- Hirdetés -

Átalakítja a toborzási folyamatokat a crowdstaffing

|

- Hirdetés -

A jelöltek megszerzésének leggyorsabb, és pénzügyileg leghatékonyabb módszere az úgynevezett crowdstaffing. A toborzási folyamatokat forradalmasító modell lényege, hogy a független, önálló fejvadászok és szakemberek saját szabadidejükkel, kapcsolati hálójukkal szállnak be a keresésbe, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a legalkalmasabb jelölt kerüljön kiválasztásra.

Az Enloyd kvalitatív kutatás segítségével mérte fel a crowdstaffing hazai ismertségét: a több mint száz válaszadó 60 százaléka az innováció által nyújtott előnyök közül az időmegtakarítást emelte ki elsősorban, és nagyjából ugyanennyien emelték ki, hogy a szolgáltatás jobb jelöltet biztosít.

A munkaerőpiac folyamatosan változik, az elmúlt években pedig rövid idő alatt forradalmi átalakulások mentek végbe, ebbe a trendbe illeszkedik a crowdstaffing is, amely olcsóbb, mint a hagyományos toborzási módszerek, mégis gyorsabb is egyben, hiszen a szabadúszók és az együttműködő toborzó cégek nagy hálózata egy helyre, egy feladatra koncentrálódik.

Az innováció lényege, hogy egy adott szervezet hagyományosan a munkavállalók által végzett toborzási feladatokat általában egy nagyobb embercsoportra bízza nyílt felhívás formájában. Mindez egyszerűen fogalmazva a toborzók egy külső csoportja, illetve az ehhez kapcsolódó toborzási projektek kiszervezése online eszközökön keresztül. A crowdstaffing tehát a toborzás és a közösségi média legjobb kombinációjának eredménye.

Túlnyomó többségben elégedettek, akik már találkoztak vele

Hamarosan induló crowdstaffing szolgáltatása, a ReX bevezetése előtt az Enloyd kvalitatív kutatást készített, hogy felmérje annak hazai népszerűségét, valamint azt, mennyire számít ismertnek a mögötte álló technológia.

A kérdőívet kitöltő több mint száz Magyarországon élő és dolgozó résztvevő 60 százaléka a crowdstaffing által nyújtott előnyök közül az időmegtakarítást emelte ki, ezt követte alig lemaradva, hogy a szolgáltatás jobb jelöltet biztosít. Sokaknak tűnt emellett vonzónak a toborzás ezen új módszerében a pénzmegtakarítás is.

A felmérés szerint a crowdstaffing egyelőre kevésbé számít elterjedt toborzási módszernek, a válaszadók mindössze 4,9 százaléka állította, hogy rendszeresen használja, míg 5,9 százalékkal fordult már elő, hogy használta. A kérdőív arra is kitért, hogy utóbbiak miért nem használják toborzás során a crowdstaffing platformokat. Az eredmények szerint a legtöbbeknél nincs toborzási outsourcing, tehát ezeket a folyamatokat nem helyezik cégen kívülre.

A kitöltők több mint felét az ösztönözné a crowdstaffing platformok használatára, ha az költségmegtakarítással járna, de sokan azt felelték, a nagy számú ajánlott jelölt és a jelöltekre adott garancia is csalogató lenne számukra.

Akik már találkoztak korábban a crowdstaffing platformokkal, kifejezetten jó véleménnyel vannak azokról: közel felük határozottan jobban értékeli a teljesítményüket a hagyományos ügynökségeken való toborzáshoz képest, közel harmaduk pedig kicsit jobbnak tartja ezeket. Mindezt jellemzően a teljesítés idejével, az árral és a garanciával indokolták.

Új crowdstaffing megoldás érkezik a piacra

Tóth Szilvia, a REX projektvezetője a kutatás eredményeit értékelve arról beszélt: a szakemberek, mint minden új módszerrel, úgy a crowdstaffinggal szemben is olyan univerzális elvárásokat támasztanak, mint a megnövekedett minőség, valamint az idő- és pénzmegtakarítás.

„Ezek azok az alapvető jellemzők, melyeket a technológia ismerete nélkül sem kell magyarázni, hiszen a legegyértelműbb előnyök közé tartoznak. Feltűnő volt látni ugyanakkor, hogy a toborzással foglalkozó crowdstaffing platformok közül a kitöltők többsége egyet sem tudott megnevezni, hiszen nem ismer ilyet vagy nem találkozott velük. Voltak, akik olyan platformokat neveztek meg, amelyek ugyan jelöltek felkutatására alkalmasak, mint például a Facebook vagy a LinkedIn, ám nem számítanak crowdstaffing platformnak.” – mondta Tóth Szilvia.

Elmondása szerint ez is jelzi, hogy a legtöbben még nincsenek tisztában azzal, hogyan működnek ezek a megoldások, vagy mi a mögöttük álló technológia lényege. Az egyedüli, valóban a crowdsourcingon alapuló platform, ami többek számára is ismert volt, a Talentuno. A helyzet azonban hamarosan megváltozhat, az Enloyd ugyanis Magyarországon is bevezeti legújabb crowdstaffing megoldását, a ReX-et.

