Nem tűnnek túlságosan elégedettnek a hirdetők a Facebook által közölt, a közönségre és a hirdetések célbajuttatására vonatkozó adatok kapcsán. Az Advertiser Perceptions nevű szervezet felmérése szerint mintegy 40 százalékuk önálló auditot végezne, hogy pontosabb képet alkothasson a helyzetről. A megkérdezettek kétharmada pedig kezdi megkérdőjelezni, hogy jó befektetést csinált-e azzal, hogy a Facebookon keresztül reklámozott.
Az Advertising Age számolt be a kutatásról, azt közölve, hogy 399, a legnagyobb hirdetőket és a reklámügynökségeket képviselő topmenedzsert kérdeztek meg a felmérés során. A megkérdezett hirdetők fele nyilatkozott úgy, hogy nem költene pénzt olyan platformon, amit kockázatosnak tart. Egy másik érdekesség, hogy a felmérésben szereplők kétharmada jelezte, hogy most már megkérdőjelezik, hogy helyesen cselekedtek-e, amikor a Facebookba fektettek hirdetési szempontból.
A jelek szerint a múlt év végén a Facebook kapcsán felmerült mérési problémák azt eredményezték, hogy megrendült a bizalom a közösségi médiás hirdetésekben, és ennek köszönhetően ez most nagyjából 50 százalék körül mozog. Ez azért fontos, mert érződik a hirdetési költéseken is. A reklámbüdzsék tervezésénél a megkérdezettek mindössze 8 százaléka jelezte, hogy 2017-ben többet terveznek költeni a Facebookon, mint Google-ön, míg 36 százalék egyértelműen a Google-t favorizálja, ha digitális hirdetésekről van szó.