- Hirdetés -

Akcióban a Cartoon Network

|

- Hirdetés -

A Cartoon Network – két egymást követő év után idén is – egyesíti erejét két jóléti szervezettel, az UNICEF Magyarországgal és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal az Aki ver, az nem haver című kampány harmadik felvonására. A kampánynak számos eleme lesz, amelyek témája a gyermekek közti bántalmazás. Elsőként a szeptembertől a csatornán futó, animációs szpotok hívják fel a figyelmet a barátság, az összetartás fontosságára, erejére.

 

A Cartoon Network új rövidfilmsorozatában egy csapat rajzfilmkarakter szerepel, akik megtanítják, miért fontos, hogy jó barátok legyünk. A szpotok arra bátorítják a gyerekeket, hogy ne féljenek kiállni magukért és társaikért, hogy a bántalmazás semmilyen körülmények közt, semmilyen formában nem megengedhető, és hogy kérjenek segítséget, ha bántalmazás alanyai vagy tanúi lesznek. Ezt megtehetik például az UNICEF HelpApp mobilalkalmazásával; ha feliratkoznak az UNICEF Magyarország iskolai programjára, az Ébresztő-órára, ahol többek közt gyermekjogokról esik szó, illetve ha a Kék Vonal segélyvonalát, a 111-116-ot tárcsázzák.

 

A szpotok külön érdekessége, hogy főszereplőinek két népszerű, ifjú színésznő kölccsönzi a hangját: Gáspárfalvi Dorka és Hais Dorottya, az Oscar-díjas Mindenki című magyar filmben váltak közismertté. A film az osztályba érkezett új lány történetét meséli el, aki csatlakozik a díjnyertes iskolai kórushoz és szembesül az igazságtalan rendszerrel, amellyel nagy bátorság szembeszegülni, ő mégis kiáll magáért és társaiért.

 

Dorottya és Dorka saját tapasztalataikról is beszélt a bántalmazás elleni kampány kapcsán: „Ha folyamatosan zaklatnak téged, vagy bántalmaznak, csúfolnak, akkor ezzel fogsz felnőni. A viselkedéseden meg fog látszani, hogy elnyomtak, vagy ha agresszív vagy. Minden emberen máshogy jön ki. Én például iskolát váltottam, mert a lányok az ötödik osztályban azt hitték, hogy felnőttek, elkezdték sminkelni magukat, magassarkút hordtak, míg én sportcipőt hordtam, nem sminkeltem magam, és ezért úgy éreztem, hogy nem tartozom közéjük. Inkább a fiúkkal lógtam, és emiatt a lányok nem hagytak békén.” (Hais Dorottya)

„Az újabb generáció nagyon gyorsan fel szeretne nőni, de szerintem az a jobb, ha van időnk gyereknek lenni. Az egyik megoldás az lehet, ha kiállunk a többi gyerek elé, megmondjuk nekik, hogy mi ilyenek vagyunk, és nem kell ezért kritizálniuk. Egy csomó embert kritizálnak azért, amilyen. Pedig mindenkinek megvan az egyéni karaktere, amit tiszteletben kellene tartani.”

 

Malgosia Chapman, a közép–kelet-európai Turner márkáért és tartalomért felelős alelnöke elmondta: „A Cartoon Network továbbra is elkötelezetten küzd a bántalmazással szemben. A mostani akciót októberben-novemberben további lépések követnek; népszerű magyar énekesek, szervezetek álltak a kezdeményezés mellé. Célunk nem egyszerűen felhívni a figyelmet a zaklatásra, de arra ösztönözni a gyerekeket, hogy mindig tartsák is be a morális és toleráns viselkedés szabályait. Hogy tudják: a bántalmazás nem ‚menő’.”

 

Az UNICEF Magyarország kommunikációs igazgatója, Kádár Anna hozzátette: „A legnagyobb probléma, hogy a gyermekek nem mindig érzékelik, amikor hátrányos helyzetbe kerülnek és nem mindig tudják, hová fordulhatnak segítségért. A Cartoon Networkkel folytatott közös munkánk legfontosabb célja, hogy a gyerekek megtudják: a bántalmazás nem tolerálható, a segítség pedig bárki számára hozzáférhető.”

 

Reményiné Csekeő Borbála, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szakmai vezetője: „Tapasztalataink szerint a kortárs bántalmazás problémaköre minden iskolában jelen van, melynek során az áldozatok és bántalmazók mellett, a szemlélődő gyerekek is kulcsszereplők. A 116 111 Lelki-segély vonal elérhető minden gyerek számára, és a segítő beszélgetésen túl az iskolával együttműködésben konkrét segítséget is tudunk ajánlani a gyerekeknek.”

 

A CN Haver Klub kampány Európa-, közel-kelet- és Afrika-szerte fut. A gyerekek, a szülők és a tanárok többet megtudhatnak a kampányról a Haver Klub minioldalán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA