- Hirdetés -

Akár gyorsíthatunk is tovább

|

- Hirdetés -

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen is kihívást jelent a HR, de erről keveset beszél a szakma, míg a mesterséges intelligencia egyelőre korlátozottan használható a munka során.

- Tizenöt éve indultatok. Hol tartotok most?

- Ha röviden kellene jellemezni, akkor az árbevételünket tekintve azt mondanám: az eddigi történetünkben a csúcson vagyunk – de persze azon dolgozunk, hogy még ennél is legyen feljebb. Elsősorban stratégiai kommunikációs tanácsadással foglalkozó, függetlenül működő ügynökségként azért vagyunk büszkék arra, hogy a legstabilabbak, legdinamikusabban fejlődők között vagyunk, mert ez nagy szó egy olyan piacon, ahol sokan inkább full service ügynökségként működnek, nemzetközi hátterük van, esetleg az állami megbízásokra fókuszálnak.

- Elégedett vagy a tempóval, vagy úgy tervezted, hogy 2023-ban már egy milliárdos PR-céget irányítasz?

- Három nagyobb időszakot tudok megkülönböztetni: a 2008-as gazdasági válság legmélyebb pontján indultunk, amit egy sokáig vegetáló gazdasági környezet követett. A 2010-es évek derekán aztán nemcsak a gazdasági növekedés indult be, hanem beérett a Front Page, megmutatta, hogy nem azon ügynökségek egyike lesz, amelyik az indulás után pár évvel eltűnik. A második szakasz így egy szép, de nem szélsebes növekedéssel telt. Mondanám, hogy ezt követte a 2020-as Covid-válság, majd a jelenleg is tapasztalható recessziós, inflációs környezet, ami nem éppen támogató, de mi pont 2020 körül értünk oda, azaz közel 10 év után, hogy egyre több minden klappolt. Jó referenciák, több olyan stratégiai ügyfél, amely hozta a következőt, valamint egy kedvező, likviditásbőség által vezérelt tőkepiaci klíma, amely az M&A és a tőkepiaci üzletágunkat is meglökte. Most egy olyan fázisban vagyunk, ahonnan akár gyorsíthatunk is tovább.

- Mivel és hogyan lehet még tovább nőni? Milyen lehetőségeket láttok most a piacon?

- A növekedésnek sok összetevője van, ezek közül talán a HR-hez kapcsolódó kihívásokról beszél keveset, vagy nem eleget a szakma. A Front Page hosszú ideje stabil és jó csapattal működik, ugyanakkor azt is látjuk, hogy ebben a méretben az alapvetően lapos szervezeti struktúrával működő ügynökségi területen a szenior szakemberek kiválasztása, de még inkább a megtartása nem egyszerű feladat. A kinevelt, profi tanácsadókat gyakran elszívja az ügyféloldal, újakat pedig nagy erőforrásokkal lehet csak találni. A növekedéshez tehát elengedhetetlennek tartom, hogy a szépen növekvő ügyfélkört még több tapasztalt, szeniorabb munkatárssal is ki tudjuk szolgálni, és a következőkben erre szeretnénk még jobban koncentrálni.

- A Covid, a háború, a válság mennyire értékelte fel a PR szerepét? Jobban előtérbe került a szakma, vagy ez csak optikai csalódás?

- Azokban az iparágakban, ahol mi igazán erősek vagyunk, a PR egyre inkább stratégiai funkciót tölt be, és ez az elmúlt években tovább erősödött. Sok magyar hátterű, régiós szinten is működő vállalat, pénzügyi szektorban működő szolgáltató, tanácsadó ügyfelünk van, amelyeknek ebben a turbulens, gyorsan változó gazdasági, szabályozói, likviditási és médiakörnyezetben kell navigálniuk. Az üzeneteket megfelelően és hatékonyan eljuttatni a célcsoportokhoz nem egyszerű, stratégiai szemléletet igényel. Ebben mi nagyon erősek vagyunk, így mondhatni, hogy ez a környezet ideális számunkra, nagyon élvezzük a tanácsadói munkát.

