- Hirdetés -

Ami nélkül nem érdemes utazni

|

- Hirdetés -

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint az év első öt hónapjában megkötött online utasbiztosítások díja naponta és személyenként 702 forint volt, ami mindössze 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 665 forintos szintet. Az igen kedvező díjszint ellenére a kiutazók mintegy harmada továbbra sem gondoskodik megfelelő utasbiztosításról, noha erre a védelemre annak is szüksége lehet, aki rendelkezik Európai Egészségbiztosítási Kártyával, illetve bankkártyához kapcsolódó utasbiztosítással.

A hétvégén beköszönt az iskolai vakáció, és ismét százezrek kelnek útra, hogy szabadságukat, vagy annak egy részét külföldön töltsék. Az utazások célpontja, illetve a tervezett programok sokszínűsége alapvetően befolyásolja az optimális utasbiztosítás fedezeti körét, ezen keresztül a díját is. Néhány elemen – ilyenek a betegség- és balesetbiztosítási limitek, az autós asszisztencia, vagy az értékes műszaki cikkek védelme – semmiképpen nem érdemes spórolni.

Az orvosi ellátások optimális térítési limitje

Az egyes országokban jelentősen eltér a betegséghez vagy balesethez kapcsolódó orvosi ellátások költségszintje. Emiatt – minden eshetőségre felkészülve –

az EU országaiba legalább 50 millió forintos,

a világ távolabbi országaiba 100 millió forintos térítési limitekkel célszerű számolni.

Kanada és az USA esetében a kiemelkedő költségek miatt a kalkuláció során érdemes ennél is magasabb, minimum 150 millió forintos limitet beállítani.

A bankkártyákhoz kapcsolódó utasbiztosítások kapcsán is elsősorban az orvosi ellátás térítési feltételeit érdemes megvizsgálni, és szükség esetén kiegészítő utasbiztosítással erősíteni a biztosítási védelmet. Távoli úticél kiválasztásakor azt is meg kell vizsgálni, hogy a bankkártyához kapcsolt utasbiztosítás egyáltalán kiterjed-e a célországra is: az alapszintű dombornyomású kártyák ugyanis a legtöbb esetben csak Európán belül kínálnak erősen limitált fedezetet. Szintén a bankkártya-biztosítások esetében fontos előre kideríteni, hogy az adott szolgáltatás nincs-e olyan egyedi feltételekhez kötve, mint az utazási szándék előre történő jelzése az érintett biztosító felé, illetve annak előírása, hogy a kártyát előzetesen már használatba vegyék az adott országban.

Az Európai Egészségbiztosítási Kártya korlátai

Az EU-ba szervezett külföldi utak esetében teljes védelmet az Európai Egészségbiztosítási Kártya (EEK) is csak utasbiztosítással kiegészítve képes nyújtani. Az EEK értelemszerűen az egészségügyi ellátással közvetlenül kapcsolódó költségeket fedezi, ugyanakkor nem fedez olyan kapcsolódó kiadásokat, mint például a betegszállítás költségei, az utastársak és hozzátartozók utazásával kapcsolatos kiadások, a poggyászkár, valamint a külföldön kiemelt jelentőséggel bíró 24 órás telefonos asszisztenciát sem nyújt a bajba került utasnak.

Ha a rászoruló utas magánszolgáltató intézményben látják el, a kártya az ellátást csak akkor fedezi, ha az adott szolgáltató szerződéses viszonyban áll az adott tagállam társadalombiztosítási szervével. Emellett számos országban az állami szolgáltatók esetében is önrészt kell fizetni az ellátásért, egyes uniós államokban pedig visszatérítéses rendszer működik, vagyis az ellátás és a gyógyszerek költségeit az ellátásban részesülőnek kell megelőlegeznie.

További alapvető szempontok az utasbiztosítások megkötéséhez

Időzítés – Az utasbiztosítások túlnyomó részét ma már online kötik meg az ügyfelek, gyakran az utazás napján. Ez általában nem okoz problémát, de a biztosítók egy része szigorúan előírja, hogy azt még Magyarország területéről kell megkötni.

Kizárások – Általában nem biztosítható az a betegség, amely már az utazás előtt fennállt. A terhességgel kapcsolatban felmerülő problémákat sem fedezi minden utasbiztosítás. Emellett számos sporttevékenység (búvárkodás, hegymászás, rafting stb.) is extrém sportnak minősülhet egy adott biztosítónál, ilyenkor szükség lehet ezekre kiegészítő biztosítást is kötni. Továbbá egyetlen biztosítónál sem lehet utasbiztosítást kötni olyan országba, amelyet háború vagy fegyveres zavargások miatt veszélyesnek minősít, és az utazásra nem javasolt országok listáján szerepeltet a Külügyminisztérium. Ilyen térség jelenleg a szomszédos Ukrajna is, vagyis a kizárások miatt egy esetleges kárpátaljai látogatás kockázatait sem tudjuk biztosítással lefedezni.

Nagyobb értékű tárgyak – A poggyászbiztosítási feltételek igen eltérően szabályozzák egyes értékesebb tárgyak (laptop, mobiltelefon, fényképezőgép, ékszer stb.) biztosítási fedezetének feltételeit, egyes esetekben itt is szükség lehet kiegészítő biztosítás kötésére.

„Az utasbiztosítások feltételei között igen jelentős eltérések vannak, ezért a szerződéskötés előtt mindenképpen célszerű biztosítási alkusz segítségével több biztosító többféle ajánlatait is összehasonlítani – hívja fel a figyelmet Baksa Melinda, a FBAMSZ elnökségi tagja. – Ma már a biztosítási alkuszok összehasonlító felületein percek alatt akár magunk is elvégezhetjük ezt a feladatot, az igényeinknek megfelelő utasbiztosítás megkötésével pedig egyszerűen elérhetjük, hogy a nyári vakáció valóban a lehető legkisebb kockázatok mellett teljen.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...