Már több mint kétmillió alkotó vesz részt a YouTube Partner Program nevű kezdeményezésében, ami lehetőséget kínál a bizonyos szintet elérő felhasználóknak, hogy pénzt keressenek videóikkal. A 3 éve indult program keretében több tízmilliárd dollárt osztott vissza a videómegosztót üzemeltető Google.
A kétmilliós határ átlépéséről Neal Mohan, a vezető termékmenedzser számolt be egy blog bejegyzésben. Ebből kiderült, hogy már tíz különböző módon tudják monetizálni a videóikat, a programban résztvevők, a hirdetések mellett többek között előfizetési díjak, élő streamek, adományok formájában, és a későbbiekben további bevételszerzési lehetőségek nyílnak majd meg.
A blog bejegyzésből az is kiderült, hogy az elmúlt három évben több mint 30 milliárd dollárt fizettek ki alkotóknak, művészeknek és médiavállalatoknak a program keretében.
A YouTube Partner Programban azok a felhasználók vehetnek részt, akik elérnek egy bizonyos szintet, vagyis legalább ezer feliratkozójuk van a csatornájukon és a jelentkezés előtti 12 hónapban minimum 4000 órát töltöttek a felhasználók a videóik nézésével.