- Hirdetés -

Átalakítja a munkaerőpiacot a járvány

|

- Hirdetés -

Számos szektorban tömeges elbocsátásokra lehet számítani a koronavírus járvánnyal kapcsolatos gazdasági hatások miatt. A SimpleJob digitális állásközvetítő platformjára regisztráló munkakeresők száma radikálisan nőtt az elmúlt napokban. Ezzel párhuzamosan bizonyos területeken – élelmiszer-kiskereskedelem, ételfutárok, egészségügyi önkéntesek – pedig hirtelen jelentős hiány alakult ki munkavállalókból. A SimpleJob ingyenessé teszi a cégek és az önkénteseket kereső szervezetek számára az álláshirdetések feladását online portáljára, ezzel is elősegítve a kereslet és kínálat hatékony és gyors egymásra találását.

A napról-napra változó munkaerőpiaci viszonyok és a mindenki számára szokatlan helyzet a toborzás elé is új kihívásokat állít. Hetekkel ezelőtt még az jelentett gondot a cégeknek, hogy munkaerőt találjanak, most pedig két nap alatt annyi jelentkezés érkezik egy állásra a SimpleJob oldalán, mint korábban egy hónap alatt. Például egy csomagoló vagy sofőr állásra 2 nap alatt több mint 100 fő jelentkezett. A regisztráló álláskeresők száma pedig megduplázódott az előző heti adatokhoz képest, szám szerint túllépte a napi 500-at.

Jelenleg bizonyos szakmákban fokozott igény van az újabb munkavállalókra, míg az elmúlt napokban elbocsátott tömegek kétségbeesve próbálnak új állást találni. Ők most gyorsan, azonnal el szeretnének helyezkedni, jellemzően akár rövid távon, határozott időre. Erre a problémára kínál most díjmentes megoldást a SimpleJob nevű magyar startup. A cég a már klasszikusnak nevezhető online álláskeresést és toborzást vegyíti a mesterséges intelligencia nyújtotta innovatív funkciókkal, így a kiválasztás és a teljes kommunikáció online térben zajlik. A SimpleJob applikációban például videóbemutatkozás készítésére is van lehetőség, így az első kör állásinterjú gyakorlatilag az online térben történik, melynek jelentősége kiéleződött jelen körülmények közt.

A koronavírus járványhelyzetre reagálva az összes szolgáltatását díjmentessé teszi a cég, hogy a munkaerőpiaci kereslet és kínálat gyorsan egymásra találhasson. A cég célja, hogy segítsenek összehozni az állásukat nemrég elveszett munkavállalókat azokkal, akiknek most kisegítésre van szükségük.

„Amint tudni lehetett, hogy rengeteg ember el fogja veszíteni az állását a következő napokban, hetekben, mi azonnal ingyenessé tettük a hirdetéseket az oldalunkon. Tettük ezt azért, hogy minél több embernek, családfenntartónak tudjunk aktuális állásokat kínálni. Ebben a számunkra felelősségteljes időszakban arra is figyeltünk, hogy egyeztessünk a cégekkel – sürgős feliratot tettünk azokra a hirdetésekre, melyeknél továbbra is aktuális a toborzás, akiknek gyorsan van szükségük segítségre. A cégek HR-eseinek pedig most az a legnagyobb segítség, hogy időt spórolunk nekik, köszönhetően a beépített jelöltkezelőnek, amivel egyetlen kattintással ki tudják értesíteni a jelentkezőket. Az idő most fontos tényező, mi gyorsan és hatékonyan kötjük össze a két felet.” – hívta fel a figyelmet Lukács Beáta, a SimpleJob társalapító-ügyvezetője.

#segitsahogytudsz

A SimpleJob csapata ezenfelül elindította a #segitsahogytudsz kampányt, ahol a hozzájuk hasonló céges felajánlásokat, ingyenes megoldásokat, segítő ötleteket osztják meg. A Facebook oldalra folyamatosan posztolják a tematikusan összegyűjtött szolgáltatásokat, legyen szó akár étkezésről, online zöldségpiacról, a gyermekekkel otthon töltött idő hasznossá tételéhez segítséget adó tippekről, akár vállalatoknak szóló ajánlatokról. Ezzel a kezdeményezéssel is támogatva azokat a cégeket, akik azon dolgoznak, hogy megtartsák a munkavállalóikat.

„Nagy most a zaj, rengeteg poszt, felajánlás, csoport jön létre. Ezeket a hasznos információkat gyűjtjük össze egyetlen oldalra és juttatjuk el a releváns célcsoporthoz. Tesszük ezt úgy, hogy egyeztetünk minden céggel, hogy a lehető legpontosabb információt adhassuk át. Fontos, hogy nem karitatív felajánlásokat, adományokat gyűjtünk, hanem azokról a szolgáltatókról osztunk meg információt, akik vagy ingyenesen elérhetővé tették most szolgáltatásaikat, vagy áttértek más megoldásra és egy, a jelen körülmények között hasznos szolgáltatást tudnak nyújtani. Kérjük, hogy azon cégek, akiknek van most ilyen szolgáltatása, posztolják ki az ajánlatukat a Segitsahogytudsz Facebook oldalra vagy írjanak nekünk. Ezzel támogatjuk azokat a hozzánk hasonló cégeket, akik törekednek arra, hogy megtartsák a munkavállalóikat. Azok pedig, akik igénylik ezeket a szolgáltatásokat, szintén hozzájárulnak ehhez. Kölcsönös jótett jön így létre.” – fűzte hozzá Lukács Beáta, aki bízik benne, hogy napról-napra többen csatlakoznak majd a kezdeményezésükhöz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős változások előtt a bankrendszer

Mintegy 10-50 évnyi lemaradást kell behoznia a bankszektor szereplőinek, hogy felállítsák a modern, digitális banki modelljüket. A folyamatot felgyorsította a COVID-19 okozta globális változások, lassítják a szabályozások és megkavarja a fintech vállalkozások felbukkanása.A Liferay...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

DATA