A ReX-et az innovatív üzleti modell, az időmegtakarítás, az online jelentkezők ezrei, a profi toborzók, az alacsonyabb költségek és a maximális elérhetőség különbözteti meg a többi crowdstaffing platformtól. A ReX-szel 83 százalékos elhelyezési arány érhető el, amely a területen kiemelkedően jónak számít. A megoldás évente több mint 640 toborzott jelöltet és 120-nál is több professzionális toborzót jelent, a projektek átlagos megvalósítási ideje pedig 7 napra csökken.

Fotó: Enloyd

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Akciótervvel segíti a spórolást a SPAR

Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól felhasználva jelentős összegeket takaríthatunk meg. Ebben segít a SPAR Akcióterv.„Vásárlóink számára mindig kifogástalan minőséget és jó árakat igyekszünk biztosítani, ezért alkottuk meg a SPAR...

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...

Adathalászokra figyelmeztet az MKB Bank

Az utóbbi időszakban megszaporodtak az MKB Bank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google keresőjében hirdetik csaló oldalaikat. Az elmúlt időszakban számos...

Premierekkel erősítenek az AMC csatornái

Folytatódik a változatos őszi premierek sorozata a Spektrumon és a Spektrum Home-on, hiszen a Jászai Mari-díjas Keresztes Tamást bűvészprodukciókban láthatják a nézők, Sütő Enikő és Szomorú Miklós kertészmérnök nem mindennapi, lenyűgöző szépségű hazai kertekbe...

Sipos Tomival kampányol a PENNY

Díjnyertes hazai borászatok termékeivel erősíti borkínálatát a PENNY. A megújuló szortiment mostantól már folyamatosan elérhető az áruházlánc összes magyarországi üzletének polcain. A finomabbnál finomabb fehér és vörös nedűk Budapesten, egy „titkos” belvárosi bortrezorban mutatkoztak...

Nagyot nő az összehajtható mobilok iránti kereslet

Az összehajtható mobiltelefonok globális kiszállítása 66,6 százalékkal, 13,5 millióra nő az idén a tavalyi 8,1 millióról – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat előrejelzéséből. Az IDC honlapjára felkerült...

Új néven folytatja az r-time

Október 3-án nevet váltott az r-time, a média-kereskedőház RTL Saleshouse név alatt folytatja tevékenységét. A kereskedőház megjelenése teljes egészében igazodik a médiavállalat arculatához, ugyanazt a logót használja mint az RTL. Az RTL idén ünnepli 25....

Újabb fordulat a munkaerőpiacon

Idén nyáron a vállalatok visszavettek a toborzás intenzitásából, de még nem érzékelhető igazán markáns fordulat a munkaerőpiacon. Kevesebb volt az álláshirdetés idén a júniustól augusztusig tartó időszakban, mint a tavalyi év azonos időszakában, a...

Új sorozat érkezik a Disney+-ra

Október 5-től elérhető Magyarországon is a Disney+ új műsora, a kritikusok által elismert „A mackó”. A premier időpontjában már a teljes, 8 részes sorozat megtekinthető. Az újdonság a Disney+ őszi műsorkínálatának része. „A mackó”...

Fintech megoldást vezet be a Coca-Cola

Banki és fintech együttműködésnek köszönhetően a Coca-Cola HBC vállalatcsoporton belül elsőként Magyarországon fizethetnek ezután azonnali átutalással és kártyával az italgyártó vállalat ügyfelei. A fejlesztéssel a Coca-Cola HBC Magyarország és mintegy 35 ezer vevőpartnere számára...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új pénzvisszatérítési szolgáltatás indult

A Picodi lengyel e-kereskedelmi platform a magyar felhasználók számára is elérhetővé tette a cashback szolgáltatást, ami az online vásárlásra költött pénz egy részének visszatérítését jelenti. Ennek köszönhetően a felhasználók a magyar és külföldi webáruházakban...

Akciótervvel segíti a spórolást a SPAR

Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól felhasználva jelentős összegeket takaríthatunk meg. Ebben segít a SPAR Akcióterv.„Vásárlóink számára mindig kifogástalan minőséget és jó árakat igyekszünk biztosítani, ezért alkottuk meg a SPAR...

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...

Adathalászokra figyelmeztet az MKB Bank

Az utóbbi időszakban megszaporodtak az MKB Bank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google keresőjében hirdetik csaló oldalaikat. Az elmúlt időszakban számos...

Premierekkel erősítenek az AMC csatornái

Folytatódik a változatos őszi premierek sorozata a Spektrumon és a Spektrum Home-on, hiszen a Jászai Mari-díjas Keresztes Tamást bűvészprodukciókban láthatják a nézők, Sütő Enikő és Szomorú Miklós kertészmérnök nem mindennapi, lenyűgöző szépségű hazai kertekbe...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldített az IKEA

Az IKEA Magyarország ma bejelentette, hogy 60,1 százalékkal csökkentette a termelésből származó élelmiszer-pazarlást, amivel 353 311 étkezésnek megfelelő ételmennyiséget spórolt meg és 607 tonna szén-dioxid kibocsátást került el az elmúlt négy évben.A világszerte megtermelt...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....