- Hirdetés -

Átalakítják a jövőnket az új technológiák

|

Új technológia van áttörőben, amely összemossa a határokat a fizikai és a virtuális valóság között. „Nem mindig látjuk át, hogy egy innováció milyen gyökeres változásokat hoz az életünkbe, de azt azért érzékeljük, ha korszakhatárra érkezünk” – állítja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője, aki szerint most éppen oda érkeztünk.

A hetvenes évek végén robbant a SONY újdonsága, a Soundabout. Az egészen egyszerű és könnyű kazettás magnóval bárhol, akár séta közben vagy egy repülőgép fedélzetén is lehetett zenét hallgatni. Egy vállalati marketinges aztán „sétáló embernek”, azaz walkman-nek, nevezte el – amit mindenki hűvös távolságtartással fogadott – végül azonban mégis ezen a néven tarolta le az egész világpiacot. „Az innováció telibe találta a fogyasztói igényeket” – meséli Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője, aki hozzáteszi: a walkman egyben elindította az elektronikai fogyasztási cikkek miniatürizációját is. Alig 20 évvel később, 1999-ben a MP3-as lejátszók végleg nyugdíjba küldték a kazettás sétálómagnót.

„Természetes, hogy az új fejlesztések leváltják, kiszorítják a korábbi üdvöskéket – a probléma csak az, hogy nem mindig tudjuk, miből lesz a cserebogár, és néha olyan gyorsasággal zajlik ez a folyamat, hogy csak kapkodjuk a fejünket” – mondja Németh Balázs, aki kiemeli, hogy ez a cserélődési folyamat egyre gyorsul.

Így van ez az egyik világmárka új „vegyes valóság” headsetjével is. A fejlesztőcég által nem túl szerényen csak „első térbeli számítógépének” nevezett eszközt várhatóan 2024 elején dobják piacra potom 3500 dollárért (körülbelül 1,2 millió forintért).

Valójában jóval többről van szó, mint egy egyszerű játékszerről. Németh Balázs szerint az eszköznek van néhány olyan kulcsfontosságú tulajdonsága, amely jóval túlmutat egy csillogó új játékon, és egyben határtalan távlatokat nyit a digitális jövő előtt.

Az eszköz minden korábbi digitális megoldásnál szervesebben illeszkedik az emberhez, használata intuitívabb és természetesebb, mint bármely elődjéé. A Vision Pro kézmozdulatokkal, szemmozgásokkal és hangutasításokkal vezérelhető. Kapcsolódik hozzá egy tárcsa is, amellyel viselője szabályozhatja, hogy mennyire merüljön el a virtuális világban, és rendelkezik egy külső kijelzővel is, amelyen mások követhetik viselőjének szemmozgását.

Igazi újdonsága, hogy ötvözi a digitális tartalmat a fizikai világgal, azaz távolodik attól a megoldástól, amikor a felhasználó egy hagyományos képernyőn követi az eseményeket. „A Vision Pro egy végtelen vásznat hoz létre, amely messze túlmutat a hagyományos kijelző határain, és teljesen háromdimenziós felhasználói felületet vezet be” ‒ állítja termékéről a fejlesztőcég. Mindezt pedig úgy, hogy „a felhasználók jelen tudnak maradni a való világban, ahol kapcsolatban tudnak maradni másokkal is”.

„A virtuális valóság (virtual reality, VR) passzív közönségből aktív polgárrá változtat minket” ‒ nyilatkozta Liam Young spekulatív építész a Wunderman Thompson tanácsadó cégnek. A spekulatív építészet azt vizsgálja, hogy a jövőben az emberi cselekvés különböző formái hogyan alakítják át a teret és a kultúrát. „Egy magával ragadó világ polgárának lenni másfajta kapcsolat, mint a képernyő előtt ülő közönségé” – tette hozzá Liam Young.

„A kiterjesztett valóság (augmented reality, AR) most akkora változást hozhat, mint a walkman, vagy pláne az internet elterjedése a maga idejében” – vallja Németh Balázs. A következő digitális korszak az úgynevezett „immersive”, magyarul „magával ragadó” technológiák alkalmazásáról szól majd. A digitális tartalom és élmény egyesíti az érzékeket: a látványt, a zajhatásokat, sőt a tapintást, és talán még a szaglást is.

„Azt pontosan még nem tudjuk, hogy a Vision Pro végül mennyire lesz sikeres. Az azonban bizonyos, hogy a technológiai újítások, amelyeket magával hoz, alapvetően alakítják majd át a jövőnket” – vetíti előre a K&H innovációs szakembere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...