Több mint félmillió kihívást fogadtak el a gyerekek világszerte a Cartoon Network klímavédelmi kampánya keretében, többségüket a Magyarországot is magába foglaló EMEA-régióban. A csatorna nemrég elvégzett kutatása rávilágított arra, hogy a gyerekeket milyen nagy mértékben foglalkoztatja a klímaváltozás kérdésköre, ezért indították el a Klímabajnokok című kezdeményezést azoknak a gyerekeknek, akik készen állnak arra, hogy tegyenek a bolygónkért.
Az újdonsült klímabajnokok játékos kihívások során apró, de mégis nagy változásokat elindító tettekkel tehetnek Földünkért. Az interaktív honlapon megtalálhatók napi kihívások, ilyen például a „Jól esik, ha esik!”, ami fürdés helyett zuhanyzásra biztat, vagy a „Szatyorba a szatyrokkal!”, ami arra ösztönzi a gyerekeket, hogy gyűjtsék össze az otthon kallódó műanyag zacskókat és használják újra azokat. A kihívások a WWF-fel együttműködésben kerültek kidolgozásra, változatosságuknak köszönhetően a gyerekek önállóan, iskolai osztályokban vagy családostul is bevonhatók a környezetvédelembe.
Vanessa Brookman, a WarnerMedia gyermektartalmakért felelős EMEA-régiós igazgatója elmondta: A Cartoon Network Klímabajnokok kampányt úgy terveztük meg, hogy választ adjunk a gyerekek jogos aggodalmára a klímaváltozással kapcsolatban, és reagáljunk az iránti vágyukra, hogy a megoldás részesei lehessenek. Célunk volt, hogy megtaláljuk a módját a cselekvésre való felhatalmazásukra, és arra, hogy meghallgathassuk az ő véleményüket. Az 500000. elfogadott kihívással bebizonyosodott, hogy továbbra is felületet kell biztosítanunk a témának, egyben lenyűgözött minket, hogy a fiatal nemzedékek milyen komolyan veszik a problémát, és ezzel minket is megihletnek. Mivel a Cartoon Network elkötelezett amellett, hogy segítse a gyerekeket a világ formálásában, a Klímabajnokok kampány továbbra is prioritást fog élvezni.
A Cartoon Network Klímabajnokok 2021. június 1-jén indult el Európában, Afrikában és a Közel-Keleten, arra ösztönözve a gyerekeket, hogy játékos kihívásokon keresztül tegyenek a környezet és az éghajlat védelméért. A kampány szakmai hátterét a WWF biztosítja, és folytatódik az idén; a cél egy hosszútávú, fenntartható kamány.