Átlépheti az ezermilliárd dolláros határt a globális reklámköltés

Idén 10,5 százalékkal bővülhet világszinten a reklámköltés a WARC „Global Ad Spend Outlook” előrejelzése szerint, ami azt jelentheti, hogy több mint ezermilliárd dollárt költhetnek el a hirdetők. Észak-Amerikában az idei amerikai elnökválasztás dobja meg nagyon a hirdetési piacot.

Idén elérheti az 1070 milliárd dollárt a globális reklámköltés a WARC prognózisa alapján. A várakozások szerint a 2024-es több mint tíz százalékos bővülést követően a következő években is fejlődik majd a szektor, 2025-ben 7,2, míg 2026-ban 7 százalékos növekedéssel számolnak a szakértők. Amennyiben bejönnek a várakozások, a hirdetési költések összesített értéke 2026-ban elérheti az 1230 milliárd dollárt.

A leggyorsabban idén az észak-amerikai régióban bővül majd a reklámköltés, a WARC elemzése szerint ez főként a politikai hirdetéseknek lesz köszönhető. Az Egyesült Államokban idén elnökválasztást tartanak, amely Donald Trump és Kamala Harris között dől majd el. Friss hírek szerint mióta kiderült, hogy Kamala Harris lesz a demokraták elnökjelöltje, mintegy félmilliárd dollárnyi támogatást kapott a kampánya.

A WARC elemzése szerint Észak-Amerikában 8,6 százalékkal bővül idén a reklámköltés, és elérheti a 348 milliárd dollárt. Ha kivesszük ebből a politikai hirdetéseket, akkor a növekedés csak 4 százalékos. A szakértők szerint csak az Egyesült Államokban 15,8 milliárd dollárt fordítanak ebben az évben politikai hirdetésekre, ebből 3,6 milliárd dollárt a közösségi médiában költenek el.

Az Ázsia/Óceánia régióban mindössze 2 százalékos növekedéssel számol a WARC elemzése, az ottani reklámköltés 272 milliárd dolláros lehet. Európában 5 százalékos bővülés jöhet idén, így a hirdetési költések összege a kontinensen elérheti a 165 milliárd dollárt. Latin Amerikában 6,2 százalékos, míg a MENA térségben (Közel-Kelet és Észak-Afrika) 4,2 százalékos fejlődéssel számolnak.