- Hirdetés -

Átlépték az ötvenmilliárdos határt

|

Újabb lélektani határt lépett át hazánk egyik legnagyobb jótékonysági szervezete: a Magyar Élelmiszerbank Egyesület 16 éves tevékenysége során megmentett és szétosztott élelmiszerek összértéke idén júliusban elérte az 50 milliárd forintot. A szervezet az élelmiszeripari cégektől és kereskedelmi láncoktól összegyűjtött élelmiszerrel minden évben többszázezer rászoruló magyar emberen segít.

A Magyar Élelmiszerbank 2005-ben, közel ötévnyi tervezőmunka eredményeként kezdte meg működését a fővárosban Budapesti Élelmiszerbank Egyesület néven. Tevékenységét az egyre több vidéki megkeresést követően hamarosan országos szintre is kiterjesztette, ekkor csatlakozott az Európai Élelmiszerbankok Szövetségéhez is, amelynek köszönhetően rövid idő alatt bekerült a nemzetközi vérkeringésbe. A non-profit szervezet célja indulása óta ugyanaz: csökkenteni az élelmiszerpazarlást, támogatni a rászorulókat és minimalizálni az élelmiszerek megsemmisítése okozta környezeti terhelést.

„Amikor megalapítottuk az egyesületet, még álmodni sem mertük volna, hogy másfél évtizeddel később mekkora szervezetté fejlődünk. Akkoriban még csak egy kisbolt méretű raktárat képzeltünk el 4-5 ezer kilogrammnyi lejáratközeli vagy csomagolási hibás élelmiszerrel a polcokon, mára már évente mintegy 8-10 ezer tonnányi zöldség, gyümölcs, pékáru, valamint tartós élelmiszer fordul meg a rendszerünkben” – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank alapító elnöke. Hozzátette: „Az induláshoz rengeteg segítséget, tudást és kapcsolatot kaptunk élelmiszergyártóktól és kereskedőktől, mert voltak olyanok, akik korábban már más országokban is dolgoztak élelmiszerbankokkal. De a kezdet így is nehéz volt, hiszen amíg nincs eredmény, addig nagyon nehéz támogatókat találni, támogatás nélkül pedig eredményeket elérni. Sosem felejtem el, amikor az első teherautó 12-13 raklapnyi élelmiszerrel begördült a raktárunkhoz, mert abban a pillanatban vált kézzelfoghatóvá a munkánk.”

Az Élelmiszerbank idén már 124 élelmiszergyártót, feldolgozót és forgalmazót tudhat a támogatói között, akik élelmiszerfeleslegüket ingyen bocsátják rendelkezésre. Az egyesület ezt a hatalmas mennyiségű élelmiszert adja tovább szintén térítésmentesen annak a több mint 450 karitatív partnerszervezetnek, akik az adományok szétosztását végzik. Így például az elmúlt 16 év legsikeresebb napján, 2017. december 24-én, amikor a partnerszervezeteken keresztül egyetlen nap alatt 87 tonna élelmiszert osztott ki.

Ebben a modellben költsége gyakorlatilag „csak” a logisztikai munkának, raktározásnak, szállításnak és szervezésnek van, így az Élelmiszerbank 1000 Ft működési költséggel 30.000 Ft értékű élelmiszerfelesleget ment meg és juttat el a rászorulókhoz. A vállalati támogatók és adományaik mellett éppen ezért van egyre nagyobb hatása a magánszemélyek anyagi támogatásának is. Számuk az elmúlt négy évben több mint háromszorosára emelkedett, ennek eredményeként az évente megmentett élelmiszer értékét is meg tudtuk háromszorozni.

„Az Élelmiszerbank egyszerre zöld- és segélyszervezet is, hiszen tevékenységünkkel egyaránt szolgálunk szociális és környezetvédelmi célokat. Az élelmiszerfelesleget nem kell megsemmisíteni, így nemcsak jelentős mennyiségű energiát takarítunk meg, hanem csökkentjük a megsemmisítéssel járó káros anyagok kibocsátást is. ” – hangsúlyozta Nagygyörgy András, az egyesület külső kapcsolatokért felelős igazgatója.

A szervezet már megkezdte vidéki jelenlétének erősítését is, hogy több régióban is össze tudja gyűjteni a helyi kereskedőktől, termelőktől, feldolgozóktól a felesleges, megsemmisítés előtt álló élelmiszert. A fejlesztés újabb állomása Miskolc, ahol tavasszal nyílt meg az első vidéki raktár. A tervek között szerepel a vendéglátósokkal való kapcsolat bővítése is, hiszen ebben a szektorban is napi szinten keletkezik hatalmas mennyiségű élelmiszerfelesleg – elég az éttermekre, iskolai étkezdékre, rendezvényekre gondolni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...