- Jön az MI, talán már a PR-esek ajtaján is ott kopogtat. Megváltoztatja a ti munkátokat is? Vagy már most is a ChatGPT írja a közleményeiteket?

- Az MI-nek az a formája, amelyiket a kommunikációs területen használni lehet, ma még inkább egy okos papagáj, amit sok szöveggel megtanítottak arra, hogy ezeket az információkat új formában visszakotyogja. Persze lehet ezt alkalmazni sok mindenre, és sajnos hallottam róla, hogy vannak, ahol már szövegírásra is használják, de – lehet, hogy maradi vagyok – nálunk az ötletelésen, az előkészítésen kívül ez tiltott. Mi nem egy reklámügynökség PR-részlege vagyunk, ahol – tisztelet a kivételnek – ez beleférhet, mi unikális szakmai tartalmat állítunk elő, ebben hiszünk. Az viszont biztos, hogy a médiát, a kommunikációs szakmát a digitális fejlődés alapvetően alakította át, és az MI is hat mindannyiunk munkájára. A kérdés, hogy az ügyfelek mit akarnak hosszú távon megfizetni: kevésbé originális, MI felhasználásával előállított tartalmat olcsóbban, vagy unikálisat drágábban.

- Mi az, amire a következő évben a leginkább fókuszálni akartok?

- A Front Page most erős növekedési fázisban van, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon. Ennek az egyik feltétele a HR-bővülés, amelyhez kapcsolódóan alapvetően két utat látok: megugorjuk saját magunk, vagy együttműködünk másik, hasonlóan független hátterű ügynökséggel. Az utóbbi esetben fontos, hogy hasonlóan gondolkodjunk a PR-kommunikáció szerepéről, stratégiai funkciójáról. Láttunk már a piacon példát ügynökségi összeolvadásra, felvásárlásra, ami a növekedésnek egy jó, de nem kizárólagos lehetősége. Bárhogyan is alakul a Front Page története, egy biztos: a következő 15 évben is ebben a szakmában képzelem el a jövőt, és elkötelezett vagyok az ügynökség fejlődése, növekedése iránt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...

Új ügyfél a Positive Adamskynél

Novembertől a Positive Adamsky egészségügyi marketingre szakosodott tagügynöksége, a Positive Health and Care felel a piacvezető magánegészségügyi szolgáltató marketing és kommunikációs feladataiért.A dinamikusan változó egészségügyi szektor komoly kihívások előtt áll, ami új lehetőségeket hoz...

Még mindig alacsony a magyar vállalatok innovációs tevékenysége

A kedvezőtlen gazdasági helyzetben a magyar cégek innovációs tevékenysége változatlanul alacsony szinten stagnál – derül ki a K&H innovációs indexének második féléves felméréséből. A cégvezetők elsősorban a háttérfolyamatok ésszerűsítésére összpontosították újító szándékukat, ezzel igyekeztek...

Újabb szektorban javítanák a nemi arányokat

Szinte minden szektorban egyenlőtlen a vezetők nemi megoszlása, különösen igaz ez az olyan férfiasnak tartott szakmára, mint amilyen a logisztika. Az egész szektorban alulreprezentáltak a nők hazánkban, arányuk csupán 25 százalék. A női vezetők...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...

Ha nincsen show, akkor nincs business sem

Elindult egy álomszerű történet és hittünk benne, hogy a BrandFestival színpadán Nobel-díjas előadók, nemzetközileg elismert szakemberek fordulnak majd meg. A 22. rendezvénynél járunk – mondja Barna Tamás. A Republic Group ügyvezetőjével a Nobel-díjas előadókról...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

Faültetéssel kompenzál a Spar

Megrendezte, majd kiértékelte az első, karbontudatosságot előtérbe helyező eseményét a SPAR. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének szén-dioxid-kibocsátását a vállalat 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével kompenzálja.„A világ, amelyben élünk sérülékeny, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....