- Hirdetés -

Ausztriában terjeszkedne az AutoWallis

|

- Hirdetés -

Az online értékesítés és a nyugati régió felé nyit az AutoWallis Csoport, mindkét irányt egy-egy jelentős akvizícióval, illetve üzletfejlesztéssel megalapozva. A magyar tőzsde autós vállalata megszerezheti a JóAutók.hu és Autó-Licit.hu portálokat üzemeltető Net Mobilitás Zrt-t., valamint a SsangYong gépjárművek nagykereskedelmi tevékenységével belép Ausztria piacára is. A bejelentések illeszkednek az AutoWallis múlt évben meghirdetett stratégiájába, melynek változatlan célja, hogy az árbevétel 2025-re a tavalyi több mint duplájára, 400 milliárd forint fölé ugorjon.

A Renault Hungária felvásárlásának bejelentése után újabb akvizícióról és üzletfejlesztésről döntött az AutoWallis Csoport: mindkét bejelentés mérföldkő a vállalat tavaly meghirdetett stratégiájának megvalósítása szempontjából, hiszen a SsangYong importőri jogának megszerzése Ausztriában a diverzifikáció szempontjából lehet meghatározó új irány, míg a JóAutók.hu és Autó-Licit.hu portálokat üzemeltető Net Mobilitás Zrt. megszerzése az online értékesítési megoldások felé történő terjeszkedés egyik első lépése. Ormosy Gábor, az AutoWallis Csoport vezérigazgatója elmondta, hogy mindkét tranzakció jelentősnek tekinthető egy olyan változó és turbulens gazdasági környezetben, melyben az AutoWallis tőkeerejére, több mint 30 éves tapasztalatára és válságálló stratégiájára alapozva kíván változatlanul dinamikus tempóban előrehaladni. Emlékeztetett, hogy a csoport tavaly hirdette meg új stratégiáját, mely azzal számol, hogy 2025-ig robbanásszerű növekedést mutat fel a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat. A Csoport tavalyi árbevétele több mint duplájára, 400 milliárd forint fölé ugorhat, miközben az EBITDA 14 milliárd forint fölé emelkedhet. A tervezett növekedés mögött a társaság által eddig végrehajtott, illetve bejelentett tranzakciók, az organikus növekedés és a tervezett újabb akvizíciók állnak. Az AutoWallis stratégiájában azzal számol, hogy az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója lesz. Mint ismert, a vállalat rekord féléves eredményről számolt be augusztusban, így már az év első hat hónapjában több egy részvényre jutó nyereséget termelt, mint tavaly egész évben. A vezérigazgató az eredménynövekedés eddigi terv feletti ütemére utalva nem zárta ki, hogy a tervszámokat felemelik, azonban a makrogazdasági körülmények folyamatos és jelentős változása miatt egyelőre óvatosságból azok szinten tartását tartják megalapozottnak. A most bejelentett tranzakciók a kitűzött célok teljesülését támogatják, miközben a menedzsment további fejlesztéseken, akvizíciókon is dolgozik.

Ausztriában is a SsangYong importőre lesz az AutoWallis Csoport

A SsangYong gépjárművek ausztriai importőri jogainak megszerzésével újabb országba lép be nagykereskedelmi tevékenységével az AutoWallis Csoport. Ezzel a magyar tőzsde autós vállalata már 15 országban lesz jelen, így tovább erősíti most is meghatározó pozícióját a közép-kelet-európai régión túl is egyelőre pilot projekt jelleggel egy fejlett piacon. 2023 elejétől a dél-koreai márkát a vállalat kizárólagos importőrként a magyar mellett ezzel már négy régiós piacon fogja képviselni, miközben Magyarországon a dinamikusan fejlődő márka kiskereskedelmében is jelen van. A Csoport 2012 óta képviseli a SsangYongot: elsőként Magyarországon, majd Romániában, Csehországban és Szlovákiában került hozzá az egyre közkedveltebb autós márka. A stratégiai építkezésnek köszönhetően a magyar csoport 2022 tavaszán a SsangYong magyar kiskereskedelmi piacára is belépett. Andrew Prest, az AutoWallis Csoport Nagykereskedelmi üzletágának vezetője elmondta, hogy a lépés kiválóan kiegészíti a stratégiát, melynek célja, hogy az akvizíciók mellett a Csoport organikusan is tovább növekedjen, így a már képviselt márkákat egyre több országban tegye elérhetővé. Kiemelte, hogy a mostani üzletfejlesztésnek köszönhetően a csoport ismert és kiemelten sikeres import brandjével alacsony kockázat mellett próbálhatja ki magát a stratégiai területének számító közép-kelet-európai régiótól nyugatabbra is, ahol jelentős keresletet érzékel a jó ár/érték arányú ajánlatával egy niche piaci szegmensben. Ezzel árbevételének növekedése mellett az AutoWallis ismertsége és pozíciója is tovább erősödhet, valamint a Csoport tagjai közötti szinergiák miatt tovább fokozódhat a működési hatékonyság, támogatva a részvényesi érték emelkedését. Az AutoWallis Nagykereskedelmi üzletágának vezetője a tervek kapcsán elmondta, hogy 2023-ban már akár ötszámjegyű értékesítést várnak az Ausztriával együtt már 5 országra bővülő portfólióban.

A JóAutók.hu akvizíciójával az AutoWallis belép az autóipari online értékesítési piacra

A JóAutók.hu és az Autó-Licit.hu portálokat működtető Net Mobilitás Zrt. megszerzésével az AutoWallis Csoport belép az autóipari online értékesítési piacra. A minősített eladóktól származó ellenőrzött használtautó-hirdetéseket aggregáló portálok a magyar piac meghatározó szereplői. A 2017-ben indult, mára a piac 2. legnagyobb piaci szereplővé vált JóAutók.hu az ellenőrzött kereskedők és ellenőrzött használt autók portálja. A hagyományos használtautó-, valamint az új- és szalonautó értékesítést is támogatja, ahol az eladók jellemzően autókereskedő vállalkozások, de magánszemélyek is adhatnak fel hirdetést az oldalon. A 2006-ban alapított Autó-Licit.hu autóaukciós portálon a szerződött flottaüzemeltetetők (multinacionális vállalatok, bankok, lízingcégek, állami vállalatok, flottakezelők, bérautós cégek, stb.) és kis számban magánszemélyek kínálják fel autóikat eladásra. A vevői oldalon regisztrált hazai és külföldi kereskedések és a szerződött flotta-üzemeltetők munkavállalói vehetnek részt. Ormosy Gábor a tranzakcióval kapcsolatban elmondta, hogy ezzel a lépéssel támogatni kívánják a folyamatban lévő fejlesztési projekteket, kihasználva a Csoporton belüli szinergiákat. Fontos szempont volt az is, hogy ezzel reagálnak a megváltozó disztribúciós modell igényeire is, miszerint egyre nagyobb jelentőséget kapnak az online értékesítési csatornák. A két portált üzemeltető Net Mobilitás Zrt-t az AutoWallis a WAM Immobilia Ingatlanhasznosító és Üzemeltető Zrt-től szerzi meg részvénycserés tranzakció útján. A tranzakció zárása év végéig várható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....