Munkája többek között a GLAMOUR, a Blikk, a Kiskegyed, a Sportal.hu, az EgészségKalauz.hu és a Noizz.hu márkákhoz is kapcsolódik.
A Ringier Hungary anyavállalata, a svájci székhelyű Ringier AG tavaly jelentette be, hogy a mesterséges intelligencia tudatos és átgondolt használatára vonatkozóan irányelveket vezet be, hogy egyértelmű alapszabályokkal adjon keretet a portfóliójához tartozó médiatermékek, szerkesztőségek AI-használatához. Ezzel a Ringier felelősséget vállal azért, hogy médiatevékenysége során átláthatóan nyilvánosságra hozza a mesterséges intelligencia használatát, és minimalizálja a kockázatokat a mesterséges intelligencia kezelése során.
A Ringier AG vezérigazgatója, Marc Walder, így nyilatkozott a médiacsoport tavalyi bejelentése alkalmával: „Meg vagyunk győződve arról, hogy az emberek és a gépek közötti felelősségteljes interakció révén, világos mesterségesintelligencia-szabályok alapján termékeink és folyamataink tovább fejleszthetők. E szabályok bevezetésével nemzetközi felelősséget vállalunk a mesterséges intelligencia pozitív aspektusainak kiaknázásáért, miközben minimalizáljuk a kockázatokat. Ily módon a Ringier biztosítja, hogy a mesterséges intelligencia átláthatóan és értékeivel összhangban kerüljön felhasználásra."
Ezekhez a törekvéseihez most dedikált vezetőt is rendelt a Ringier Hungary azzal, hogy AI nagyköveti pozícióval és feladatkörrel egészítette ki a kiadó digitális tartalom-előállítási vezetője, Szabó Gergely felelősségi körét.
"2023-ban letettük az alapokat, a szerkesztőségeink pedig elkezdték a mindennapokban is tesztelni azokat az eszközöket, alkalmazásokat, amelyekkel a mesterséges intelligencia támogathatja a médiatartalmak előállítását vagy az ahhoz kapcsolódó háttérfeladatokat. A lehetőségek tárháza folyamatosan bővül, ezzel lépést kell tartanunk. Egy olyan hatékony, dinamikus tanulási folyamatot akarunk kialakítani a kiadón belül, amelynek a végén a teljes kiadói csapat megismeri és alkalmazni tudja az etikus AI használat legjobb gyakorlatait. Ezek a céljaink 2024-ben, hosszabb távon pedig az, hogy a mesterséges intelligencia tudatos és felelősségteljes használata nemcsak a tartalomkészítésben, de a kiadói tevékenységünk számos más pontján - a marketing, HR vagy akár a pénzügyi területeken - és is elterjedjen, idővel a rutinunk részévé váljon, de megfelelő emberi kontroll mellett" – mondja Szabó Gergely, a Ringier Hungary AI nagykövete.
A Ringier irányelvei többek között kitérnek az AI-eszközök által generált eredmények emberi ellenőrzésére, megfelelő jelölésére, az AI-al megosztható adatok, információk típusaira, az alkalmazások felülvizsgálatára.
„A Ringier Hungary folyamatosan fejleszti digitális média kínálatát, online tartalmai az ország teljes internetező lakosságának közel 60%-át érték el 2023-ban portfóliós szinten. Digitalizációs folyamatain belül a kiadó a 2024-es év prioritásai közé emelte a mesterséges intelligencia tudatos és felelős használatára épülő tartalomfejlesztést” – tette hozzá Kovács Tibor, a Ringier Hungary ügyvezető igazgatója.