderül, hogy nem tett eleget adó- és járulékbevallási és -befizetési kötelezettségeinek.

További könnyítések

A jövőben bizalmi vagyonkezelők és vagyonkezelő alapítványok is nyithatnak tartós befektetési számlát természetes személy kedvezményezettjeik részére. Az itt jóváírt hozamok a jövőben tartós befektetésből származó jövedelemnek minősülnek majd, annak minden kedvezményével.

A TAO-támogatásokhoz kapcsolódó pozitív változás, hogy a filmalkotás vagy látvány-csapatsport céljára felajánlott adóelőleg összege akkor is átutalható lesz a kedvezményezettnek, ha az adózó 15 napon belüli késedelembe esik az adóelőleg megfizetésével. Ez a késedelem a jövőben külön kérelem alapján kimenthető lesz.

A sportági létesítmény-fejlesztések a jövőben akár 100 százalékos támogatási intenzitással is megvalósíthatók lesznek, vagyis a fejlesztések teljes egészében támogatásokból is finanszírozhatók.

Módosult a kis értékű eszközök egyösszegű leírásának értékhatára is: az eddigi 100 ezer forintos értékhatárt a jogszabály 200 ezer forintra emelte fel.

Ami gondot okozhat 2020-ban

A már korábban bevezetett számla-adatszolgáltatás 100 ezer forintos áfa-értékhatára 2020. július 1-jétől megszűnik, a kötelezettség ezt követően értékhatártól függetlenül minden belföldi adóalany vevő számára kiállított számlára kiterjed majd. Ettől az időponttól kezdve már valamennyi belföldi adóalany adószámát is fel kell majd tüntetni a kiállított számlákon.

Az új rendszerre való átállás számos hazai adóalanyt állít újabb komoly feladat elé, a saját számlázóprogramok fejlesztése már az év elejétől kezdve fokozott odafigyelést és akár jelentős költségráfordítást is követelhet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új műsorral várja a téli olimpiát a Discovery

Élő téli sportokkal és egy új szórakoztató műsorral kíséri a nézőket a Discovery a 2022 téli olimpiai játékok előkészületeiben, és egy vadonatúj, hetente megjelenő műsor is jön a csatorna kínálatába. 100 nap van hátra a...

Indul a Google vállalkozásösztönző programja

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált “Jump for CEE” elnevezésű programot. A program részben a Google.org Impact Challenge for Central and...

Ezek a tapasztalatok is segíthetik a cégeket

A munka és magánélet egyensúlyának felborulása, a vezetői kontroll gyengülése, a dolgozók és vezetők eltérő munkaidő-érzékelése – csak néhány olyan tétel, amely alapjaiban változtatta meg a vállalati működést az elmúlt időszakban és vezetett a...

A nézők érzéseire is reagál a Lexus okosreklámja

A Lexus érzelmi intelligenciával felvértezett reklámot mutatott be ami képes reagálni a nézők érzéseire. A személyre szabott reklámok új evolúciós lépésének tekinthető, innovatív arcfelismerő technológiát használó kampányt a megújult öntöltő hibrid elektromos Lexus ES...

Liptai Claudiával folytatódik a NőComment!

November 14-től az RTL II-n folytatódik a NőComment, a talkshow házigazdája Liptai Claudia lesz, és állandó szereplő lesz Hajós András. A vasárnap esténként jelentkező NőComment! vendégei beszélgetéseik során érintik az aktuális pletykákat, helyretesznek csúsztatásokat, kibeszélik...

Tényellenőrző oldalt indít a 444 kiadója az AFP-vel

Az Európai Bizottság támogatásával magyar nyelvű tényellenőrző oldalt indít a Magyar Jeti Zrt. a francia AFP hírügynökséggel együttműködve. Az oldalt önálló szerkesztőség látja majd el eredeti tartalommal, ezt főszerkesztőként Zöldi Blanka vezeti majd. Az Európai...

Kiadta az első PR Trendriportot az MPRSZ

A magyar PR és kommunikációs szakma jelenét és jövőjét részletesen elemző tanulmányt adott ki a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ). A közel 150 oldalas PR Trendriport Magyarország 2021 című kiadvány stratégiai szintű, exkluzív publikációkat...

Magányossá tette a munkavállalókat a COVID

Egy globális tanulmány szerint az emberek több mint 75 százaléka úgy érzi, hogy személyesen és szakmailag is megrekedt. A munkavállalók 88 százaléka szerint a világjárvány kezdete óta megváltozott a siker fogalma, 85 százalékuk szeretné,...

Lexussal érkeznek a Marvel szuperhősei

A Lexus és a Marvel a nagysikerű, három Oscar-díjat bezsebelő Fekete Párduc után újabb szuperhősös film, a nagy várakozások övezte, hazánkban november 4-én debütáló Örökkévalók kapcsán is együttműködik. Már a partnerséget beharangozó IS és...

Új helyszínen tér vissza a Creative Mornings

A Magyarországon 2011-ben debütáló Creative Mornings rendezvénysorozat a pandémiás időszak miatt egy ideig szüneteltette havi kreatívipari előadásait, de 2021. október 29-én újult erővel és vadiúj helyszínen, az Irányi utcai Publicis House-ban tér vissza. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Positive Adamksyvel dolgozik a JYSK

A JYSK Magyarország vállalati és belső kommunikációs feladatainak támogatására idén ősztől a Positive Adamsky ügynökségi csoport tagügynökségével, a Positive PR-rel működik együtt. A dán áruházlánc hazai piacra lépése óta ez az az első alkalom,...

Új műsorral várja a téli olimpiát a Discovery

Élő téli sportokkal és egy új szórakoztató műsorral kíséri a nézőket a Discovery a 2022 téli olimpiai játékok előkészületeiben, és egy vadonatúj, hetente megjelenő műsor is jön a csatorna kínálatába. 100 nap van hátra a...

Indul a Google vállalkozásösztönző programja

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált “Jump for CEE” elnevezésű programot. A program részben a Google.org Impact Challenge for Central and...

Ezek a tapasztalatok is segíthetik a cégeket

A munka és magánélet egyensúlyának felborulása, a vezetői kontroll gyengülése, a dolgozók és vezetők eltérő munkaidő-érzékelése – csak néhány olyan tétel, amely alapjaiban változtatta meg a vállalati működést az elmúlt időszakban és vezetett a...

A nézők érzéseire is reagál a Lexus okosreklámja

A Lexus érzelmi intelligenciával felvértezett reklámot mutatott be ami képes reagálni a nézők érzéseire. A személyre szabott reklámok új evolúciós lépésének tekinthető, innovatív arcfelismerő technológiát használó kampányt a megújult öntöltő hibrid elektromos Lexus ES...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egy svéd startuppal zöldít tovább a BMW

A BMW Group úgy tervezi, hogy sorozatgyártási folyamataihoz 2025-től olyan, akár 95 százalékkal alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt fog beszerezni, amely nem igényel fosszilis erőforrásokat, így például szenet sem. A BMW Group erre vonatkozóan...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

DATA