- Hirdetés -

Ajánlattételi felhívások (x)

|

- Hirdetés -

Az ajánlatkérők és az ajánlattevők részéről egyaránt fontos, hogy könnyen és érthetően eligazodjanak az ajánlattételi felhívások világában. Alábbi cikkünkben a leggyakoribb kérdésekre adunk válaszokat! (x)

Mit jelent az ajánlattételi felhívás?

Az ajánlati felhívás néven is ismert ajánlattételi felhívást akkor készítenek, ha árubeszerzéshez keresnek értékesítőt vagy logisztikust, különböző szolgáltatások megrendeléséhez vállalkozókat vagy építési beruházáshoz szeretnének építőt, kivitelezőt találni.

Habár időnként ezeket a felhívásokat pályázatnak is nevezik, mégsem szabad összekeverni azokkal a támogatásokkal, amiket szintén megpályázhatunk. Az ajánlattételi felhívás célja tehát az, hogy az ajánlatkérő minél több lehetőség közül válogathasson, és átlássa a piaci árakat. Természetesen a legjobb ár-érték arányú pályázók szoktak nyerni, de az ajánlatkérő az anyagiak mellett számos egyéb szempontot is figyelembe vehet.

Kiknek érdemes ajánlattételi felhívást közzétenni?

Olyan cégeknek és magánszemélyeknek, akik szolgáltatások és termékek, illetve építési beruházások áraival kapcsolatban szeretnének tájékozódni. Így könnyen összehasonlíthatóvá válnak a különböző ajánlatok, és széleskörűen bővülhetnek a beszerzési lehetőségek.

Kiknek kötelező?

  • Akikre valamilyen belső- vagy külső szabály vonatkozik. Belső szabályozás esetén például fontos szempont lehet az átlátható működés, illetve a bizonyos fokú elszámoltathatóság is, amely a befektetőkre és a tulajdonosokra egyaránt érvényes. Külső szabályozásnál pedig az esetek többségében egy jogi személy, általában egy cég vagy szervezet számára kötelező a közbeszerzés. Ilyenkor egy bizonyos becsült érték felett már elengedhetetlen az ajánlattételi felhívás közzététele.

Mi az ajánlattételi felhívásokra jellemző forma?

Formailag minden ajánlattételi felhívásnál a célokhoz kell igazodni. Ez azt jelenti, hogy a Facebookon látható “kőművest keresünk azonnali munkakezdéssel” poszt is ajánlati felhívásnak minősülhet. Csupán mások az elvárások a bejövő ajánlatokat illetően, mint egy olyan közbeszerzés esetén, ahol egy teljes kórházat építenek fel egészen az alapoktól.

Az ajánlati tárgyak felhívásával kapcsolatban fontos, hogy minden olyan információt és adatot tartalmaznia kell, ami alapján az ajánlatkérő el tudja dönteni, hogy melyik lenne számára az előnyösebb opció. Ha pedig valamilyen szabályozás szerint kerül kiírásra a felhívás, akkor elengedhetetlen a formai követelményeknek való teljes megfelelés. A közbeszerzéseknél például rengeteg követelmény eltér egy magán felhíváshoz hasonlítva.

Az esetek többségében az ajánlati felhívásban kell pontosan megnevezni a beszerzés és a beruházás tárgyát, illetve azok mennyiségét, továbbá a szolgáltatás tervezett hosszát és minden egyéb jellemzőt, ami alapján érvényes ajánlatot lehet tenni. Érdemes itt kiemelni többek között a teljesítési hely meghatározását és a munka teljesítésének, kifizetésének idejét is. Gyakran a közbeszerzésekhez leírásokat is küldenek, amelyek pontosan leírják a beszerzés tárgyát. Emellett pedig sablon szerződések is elősegítik az átlátható és érvényes megrendelést.

Hol találhatók ajánlattételi felhívások?

A tender-értesítő.hu gyűjtőoldalként szolgál az imént említett ajánlati felhívások megjelenítésére. Célunk, hogy a szolgáltatók és beszállítók, építők és potenciális ajánlattevők számára időt spóroljunk. Ugyanis a végeláthatatlan ajánlatok böngészése rengeteg időt és energiát felemészthet. Azonban gyűjtőoldalunkon a magánszektorhoz és az állami szférához köthető ajánlati felhívások is találhatók. Így könnyen és gyorsan ki lehet választani az érdekes lehetőségeket.

Kik tehetnek ajánlatot?

A magánszférában lényegében bárki benyújthatja ajánlatát, aki a kijelölt munka elvégzésére vagy a kért rakomány szállítására alkalmas. Mivel a közbeszerzések terén is cél, hogy minél versenyképesebb legyen a piac, ezért szinte bármelyik vállalkozás beadhatja az ajánlatát. A kivételeket pedig a közbeszerzési törvényben mindig megjelölik.

Mi a különbség a nyílt- és a meghívásos ajánlattételi felhívások között?

Az ajánlati felhívások túlnyomó többsége teljes mértékben nyílt, magyarán bárki tehet rájuk ajánlatot. Ennek oka, hogy a beérkező ajánlatok számának limitálása sértené az ajánlatkérő szándékait. Tehát minél több ajánlat közül lehet választani, annál nagyobb az esély megtalálni a legjobb ár-érték arányú lehetőséget.

A törvény által korlátozott, meghívásos közbeszerzéseken vannak olyan szabályok, amelyek egyes vállalkozásokat alkalmatlannak nyilváníthatnak és eltilthatnak az ajánlattételtől. Ezek az intézkedések a közbeszerzések sikerességét szolgálják a verseny torzítása nélkül.

Az ajánlattételi felhívások kiváló lehetőségek, ha több ajánlat közül is szeretnénk választani, vagy akár mi magunk nyújtanánk be ajánlatot egy projektre. A legfontosabb, hogy az ajánlat kiírásakor minden igényt pontosan feltüntessünk, benyújtás esetén pedig minden formai követelménynek megfeleljünk a sikeres ajánlattétel érdekében. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA