Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha kedvenceik feltűnnek a címoldalon.
- Hogyan hat egymásra a nyomtatott napilap, a Blikk és a blikk.hu? Általában azok kerülnek címlapra, akik a neten is sok kattintást hoznak?
- Tartalmi szempontból már nem igazán szerencsés a print napilapot és a blikk.hu-t egy az egyben összevetni, mert az olvasóközönségük annyira eltérő lett, hogy ez a tartalomszerkesztésüket is meghatározza, egészen más irányba tereli. Míg a napilap címlapján még mindig kiemelten fontosak a sztárok, addig a blikk.hu-n kiegyensúlyozottabb a közéleti hírek, a breaking news és a sztárhírek aránya. Bár a netes adatok valóban adnak számunkra egy jó „mankót”, hogy lássuk, mi érdekli igazán az embereket, mely témák határozzák meg éppen a közbeszédet vagy kik a jól futó személyiségek, mégis, a print Blikk és a blikk.hu tartalmának összeállítása már jócskán eltér egymástól. Utóbbi a leglátogatottabb híroldalak egyike, abban ő versenyben kell helytállnia.
- Mi számít többet a sztárhíreknél, hogy valaki egy érdekes személyiség, akit sokan kedvelnek, vagy a sztori, ami mögötte van?
- Ebben a tekintetben nem történt változás, nyilván a legjobb, ha nagyon ismert szereplőhöz nagyon érdekes sztori kötődik, de ha ilyen nincs, akkor dönteni kell: a topsztár kevésbé meghökkentő története az érdekesebb vagy a jóval kevésbé ismert celeb, esetleg kisember nagy sztorija. Mindegyik működhet akár.
- Lát arra esélyt, hogy az Instagram- és YouTube-sztárok valaha is megjelenjenek a Blikk címlapján?
- Évről évre felmerülő kérdés, hogy „haladni kell a korral”, és őket is szerepeltetni kell, de mivel ők nem a printes célközönség hősei, így csak akkor tudnak címlapra kerülni – az előző válaszban felvázolt logika alapján –, ha olyan extra történik velük, ami azok számára is érdekes, akik amúgy nem ismerik őket. És illúzió azt gondolni, hogy az ő követőik nyomtatott lapot vásárolnak majd miattuk.
- Mennyire figyelik a konkurencia, a Bors szerkesztési elveit? Igyekeznek eltérni attól, vagy megpróbálják azoknak a sztároknak a sztorijait máshogy feldolgozni?
- Semennyire, járjuk a magunk útját, és ebben az eladási adatok is megerősítenek.