- Hirdetés -

Andy Vajna a TOP50 élén

|

- Hirdetés -

Idén Andy Vajna, a TV2 Csoport és a Lapcom tulajdonosa végzett a Marketing&Media magazin TOP50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban című rangsorának élén, megelőzve Vidus Gabriellát, az RTL Magyarország vezérigazgatóját, és Varga Zoltánt, a Central Médiacsoport tulajdonosát. Stagnált a politikához köthető személyek száma a listán, és még soha nem volt ilyen alacsony a rangsorból kikerülők száma.

Az idén 11. alkalommal állította összes a Marketing&Media magazin a TOP50 listát, amit tegnap este mutattak be a Hello Baby Barban a Magyar Reklámszövetséggel közösen szervezett gála keretében.

Helycsere az élen

Az idei rangsor komoly meglepetést hozott, hiszen 10 után először történt meg, hogy nem az RTL aktuális vezérigazgatója végzett az élen. Az első helyezett Andy Vajna önmagában a TV2 Csoportnak köszönhetően is komoly erőt képviselne a hazai médiapiacon, de a Lapcom Zrt. felvásárlásának, illetve a Rádió 1-re épített rádiós piaci terjeszkedésnek köszönhetően más szegmensekben is jelentős pozíciói vannak.

A rangsor második helyén végzett idén Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, míg a harmadik pozíciót a Nők Lapját, a Startlapot és a 24.hu-t is a portfóliójában tudó Central Médiacsoport tulajdonosa, Varga Zoltán szerezte meg.

„Idén először vált kiegyenlítettebbé a mezőny a két legnagyobb piaci szereplő között. Az RTL Magyarországtól négyen kerültek be a Top 50-be, és ugyanennyien vannak a listán a TV2 Csoport részéről is ” – mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Media főszerkesztője.

Fölényben a médiavállalatok vezetői

A negyedik helyen a hazai médiapiac leglátványosabb terjeszkedését bemutató volt felcsúti polgármester, Mészáros Lőrinc található, aki a Mediaworks mellett az Echo TV tulajdonosa, de vannak rádiós és saleshouse érdekeltségei is. Az idén az ötödik pozícióban Gulyás János, a Wavemaker ügyvezető igazgatója végzett, a korábban még RTL-vezérként többször nyertes Dirk Gerkens, aki most a TV2 vezetője pedig a 6. pozíciót szerezte meg.

A Magyar Telekom nyáron távozó vezérigazgatója, Christopher Mattheisen lett a 7. az idei rangsorban, őt Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese követi. A 9. lett idén a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezetője, Bayer József, és az első tízben végzett még Lukács Csaba, az Atmedia vezetője is.

Az idei TOP50 rangsort a médiavállalatok vezetői uralják, de magas az ügynökségi és telekommunikációs területen dolgozó vezetők aránya is. A politikához köthető emberek száma stagnál, 11-12 ilyen szereplője van a listának, ugyanannyi, mint tavaly. Érdekessé, hogy teljesen eltűntek a főszerkesztők a rangsorból, illetve a TOP50 történetében még nem volt arra példa, hogy ilyen kevesen cserélődjenek egyik évről a másikra, mindössze 9-en estek ki a rangsorból a múlt évhez képest.

A lista összetétele azt mutatja, hogy a televízió továbbra is nagyon meghatározó szerepet tölt be a médiaiparban: a Top 50-be bekerült személyek tevékenységének túlnyomó többsége ehhez a médiumhoz köthető.

Állandó szereplők

Az úgynevezett „törzsgárda” összetétele nem változott. Azokat hívjuk így, akik 2008 óta az eddigi összes Top 50-be bekerültek. Ez a hét ember nem más, mint Vidus Gabriella, Kolosi Péter, dr. Bayer József, Somlói Zsolt, Málnay B. Levente, Németh Béla és Jonathan Cooper.

A TOP50-ben szereplő médiaszemélyiségekről, illetve a hazai médiapiac alakulásáról a legújabb Marketing&Media magazinban olvashat bővebben. A TOP50 rangsorral foglalkozik a BrandMania legújabb adása is ma éjjel 01:00-től az RTL Klubon, a műsor előzetesét itt nézheti meg.

