- Hirdetés -

Áttervezett kommunikációs stratégia segítheti az újrakezdést

|

- Hirdetés -

Az elmúlt másfél évben nagyot fordult a világ, és szinte egy csapásra megváltozott a vállalkozások és a munkavállalók helyzete, amihez mindkét félnek szélsebesen alkalmazkodnia kellett. Az újranyitás kapcsán Nagy Lehel, üzleti kommunikációs szakértő, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese értékeli a jelenlegi lehetőségeket, és ad néhány azonnal bevethető tippet is a vállalkozásoknak a hatékonyság és a produktivitás fokozásáért, mert ahogy a Langmár Kommunikációnál tartják: „A holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával.”

A szakértői státuszépítés az egyik legfontosabb hosszú távú feladat egy vállalkozás életében. A pandémia előtt ez többnyire az ügyfelek felé irányult, ám a munkavállalókat is érdemes megcélozni.

Számos cég igyekezett megtartani legjobb dolgozóit a válság ellenére is, mások azonban csak a leépítések árán tudtak túlélni. Ahhoz, hogy ezek a vállalkozások újra visszaállhassanak a korábbi létszámra és termelési szintre, képzett munkavállalókra, humán erőforrásra van szükségük.

„A munkanélküliség miatt várhatóan sokan fognak pályázni a meghirdetett állásokra, beleszámítva azokat is, akik munkahelyet váltanak, így fokozott verseny alakul majd ki a vállalkozások között a legjobb munkavállalókért. Éppen ezért, céges szempontból rendkívül fontos, hogy ne csak az ügyfelek felé mutassuk meg az erősségeinket, tehát ne csak az ő irányukba legyen megfelelő a kommunikáció, hanem a munkavállalók felé is építsük a szakértői státuszunkat. 2008 óta cégünk egyik szlogenje: Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ez talán ma fontosabbá vált, mint korábban bármikor” – foglalja össze a helyzetet a langmar.hu szakértője.

Hogyan emelkedhet ki egy vállalkozás a konkurens cégek közül?

Minden cég motorja az értékes és lojális munkaerő. Azok a vállalkozások, amelyek új, elhivatott munkatársakat keresnek, vissza szeretnék csábítani a régieket, vagy erősíteni kívánják a csapatszellemet és az összetartozás-érzést az otthonról dolgozó kollégákkal, úgy tehetik ezt meg, ha folyamatosan kommunikálnak a rendelkezésükre álló online kommunikációs csatornákon.

A home office-ban dolgozókra ráadásul érdemes extra figyelmet fordítani, hogy érezzék: továbbra is fontosak, számítanak rájuk, és egy jól működő csapathoz tartoznak.

A Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese szerint van néhány olyan módszer, amit mindenképp érdemes alkalmazni a sikeres újraindulás érdekében.

Aki eddig még nem használta, itt az ideje, hogy elkezdjen a cégéről blogot vezetni, sikertörténeteket megosztani, illetve a közösségi médiában néhány mondatos referenciákat posztolni.

A vlogolás is jó ötlet. Egy-egy rövid videóval gyorsan és egyszerűen be lehet mutatni a céget, a napi rutint, a lelkesedést. Ráadásul könnyebben átmegy az üzenet és a hangulat is, amivel a munkavállalók könnyen azonosulhatnak.

„Mindenképpen szükséges egy kis plusz kreativitást, érdekességet belevinni a kommunikációba. Noha sok szempontból nehéz napokat élünk, de egy kis humorral és jókedvvel átadhatjuk a jó hangulatot, mert ez az, ami most hiányzik sokak életéből. Ha a munkáltató ezt a pozitív szemléletet kommunikálja kifelé, akkor olyan személyeket fog bevonzani, akik jókedvűek, és lelkesedéssel szeretnének dolgozni a megfelelő körülmények között” – tette hozzá az üzleti kommunikációs szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...

A vállalatokat is elérte az infláció

Bár a nagyvállalatok jellemzően már beépítették áraikba a pénzromlás hatását, a cégek több mint felének okoz nehézséget a magas infláció. A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a szektorok közül magasan a mezőgazdasági cégeknek jelenti...

Több mint 250 film az idei Berlinalén

Több mint 250 filmet mutatnak be februárban a 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon (Berlinale), amelyet egy év kihagyás után ismét a hagyományos formátumban rendeznek meg. A legjobb filmnek járó Arany Medvéért és a főbb alkotói kategóriákban...

Hazai BMW-vezér: a jövő elektromos lesz

Az első negyedévben megkezdődik az építkezés a BMW Group debreceni gyárában – jelezték a cég hazai képviselői az mmonline.hu érdeklődésére a társaság mai sajtótájékoztatóján. A múlt évben világszinten több mint 100 ezer elektromos autót...

Átalakítja a játékpiaci erőviszonyokat a gigaüzlet

Az Activision Blizzard megvásárlásával a Microsoft egyetlen lépéssel alaposan átrajzolja az erőviszonyokat a videójáték piacon. A közel 70 milliárd dolláros ügylet híre nem jött jól a nagy rivális Sony-nak, a cég részvényeinek értéke 13...

Döntött a bíróság, maradhatnak a reklámblokkolók

Újabb fontos csatát nyert meg az eyeo a HTML-kód és a szerzői jogok kapcsán, a hamburgi bíróság döntése alapján továbbra is jogszerű az olyan böngészőfunkciók használata, mint a reklámblokkolók, vagy a nyomon követés elleni...

Keresik a Jövő vezetőit

Első alkalommal ítélik oda a digitális HR megoldásokat kínáló CX-Ray által alapított Jövő vezetője díjat, mellyel azoknak a hazai közép-, és felsővezetők munkáját kívánják elismerni, akik kimagasló szakmai helytállásuk mellett emberi oldalukat is fejlesztik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

DATA