- Hirdetés -

Agency Report – Médiaügynökségek toplistája

|

A puszta adatok alapján tavaly vágtató üzemmódba kapcsolt a legnagyobb médiaügynökségek piaca. Valójában az állami reklámköltés duplázódott meg, amiből három ügynökségi csoport tudott igazán profitálni.

Összességében csodás éve volt tavaly a húsz legnagyobb hazai médiaügynökségnek. Egy esztendő leforgása alatt az együttes árbevételük 108 milliárdról 143 milliárd forintra nőtt, ami 32 százalékos bővülést jelent.

Azért az adatok mélyére nézve látszik, hogy messze nem összpiaci bővülésről volt szó. A Magyar Reklámszövetség által a hirdetési piac kapcsán mért tavalyi 11,52 százalékos növekedés közelebb áll a valósághoz.

A top 20 médiaügynökség adatait ugyanis alapvetően meghatározza a döntően állami megrendelésekből élő vállalatok teljesítménye. A Balásy Gyula, Csetényi Csaba és Kuna Tibor nevével fémjelzett ügynökségek együttes nettó árbevétele 2016-ban 32,7 milliárd forintot tett ki. Ez tavaly 66,7 milliárdra nőtt, ami 33,9 milliárd forintos bővülést jelent. Egyik évről a másikra megduplázódott a korábban sem csekély állami reklámköltés. Magyarán a növekedés motorjai tavaly nem a piaci megrendelőkből élő médiaügynökségek voltak.

Egyébként jól mutatja az állami költések elszállását az is, hogy a 2010 és 2014 közötti időszakban a kedvenc állami ügynökségnek számító – de már akkor is jó néhány piaci ügyfélnek dolgozó – I.M.G. a csúcsévének számító 2014-ben is „csak” 11,6 milliárd forint árbevételt ért el.

Nagy kérdés, hogy mi lesz a jövőben az állami kegyből kiesni látszó Csetényi Csaba és Kuna Tibor cégeivel. Az említett I.M.G. példája egyébként azt mutatja, hogy nem lehetetlen az állami bevételek elapadása után a piacról megélni. Az I.M.G. az elmúlt évben 1,4 milliárd forint árbevételt ért el, azaz már nem számítanak topügynökségnek, de talpon tudtak maradni.

A piaci médiaügynökségek közül tavaly az MMS Communications érte el a legmagasabb, 13 milliárd forintos árbevételt. Azonban náluk meg kell jegyezni, hogy messze nem tisztán médiaügynökségről van szó. 2016 közepén ugyanis ebbe a cégbe vonták össze a Publicis Group összes – korábban külön társaságokban működő – hazai érdekeltségeit, így a legnagyobb árbevételű Vivaki mellett a Leo Burnettet, a Publicist, a Saatchi & Saatchit és a D’Arcy Avenue-t.

A tisztán médiás profilú ügynökségek közül a MindShare tudta felmutatni a legmagasabb, 9 milliárd forintos nettó árbevételt. Őket követi a tavaly még MEC Hungary néven futó Wavemaker a maga 8,6 milliárdos bevételével. A Wavemaker ugyanakkor az idén már magában foglalja a 2017 végéig külön cégként működő – 2,6 milliárd forintos árbevételű – Maxust, így jelenleg a GroupM-ügynökségek közül ez számít a legnagyobbnak. A csoporton belüli többi ügynökség közül tavaly a Mediacom 7,7 milliárdos nettó árbevételt, a Team Red 2,49 milliárd, a Maximize pedig 1,9 milliárd forintos árbevételt produkált.

A teljes cikket, illetve a bevételi adatok alapján készült rangsort megtalálja a Marketing & Média magazin héten megjelenő lapszámában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...