- Hirdetés -

Akciókkal csábítanák Budapestre a belföldi vendégeket

|

- Hirdetés -

A járvány miatt az emberek többsége amellett döntött, hogy idén belföldön nyaral. A legnépszerűbb úti cél egyértelműen a Balaton, a legnagyobb veszteségeket pedig jelenleg Budapest szenvedi el. A főváros pont ezért sosem látott kedvezményekkel várja a turistákat, a szállodák és a szakmai szervezetek összefogásának eredményeként sokkal olcsóbb 2020-ban Budapesten nyaralni, mint a Balatonnál.

A Budapestre érkező turisták 89%-a általában külföldi, 11%-a pedig belföldi vendég. Most a lecsökkent külföldi forgalom miatt a budapesti szállodáknak a belföldi vendégek megszólítására kell koncentrálniuk. Az átlagos foglaltság a fővárosi szálláshelyeken jelenleg 22-30% körül mozog. Nem csoda, hogy Budapest számos csábító lehetőséggel és persze jó árakkal próbálja felkelteni a belföldi utazók figyelmét – írja közleményében az Everguest.

A szállodák és a szakmai szervezetek összefogása egyre csalogatóbb ajánlatokat eredményez, ilyen például az új Restart Budapest kártya, amivel az idei év végéig rendkívül kedvező áron tudunk foglalni akár olyan szállodákba is, mint a Sofitel vagy a Danubius Hotel Helia. A kártya kiváltásával ráadásul ingyenes a tömegközlekedés, a hop-on hop-off szolgáltatás, illetve számos programlehetőség is. A kártyabirtokosok 2 főre, 2 éjszakára 60 ezer forintért foglalhatnak szállást 5 csillagos szállodában, 3 csillagosban pedig 24 ezer forintért kapják meg ugyanezt.

„Az árak csökkenése elindult, különböző programokon keresztül számos kedvezmény elérhető. Ma egy budapesti városnézés összességében kevesebb anyagi ráfordítással jár, mint egy balatoni kikapcsolódás” – mondta Belán Miklós, az Everguest alapítója, a cég a belföldi vendégek megnyeréséről rendezett webinarja kapcsán.

A programon mások mellett Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke és Bogár Zoltán, a Danubius Zrt. Központi üzletfejlesztési igazgatója is tanácsaival segítette a turizmus és a szállodaipar hazai szereplőit.

„A budapesti szálláshelyek árai az eddigi nyarakhoz képest jelenleg kevesebb mint féláron vannak. Rengeteg magyar vendég van a városban ahhoz képest amennyi korábban volt, főleg párok és családok. A budapesti szállodások közül már sokan elfogadják a SZÉP-kártyát és megjelentek a szallas.hu-n is, ami eddig főleg a vidéki szálláshelyeken volt jellemző” – nyilatkozta Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke.

Belán Miklós úgy véli, a probléma nem az árakkal van, sokkal inkább a belföldi utazási szokásokba kellene most jobban beilleszteni a főváros látogatását.

„A belföldi utazások átlagos időtartama a Balatoni régión kívül 2-3 nap. Budapest ugyanakkor számos rendkívüli látványossággal rendelkezik, szinte lehetetlen 3 nap alatt megismerni a várost. Most, hogy nincs sok külföldi turista, számos múzeum, épület és turisztikai attrakció sokkal kedvezményesebben és kevesebb sorbaállással érhető el” – fogalmazott a turisztikai szakember.

Az Everguest azon dolgozik, hogy Budapest a belföldi vendégek számára is vonzó célpont legyen, ezért a cég webinarján alaposan kielemezték a szállodaipar helyzetét is. Mivel a budapesti hotelek eddig főként a külföldi közönséget célozták meg, számos dolgon kell most változtatniuk.

„Míg korábban a külföldi turisták, amikor szállást kerestek, akkor már eleve adott volt, hogy Budapestre jönnek, most a belföldi vendégeket arról is meg kell győzni, hogy itthon töltött kikapcsolódásuk helyszínéül a fővárost válasszák. Így központba került a budapesti kommunikációban a desztináció kiemelése. A magyar nyelvű, weboldalba épített foglalói motor és árkalkulációs lehetőség sokat dob a potenciális vendégek bizalmán. Emellett a fővárosi szállodáknak frissíteniük kell a weboldalukat, az online felületeiket naprakészen kell tartaniuk és új csomagajánlatokkal kell előrukkolniuk. Egyes esetekben még magyar nyelvre is le kell fordítaniuk a teljes tartalmat” – mondta Belán Miklós.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA