A nemzetközi nagyvállalatok négyötöde döntött úgy, hogy a koronavírus-járvány miatt elhalasztja a tervezett reklámkampányait, ugyanakkor rögtön hozzáláttak új, a helyzethez igazodó üzenetek kidolgozásához – derül ki a World Federation of Advertisers (WFA) felméréséből.
A megkérdezett cégek 34 százaléka jelezte, hogy csak egy rövidebb, 1-2 hónapos periódusra halasztották el az erre az évre tervezett kampányaikat, 28 százalék már három hónapos csúszással számol, míg 13 százalék arra készül, hogy fél évet vár, mielőtt visszatér a kampányaival a piacra.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy erre az időre teljesen lemondanának a reklámról, a válaszadók 79 százaléka ugyanis úgy nyilatkozott, hogy olyan új üzeneteket alakítanak ki, amelyek közvetlenül reagálnak arra, hogyan érinti a termékeik és szolgáltatásik vásárlóit a járvány. A márkák felénél pedig azt jelezték, hogy már el is kezdték ezeknek a releváns üzeneteknek a kommunikálását, vagy a nagyon közeli jövőben ez megtörténik, míg 29 százalék azzal számol, hogy hamarosan érkeznek az új tartalmak.
A váltás ugyanakkor kevesebb költést jelent majd, a válaszadók 57 százalékánál csökkentik az idei marketing büdzsét, közel harmaduknál pedig úgy számolnak, hogy nem lesz változás a reklámköltésekben a múlt évhez képest. A kutatás során a WFA a legnagyobb hirdetőket kérdezte meg, amelyek éves marketingköltése megközelíti a 60 milliárd dollárt.