- Hirdetés -

Andy Vajna a TOP50 élén

|

- Hirdetés -

Idén Andy Vajna, a TV2 Csoport és a Lapcom tulajdonosa végzett a Marketing&Media magazin TOP50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban című rangsorának élén, megelőzve Vidus Gabriellát, az RTL Magyarország vezérigazgatóját, és Varga Zoltánt, a Central Médiacsoport tulajdonosát. Stagnált a politikához köthető személyek száma a listán, és még soha nem volt ilyen alacsony a rangsorból kikerülők száma.

Az idén 11. alkalommal állította összes a Marketing&Media magazin a TOP50 listát, amit tegnap este mutattak be a Hello Baby Barban a Magyar Reklámszövetséggel közösen szervezett gála keretében.

Helycsere az élen

Az idei rangsor komoly meglepetést hozott, hiszen 10 után először történt meg, hogy nem az RTL aktuális vezérigazgatója végzett az élen. Az első helyezett Andy Vajna önmagában a TV2 Csoportnak köszönhetően is komoly erőt képviselne a hazai médiapiacon, de a Lapcom Zrt. felvásárlásának, illetve a Rádió 1-re épített rádiós piaci terjeszkedésnek köszönhetően más szegmensekben is jelentős pozíciói vannak.

A rangsor második helyén végzett idén Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, míg a harmadik pozíciót a Nők Lapját, a Startlapot és a 24.hu-t is a portfóliójában tudó Central Médiacsoport tulajdonosa, Varga Zoltán szerezte meg.

„Idén először vált kiegyenlítettebbé a mezőny a két legnagyobb piaci szereplő között. Az RTL Magyarországtól négyen kerültek be a Top 50-be, és ugyanennyien vannak a listán a TV2 Csoport részéről is ” – mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Media főszerkesztője.

Fölényben a médiavállalatok vezetői

A negyedik helyen a hazai médiapiac leglátványosabb terjeszkedését bemutató volt felcsúti polgármester, Mészáros Lőrinc található, aki a Mediaworks mellett az Echo TV tulajdonosa, de vannak rádiós és saleshouse érdekeltségei is. Az idén az ötödik pozícióban Gulyás János, a Wavemaker ügyvezető igazgatója végzett, a korábban még RTL-vezérként többször nyertes Dirk Gerkens, aki most a TV2 vezetője pedig a 6. pozíciót szerezte meg.

A Magyar Telekom nyáron távozó vezérigazgatója, Christopher Mattheisen lett a 7. az idei rangsorban, őt Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese követi. A 9. lett idén a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezetője, Bayer József, és az első tízben végzett még Lukács Csaba, az Atmedia vezetője is.

Az idei TOP50 rangsort a médiavállalatok vezetői uralják, de magas az ügynökségi és telekommunikációs területen dolgozó vezetők aránya is. A politikához köthető emberek száma stagnál, 11-12 ilyen szereplője van a listának, ugyanannyi, mint tavaly. Érdekessé, hogy teljesen eltűntek a főszerkesztők a rangsorból, illetve a TOP50 történetében még nem volt arra példa, hogy ilyen kevesen cserélődjenek egyik évről a másikra, mindössze 9-en estek ki a rangsorból a múlt évhez képest.

A lista összetétele azt mutatja, hogy a televízió továbbra is nagyon meghatározó szerepet tölt be a médiaiparban: a Top 50-be bekerült személyek tevékenységének túlnyomó többsége ehhez a médiumhoz köthető.

Állandó szereplők

Az úgynevezett „törzsgárda” összetétele nem változott. Azokat hívjuk így, akik 2008 óta az eddigi összes Top 50-be bekerültek. Ez a hét ember nem más, mint Vidus Gabriella, Kolosi Péter, dr. Bayer József, Somlói Zsolt, Málnay B. Levente, Németh Béla és Jonathan Cooper.

A TOP50-ben szereplő médiaszemélyiségekről, illetve a hazai médiapiac alakulásáról a legújabb Marketing&Media magazinban olvashat bővebben. A TOP50 rangsorral foglalkozik a BrandMania legújabb adása is ma éjjel 01:00-től az RTL Klubon, a műsor előzetesét itt nézheti meg.

A teljes TOP50 rangsor

1. Andy Vajna, TV2 Csoport, Lapcom, Rádió 1, tulajdonos

2. Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

3. Varga Zoltán, Central Médiacsoport, tulajdonos

4. Mészáros Lőrinc, Mediaworks Hungary Zrt., Echo TV, tulajdonos

5. Gulyás János, Wavemaker, ügyvezető igazgató

6. Dirk Gerkens, TV2 Csoport, vezérigazgató

7. Christopher Mattheisen, Magyar Telekom, vezérigazgató

8. Kolosi Péter, RTL Magyarország, programigazgató, vezérigazgató-helyettes

9. dr. Bayer József, Ringier Axel Springer, ügyvezető igazgató

10. Lukács Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

11. Bíró Pál, Google Magyarország, igazgató

12. Szabó Béla, Magyar Telekom, kommunikációs igazgató

13. Habony Árpád, Modern Media Group Zrt., társtulajdonos

14. Somlói Zsolt, Mindshare, ügyvezető igazgató

15. Tombor András, Visus Invest Kft., ügyvezető-tulajdonos; Mandiner Press Kft., tulajdonos

16. Málnay B. Levente, AMC Networks International – Central and Northern Europe, alelnök

17. Mező László, MediaCom Magyarország, ügyvezető igazgató

18. Novák Péter, Dentsu Aegis Network Hungary, ügyvezető igazgató

19. Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató

20. Liszkay Gábor, Mediaworks Hungary Zrt., elnök-vezérigazgató; Magyar Idők Kiadó Kft., kiadóigazgató, tulajdonos

21. Baráth Péter, Vodafone Magyarország, márkaigazgató

22. Pajor Attila, GroupM Hungary, kereskedelmi és stratégiai igazgató

23. Rákosi Tamás, IKO Csoport, tulajdonos; TV2 Csoport, igazgatósági tag

24. Kotroczó Róbert, RTL Magyarország, hírigazgató

25. Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezetőigazgató-helyettes

26. dr. Király Mária, Ringier Axel Springer Magyarország, operatív ügyvezető; CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt., igazgatóság elnöke

27. Szollár Domokos, MOL Csoport, kommunikációs igazgató

28. Lengyel András, Atmedia, kereskedelmi igazgató

29. Nagy Zoltán Péter, OTP Bank, marketing és kommunikációs igazgató

30. Németh Béla, Mediabrands Budapest Group, elnök; IPG Mediabrands, közép- és kelet-európai regionális igazgató

31. Teszári Zoltán, RCS&RDS S.A., tulajdonos-elnök; DIGI Kft., tulajdonos

32. Mészáros Kinga, Central Médiacsoport, vezérigazgató

33. Szabó Edina, OMD Hungary, ügyvezető igazgató

34. Vaszily Miklós, MTVA, vezérigazgató

35. Matolcsy Ádám, New Wave Media, vezérigazgató

36. Fischer Gábor, TV2 Csoport, programigazgató

37. Dudás Gergely, R-Time, ügyvezető igazgató; RTL Magyarország, kereskedelmi igazgató

38. Palocsy Géza, Schibsted Classified Media Hungary Kft., ügyvezető igazgató

39. Robert Redeleanu, UPC Magyarország, vezérigazgató

40. Németh Ottó, Henkel Magyarország, Beauty Care üzletág, általános és marketingigazgató

41. Beke Zsuzsa, Richter Gedeon Nyrt., PR- és kormányzati kapcsolatok vezető

42. Bányász Lívia, Unilever, médiaigazgató

43. Karas Monika, NMHH, elnök

44. Carra Anita, Vodafone Magyarország, lakossági szolgáltatások üzletág, vezérigazgató-helyettes

45. Bartosz Witak, Viacom International Media Networks, kelet-közép-európai és izraeli alelnök-ügyvezető igazgató

46. Kuna Tibor, Young&Trinity, ügyvezető-tulajdonos

47. Blaskó Nikolett, ACG Reklámügynökség, alapító tulajdonos, ügyvezető

48. Jonathan Cooper, OMG Hungary, elnök-vezérigazgató; OMD Hungary és PMD Hungary társügyvezető

49. Kádár Tamás, Sziget Kft., cégvezető; 1080P reklámügynökség, Dynamo Kommunikáció, társtulajdonos

50. Urbán Zsolt, 1080P, ügyvezető igazgató, társtulajdonos; Magyar Reklámszövetség, elnök; MAKSZ, elnökségi tag; Magyar Operaház, kommunikációs tanácsadó

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....