A teljes TOP50 rangsor

1. Andy Vajna, TV2 Csoport, Lapcom, Rádió 1, tulajdonos

2. Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

3. Varga Zoltán, Central Médiacsoport, tulajdonos

4. Mészáros Lőrinc, Mediaworks Hungary Zrt., Echo TV, tulajdonos

5. Gulyás János, Wavemaker, ügyvezető igazgató

6. Dirk Gerkens, TV2 Csoport, vezérigazgató

7. Christopher Mattheisen, Magyar Telekom, vezérigazgató

8. Kolosi Péter, RTL Magyarország, programigazgató, vezérigazgató-helyettes

9. dr. Bayer József, Ringier Axel Springer, ügyvezető igazgató

10. Lukács Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

11. Bíró Pál, Google Magyarország, igazgató

12. Szabó Béla, Magyar Telekom, kommunikációs igazgató

13. Habony Árpád, Modern Media Group Zrt., társtulajdonos

14. Somlói Zsolt, Mindshare, ügyvezető igazgató

15. Tombor András, Visus Invest Kft., ügyvezető-tulajdonos; Mandiner Press Kft., tulajdonos

16. Málnay B. Levente, AMC Networks International – Central and Northern Europe, alelnök

17. Mező László, MediaCom Magyarország, ügyvezető igazgató

18. Novák Péter, Dentsu Aegis Network Hungary, ügyvezető igazgató

19. Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató

20. Liszkay Gábor, Mediaworks Hungary Zrt., elnök-vezérigazgató; Magyar Idők Kiadó Kft., kiadóigazgató, tulajdonos

21. Baráth Péter, Vodafone Magyarország, márkaigazgató

22. Pajor Attila, GroupM Hungary, kereskedelmi és stratégiai igazgató

23. Rákosi Tamás, IKO Csoport, tulajdonos; TV2 Csoport, igazgatósági tag

24. Kotroczó Róbert, RTL Magyarország, hírigazgató

25. Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezetőigazgató-helyettes

26. dr. Király Mária, Ringier Axel Springer Magyarország, operatív ügyvezető; CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt., igazgatóság elnöke

27. Szollár Domokos, MOL Csoport, kommunikációs igazgató

28. Lengyel András, Atmedia, kereskedelmi igazgató

29. Nagy Zoltán Péter, OTP Bank, marketing és kommunikációs igazgató

30. Németh Béla, Mediabrands Budapest Group, elnök; IPG Mediabrands, közép- és kelet-európai regionális igazgató

31. Teszári Zoltán, RCS&RDS S.A., tulajdonos-elnök; DIGI Kft., tulajdonos

32. Mészáros Kinga, Central Médiacsoport, vezérigazgató

33. Szabó Edina, OMD Hungary, ügyvezető igazgató

34. Vaszily Miklós, MTVA, vezérigazgató

35. Matolcsy Ádám, New Wave Media, vezérigazgató

36. Fischer Gábor, TV2 Csoport, programigazgató

37. Dudás Gergely, R-Time, ügyvezető igazgató; RTL Magyarország, kereskedelmi igazgató

38. Palocsy Géza, Schibsted Classified Media Hungary Kft., ügyvezető igazgató

39. Robert Redeleanu, UPC Magyarország, vezérigazgató

40. Németh Ottó, Henkel Magyarország, Beauty Care üzletág, általános és marketingigazgató

41. Beke Zsuzsa, Richter Gedeon Nyrt., PR- és kormányzati kapcsolatok vezető

42. Bányász Lívia, Unilever, médiaigazgató

43. Karas Monika, NMHH, elnök

44. Carra Anita, Vodafone Magyarország, lakossági szolgáltatások üzletág, vezérigazgató-helyettes

45. Bartosz Witak, Viacom International Media Networks, kelet-közép-európai és izraeli alelnök-ügyvezető igazgató

46. Kuna Tibor, Young&Trinity, ügyvezető-tulajdonos

47. Blaskó Nikolett, ACG Reklámügynökség, alapító tulajdonos, ügyvezető

48. Jonathan Cooper, OMG Hungary, elnök-vezérigazgató; OMD Hungary és PMD Hungary társügyvezető

49. Kádár Tamás, Sziget Kft., cégvezető; 1080P reklámügynökség, Dynamo Kommunikáció, társtulajdonos

50. Urbán Zsolt, 1080P, ügyvezető igazgató, társtulajdonos; Magyar Reklámszövetség, elnök; MAKSZ, elnökségi tag; Magyar Operaház, kommunikációs tanácsadó

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

Új szolgáltatást tesztel a DoDo a PENNY-vel

A mesterséges intelligencia alapú logisztikai megoldásokat nyújtó cseh DoDo partneri megállapodást kötött a népszerű PENNY üzletlánccal. A Csehországban, Pilzenben egyelőre pilot üzemmódban induló projekt részeként a startup egy teljesen új szolgáltatás bevezetésének előkészítéseként a...

Munkáltatói díjat nyert az SAP Hungary

Az SAP Hungary elnyerte az Inspiring Employers tanácsadó cég legmagasabb és legrangosabb "Elite Shining Star" díját a kiemelkedő munkahelyi körülmények, illetve a munkavállalók számára kialakított kezdeményezései miatt. A magyarországi SAP-t az Inspiring Employers 10...

Rengeteg karácsonyi film készült idén

Rekordszámú, több mint 200 új karácsonyi mozifilm és televíziós produkció készült idén. Az imdb.com nemzetközi filmes adatbázis szerint 2016-ban csupán ennek fele, 2011-ben pedig negyede született. A rengeteg karácsonyi film jórészt annak köszönhető, hogy...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA