Átadták a márkaépítés díjait

Idén negyedik alkalommal adták át a legkiválóbb márkaépítési teljesítményeket elismerő BrandExcellence Díjat. Az előző évekhez hasonlóan az OTP most is ott van a díjazottak között, és elismerést kapott a Pepsi, a Neo Citran és az Allianz is.

Közép-Európa egyik legnagyobb stratégiai konferenciáján és szakmai csúcstalálkozóján, a BrandFestival első napján hirdették ki az idei BrandExcellence győzteseket. A kiválósági díj objektív mérőszámok alapján ismeri el egy-egy márka esetében a marketing hozzáadott értékét, valamint az ezzel szorosan összefüggő piaci növekedést. A BrandExcellence-Díj a BrandFestival és Superbrands-szel együttműködő Brand Content Kft. közös kezdeményezése.

A szakmai zsűri olyan, objektív tényezők alapján értékeli a brandek teljesítményét, mint a médiaköltés, a sajtóban való megjelenés, illetve az jelenlét és a digitális márkaépítés egyéb mutatói, például közösségi médiás posztok, lájkok száma. Az értékelés első lépésként egy több száz FMCG, OTC és pénzügyi szolgáltató márkát tartalmazó listából a GFK 100 fős ismertség-kedveltség méréséből a BrandExcellence kutatócsoport választotta ki a szektorok legismertebb és legkedveltebb márkáit. A végeredménynél a listák TOP 3 márkáinak eredményeit az elmúlt évek marketing teljesítményeivel súlyozta a szakmai zsűri.

„A BrandExcellence díj beleillik a rendezvény demokratikus-konferenciamodell felfogásába. Szükségét éreztük egy olyan díj létrehozásának, ahol nem egy szűk körű, tekintélyes szakemberekből álló bírálóbizottság, hanem a fogyasztók értékítélete jelenik meg hangsúlyosan. A vásárlói véleményklíma ismeretében egy sokkal mélyebb képet tudunk kialakítani a márkakiválóságról, mintsem hogy kizárólag csak egy zsűri pontozása adná a sorrendet. Ezért gondolom azt, hogy a BrandExcellence-díj egy valós, átfogó képet ad a fogyasztói elvárásokról” – mondta el Dr. Berkes Péter, a BrandFestival szakmai vezetője.

A múlt évhez hasonlóan idén is az FMCG, OTC és pénzügyi szektor szereplői közül kerülnek ki a győztes brandek. A zsűri ezúttal is kiosztotta az Online BrandExcellence Díjat a digitális márkaépítésben kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalkozásnak.

„A tudatos márkaépítés a mai üzleti világban a versenyelőny kialakításának egyik legfőbb eleme. A BrandExcellence-Díj célja az elismerés mellett a tudatos márkaépítés díjazása, melynek hátterében a „kiválóság” fogalmának legfrissebb értelmezése áll. Egy olyan szakmai díjról van szó, ami a fogyasztói véleményt és a pénzügyi eredményességet tekinti elsődlegesnek” – hangsúlyozta Dr. László Géza a Netvestor Kft. ügyvezető igazgatója, zsűritag.

A díjazotttak:

360° BrandExcellence díj:

Pénzügyi szektor: OTP BANK

OTC: Neo Citran

FMCG: Pepsi

Online BrandExcellence díj:

Allianz Biztosító

A szakmai zsűri tagjai:

Dr. Fazekas Ildikó főtitkár, Önszabályozó Reklám Testület

Turcsán Tünde: GfK, Commercial Director, Consumer Panel Services

Oláh Alexandra: Republic Group, digitális vezető

Göbölyösné Mátrahegyi Anna: Médiapiac Kft., ügyvezető

Dr. László Géza: Netvestor, ügyvezető igazgató

Vágvölgyi Mihály: DeepInsight – Creative Agency, managing partner

Dr. Papp-Váry Árpád: Metropolitan egyetem, Turizmus és Marketing Intézet, dékán

Dr. Berkes Péter: BrandFestival®, szakmai igazgató